کد خبر: ۵۹۹۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

حمله ترامپ به معاون مدیر سابق اف‌بی‌ای

رئیس جمهور آمریکا در تویئتی "اندرو مک‌کیب" معاون مدیر سابق اف بی ای را مورد حمله قرار داده و او را "یک موجود بسیار کثیف" خواند.
حمله ترامپ به معاون مدیر سابق اف‌بی‌ای
آفتاب‌‌نیوز :

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک تویئت اندرو مک‌کیب را که به عنوان یک چهره کلیدی هم در تحقیقات اف بی ای درباره موضوع محتوای محرمانه ایمیل‌های هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات سابق ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین تحقیقات مربوط به ارتباط کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ترامپ با روسیه نقش کلیدی داشته، مورد حمله قرار داد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، مک‌کیب در ماه مارس ۲۰۱۸ از سوی دادستان کل دولت ترامپ از سمت معاونت رئیس اف بی ای به دلیل "صداقت نشان ندادن" نسبت به بازرسان تحقیقات داخلی از سمتش اخراج شد.

ترامپ در یک توییت نوشت: اندرو مک‌کیب یک موجود بسیار کثیف است، او در کنار کاری‌های که انجام داد، حجم هنگفت پول از نمایندگان هیلاری کلینتون حقه باز برای کمپین همسرش دریافت کرد، در حالی که هیلاری کلینتون از جانب اف بی ای تحت تحقیقات قرار داشت.

اشاره ترامپ به پول‌های است که همسر اندرو مک‌کیب در زمان کاندیداتوری برای کرسی مجلس سنای ایالتی ویرجینیا در سال ۲۰۱۵ از جانب تری مک‌اولیف، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات دریافت کرد.

در آن زمان مک‌کیب رئیس دفتر میدانی اف بی ای در واشنگتن دی سی بود که به تحقیقات اف بی ای در مورد موضوع استفاده کلینتون از سرور ایمیل شخصی برای تبادل ایمیل‌های دارای اطلاعات محرمانه تحقیق می‌کرد.

ترامپ در یک توییت دیگر مدیریت رابرت مولر، بازرس سابق تحقیقات درباره تبانی کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ترامپ با روسیه در قبال پیام‌های متنی تبادل شده بین دو مقام عالی رتبه اف بی ای دخیل در تحقیقات خود او و تحقیقات علیه کلینتون را نیز مورد انتقاد قرار داد.

اشاره ترامپ به "پیتر استرزوک" یک مأمور سابق اف بی ای و "لیزا تیچ" یک وکیل اف بی ای و یک سری پیام‌های متنی مهم رد وبدل شده بین آنها با محتوای علیه ترامپ است که ظاهراً بعداً اعلام شد این پیام‌ها پاک شده‌اند.

این دو نفر بعد از مشخص شدن پیام‌های متنی آنها علیه ترامپ طی یک تحقیقات از اف بی ای اخراج شدند.

با این حال بعدها اعلام شد هزاران مورد از پیام‌های رد وبدل شده میان این دو نفر به دلیل مسائل فنی پاک شده‌اند.

ترامپ در توییتش نوشت: این مورد یکی از وحشتناک‌ترین موارد سو استفاده محسوب می‌شود. این پیام‌های تبادل شده می‌توانست کل ماجرا را بیان کند. مولر به طرز غیر قانونی آنها را پاک کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین