کد خبر: ۵۹۹۴۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

منتجب نیا: مردمی که بمب و خمپاره بر سرشان فرود آمده با تحریم ها میدان را خالی نمی کنند

قائم مقام پیشین حزب اعتماد ملی با بیان اینکه فشارهای بین المللی بر مقاومت ملت ایران می‌افزاید گفت: هر وقت قدرت های جهانی خواستند با زور با ایران صحبت کنند مردم منسجم تر شدند و ایستادگی شان بیشتر شد. بنابراین ملتی که انواع سختی‌ها را به جان خریدند را نمی توان با تحریم ها از میدان خارج کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا در گفت و گو با شفقنا اظهار کرد: وقتی به قاموس اسلام مراجعه می‌کنیم می بینیم که خداوند مسلمان ها را به صبر و استقامت دعوت کرده و نزول یاری خود را به استقامت و مقاومت مردم منوط می‌کند. در حقیقت یکی از ویژگی های انسان های با ایمان در خوشحالی و سختی و در غنا و فقر ،صبر و شکیبایی است.

او در ادامه افزود: مردم ایران بارها از حوادث مختلف سربلند بیرون آمدند. در فاصله‌ی سال‌های ۴۲ تا ۵۷ سختی‌های زیادی کشیدند؛ چون فهمیدند راهشان کجاست و باید به چه سمتی حرکت کنند. در جریان ۸ سال دفاع مقدس انواع سختی‌ها را تحمل کردند که کوچکترین این سختی ها، تحریم اقتصادی بود. در واقع ملت ایران تحریم اقتصادی را به عنوان کمترین مصیبت و فشار تلقی می کنند نه بزرگترین آن. در جریان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران هر لحظه بمب و خمپاره و موشک روی سر مردم فرود می آمد و عزیزانشان را از دست می دادند ولی در عین حال ایستادند تا پیروز شدند و دشمن را مأیوس کردند.

ملت ایران تحریم اقتصادی را به عنوان کمترین مصیبت و فشار تلقی می کنند

قائم مقام پیشین حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه ملت ایران را نمی توان با تحریم از میدان خارج کرد افزوذ: ملت ایران مردم با اراده‌ای هستند که فشارها نه تنها آنها را از میدان خارج نمی‌کند بلکه بر مقاومتشان می‌افزاید. هر زمان قدرت های جهانی خواستند با زور با ایران صحبت کنند مردم منسجم تر شدند و ایستادگی‌شان بیشتر شد. بنابراین ملتی که انواع سختی‌ها را به جان خریده را نمی توان با تحریم ها از میدان خارج کرد.

ملتی که انواع سختی ها را به جان خریده را نمی توان با تحریم ها از میدان خارج کرد

منتجب نیا تصریح کرد: آنهایی که تصور می کنند با تحریم می توانند مردم را وادار به تسلیم کنند در اشتباه هستند. آنها فکر می کنند مردم ایران مانند بعضی از کشورها هستند که تمام ایده و آمالشان زندگی مادی و رفاهی است که اگر رفاهشان کم شود، تسلیم می شوند. حتی مردم ایران همانند ملت‌های غربی نیستند که از صدای ترقه بترسند و میدان را خالی کنند. آنها ۸ سال جنگ کردند و صدای بمب و موشک‌های اهدایی قدرت های شرق و غرب به صدام را شنیدند و مقاومت کردند. چون این ملت به شخصیت ملی و دینی خودشان رسیدند و اراده آهنین دارند، قطعا در برابر فشارهای اقتصادی می ایستند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: امام خمینی (ره) سخن زیبایی داشتند که گفتند “این جنگ، سازنده است و مردم را می سازد. این تحریم مردم را به خودکفایی وادار می کند و موهبت الهی است که وقتی اتکای به نفت و صادرات نداشته باشند، در درون، خودشان را می سازند ” و تجربه هم چنین چیزی را به اثبات رساند.

منتجب نیا با اشاره به نقش مسوولین در اداره این روند گفت: مسوولین باید با کمال قدرت در برابر مشکلات بایستند؛ البته منظور من این نیست که کار جاهلانه ای انجام شود. من به شدت با شعارهای پوچ مخالف هستم که بعضی از مسوولان در گذشته دادند و تاوان آن را امروز متحمل می شویم. باید اقدام سنجیده، علمی و منطقی انجام دهند ولی سر سوزنی احساس ضعف نداشته باشند و بدانند نماینده مردمی هستند که با تمام قدرت ایستادند و مقاومت می‌کنند.

بعضی از مسوولین در گذشته شعارهای پوچی دادند که تاوان آن را امروز متحمل می‌شویم

او اظهار کرد: اقناع افکار بین المللی نقش بسیار مهمی در شرایط فعلی دارد و باید دست متجاوزان و کسانی که عهد شکنی می‌کنند را رو کرد و به جهان بیشتر از گذشته ثابت شود که جمهوری اسلامی ایران عهد شکن نبوده و نیست و به تمام تعهداتش عمل کرده و این قدرت های جهانی و آمریکا هستند که می خواهند با عهد شکنی ایران را وادار به تسلیم کنند.

منتجب نیا با اشاره به نقش دیپلماسی فعال در اصلاح افکار عمومی ملت ها گفت: افکار عمومی جهان برای ما بسیار موثر است و دیپلماسی قوی و فعال می تواند افکار عمومی ملت ها را اصلاح کند و در این شرایط دولت‌هایی که دم از دیپلماسی و مردم سالاری می‌زنند نمی‌توانند در برابر افکار ملت خود که قضاوتشان نسبت به ایران اصلاح شده است مقاومت کنند.

دیپلماسی فعال می تواند افکار عمومی را به نفع ایران اقناع کند

او اظهار کرد: مسوولین در چنین شرایطی باید تلاش کنند که از درون مشکلات اقتصادی را به حداقل برسانند. اگر فشارهای خارجی، محدودیت‌های اقتصادی را تحمیل می کند مدیران باید تلاش کنند راه حل هایی پیدا کنند تا مشکلات معیشتی به حداقل برسد.

مسوولین مشکلات معیشتی را به حداقل برسانند

منتجب نیا تصریح کرد: تلاش برای ایجاد وحدت ملی اهمیت بسیاری دارد چراکه ضرر دو‌دستگی‌ها و ما و شما گفتن‌ها در حال حاضر بیشتر از گذشته است؛ لذا باید تلاش کرد فضای سیاسی، فضای بازی باشد و مردم بتوانند حرف بزنند و انتقاد کنند.

ضرر دو‌دستگی‌ها و ما و شما گفتن‌ها در حال حاضر بیشتر از گذشته است

او در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس را در پیش داریم بنابراین مسوولان باید با آغوش باز از مردم استقبال کنند و به مردم اطمینان دهند که صاحبان این نظام هستند و به آنها بیش از گذشته میدان می‌دهند. بنابراین ضرورت دارد نگرانی های گذشته جامعه را رفع کنند و با تنگ نظری شروع به بستن فضای سیاسی نکنند چراکه این تنگ نظری ها برای مردم بسیار رنج آور خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
1
من دیگه نابود شدیم چطوری زیر این همه بدبختی دوام بیاریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
عزیز من اول که مردم اون زمان با مردم این زمان فرق داشتند و دوم اینکه دلیل مقاومت مردم اون زمان در مقابل بمب و موشک با دلیل مردم مردم این زمان برای موضوع تحریمها فرق می کند .
غیث
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
1
البته بر سر بعضیها در و گهر بارید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین