کد خبر: ۵۹۹۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری:

صادرات محصولات دانش‌بنیان ایران به روسیه سرعت می‌گیرد

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری حضور 70 شرکت دانش بنیان ایرانی در دو نشست جداگانه در شهرهای یکاترینبورگ و مسکو را فوق‌العاده و بی سابقه دانست و گفت: پلتفرم خوبی در بحث صادرات بین ایران و روسیه در حال شکل گیری است و حضور شرکت های دانش بنیان در این سفر می تواند این موضوع را تسریع کند.
صادرات محصولات دانش‌بنیان ایران به روسیه سرعت می‌گیرد
آفتاب‌‌نیوز :

گفتگوی ثمر بخش ده ها شرکت دانش بنیان ایرانی و روسی برای نخستین بار با سفر هیات علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در روسیه محقق شد. در این سفر دو نشست تجاری و فناوری میان شرکت های دانش بنیان ایران و روسیه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان برپا شد. نشست هایی که در آنها نمایندگان بیش از 200 شرکت فعال در حوزه فناوری و مقامات حوزه تجارت و نوآوری از دو کشور حضور داشتند.

تسریع صادرات محصولات دانش بنیان

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نشست تجاری و فناوری مسکو خواستار تسریع در اجرای موافقت‌نامه ها برای گسترش روابط تهران و مسکو در عرصه فناوری شد.

همچنین ستاری پس از پایان این نشست در جمع خبرنگاران حاضر شد و بیان کرد: حضور 70 شرکت دانش بنیان ایرانی در دو شهر و شرکت آنها در دو نشست مجزا بی سابقه است. خوشبختانه پلتفرم خوبی در بحث صادرات بین ایران و روسیه در حال شکل گیری است. خصوصا در حوزه شرکت های دانش بنیان که ادبیات خاصی را برای توسعه صادرات خود نیاز دارند و این برنامه می تواند این موضوع را تسریع کند.

همچنین آندره اوبیدینوف رییس شورای تجاری روسیه و ایران عنوان کرد: با امضای اسناد همکاری بین شرکت های دانش بنیان ایران و روسیه از این پس شاهد رشد تصاعدی روابط بین دو کشور در حوزه فناوری می شویم.

انعقاد قراردادهای همکاری در حوزه‌های مختلف فناوری

بر اساس این گزارش، رایزنی هیات ها و نمایندگان شرکت های دانش بنیان دو کشور هم در حاشیه این نشست های مشترک داغ بود. برای نمایندگان دانش بنیان ایران و روسیه در هتل آزیموت المپیک مسکو ده ها میز کار تدارک دیده شد و دور این میزها نمایندگان شرکت ها بررسی راهکارهای گسترش همکاری ها در حوزه فناوری را بررسی کردند. نشستی که به انعقاد قراردادهای همکاری منجر شد.

هیئت بلندپایه علمی و فناوری کشورمان به ریاست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و با همراهی 70 شرکت دانش بنیان ایرانی از 19 تا 22 تیرماه در روسیه حضور داشت. این سفر با حمایت مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، همزمان با نمایشگاه اینوپروم روسیه صورت گرفت و نمایندگان شرکت های دانش بنیان دو کشور در شهرهای مسکو و یکاترینبورگ با شرکت های متناظر خود دیدار کردند. در این نشست ها 10 قرار داد و تفاهمنامه میان شرکت های ایرانی و روسی امضاء شد. این قراردادها در حوزه های خدمات مهندسی نفت و گاز، واقعیت مجازی، دارو، واکسن، شتابدهی، تولید ربات جراحی و تولید بازی‌های مشترک منعقد شد.

همچنین امروز در آخرین روز از سفر شرکت های دانش بنیان ایرانی از بزرگترین پارک فناوری مسکو به نام اسکولکوو بازدید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین