کد خبر: ۵۹۹۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

ربیعی: دولت دخالتی در پرونده نجفی نداشته/ بگذاریم دستگاه قضا کارش را بکند

ما به تفکیک قوا و اینکه دولت در هیچ امر قضائی نباید دخالت کند معتقدیم؛ و در موضوع آقای نجفی هم از طرف دولت هیچ گونه اعمال نظر و دخالتی صورت نگرفته است؛ در اینجا حقوق انسان‌ها مطرح است و باید بگذاریم دستگاه عدالت و قضا کار خودش را انجام دهد.
ربیعی: دولت دخالتی در پرونده نجفی نداشته/ بگذاریم دستگاه قضا کارش را بکند
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی دولت با بیان این که ما به تفکیک قوا و اینکه دولت در هیچ امر قضایی نباید دخالت کند معتقدیم،گفت: در موضوع آقای نجفی هم از طرف دولت هیچ گونه اعمال نظر و دخالتی صورت نگرفته است؛ در اینجا حقوق انسان ها مطرح است و باید بگذاریم دستگاه عدالت و قضا کار خودش را انجام دهد.

علی ربیعی در نشست خبری امروز - یکشنبه- با اشاره به آغاز هفته تأمین اجتماعی گفت: از ۲۳ تیرماه بیمه تکمیلی محیط بانان اجرایی شده است و امیدواریم نظام تأمین اجتماعی را به گونه‌ای اجرا کنیم که ریسک زندگی سالمندی کاهش یابد.

ربیعی افزود: لایحه اصلاح نحوه فعالیت صندوق‌های قرض الحسنه را تصویب کردیم تا این صندوق‌ها به درستی کار خود را ادامه دهند. بحث رسیدگی به سیل زدگان را هر دو هفته یکبار داریم دنبال می‌کنیم و یک مصوبه هم در مورد آن داریم و ۳ هزار میلیاد تومان نیز برای جبران آسیب زیرساخت‌های مناطق سیل زده در نظر گرفت شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در جلسه قبلی دولت بحث مهم دیگر، بررسی لایحه مدیریت تعارض منافع بود، از همه رسانه‌ها می‌خواهم در مورد مدیریت تعارض منافع مطلب بنویسند، ما حتماً باید به سمت اصلاح ساختارها برویم.

ثبات نسبی در بازار ارز بوجود آمده است

ربیعی همچنین درباره نوسانات بازار و شرایط اقتصادی کشور افزود: تحریم‌ها شرایطی را ایجاد کرده که بعضاً اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده است، اما بیشتر نوسانات ارزی و تورم، ناشی از جنگ روانی آمریکا بوده است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: تحریم‌های فعلی آمریکا علیه ایران با دوره‌های قبلی آن به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، ناامنی‌های روانی جامعه ما ناشی از جنگ روانی طرف مقابل بوده است.
وی تصریح کرد: امروز علائم خوبی را در اقتصاد کشور می‌بینیم، تورم ماهیانه کاهش پیدا کرده و ثبات نسبی در بازار ارز بوجود آمده است. همه با هم باید به ایجاد فضای آرام و امنیت روانی داخلی کمک کنند تا ثبات در بازارها ایجاد شود.

ربیعی گفت: علاوه بر پایین‌آمدن نرخ تورم، نرخ رشد تولید صنعتی و کشاورزی ما در دو ماه اخیر بهبود پیدا کرده است. ۱۸ ماه سختی داشتیم ولی ۲۴ ماه رو به بهبودی را خواهیم داشت.

امکان اینکه برخی بخواهند از شرایط تحریم سو استفاده کنند، دیگر وجود ندارد

وی در بخش دیگر از اظهارات خود گفت: درست است که آمریکایی‌ها تجارب تحریم‌های قبلی را داشتند که ما را تحریم کنند اما ما هم تجارب تحریم دور قبل را در عدم شکل‌گیری باندهایی که بخواهند از پول مردم جیب خودشان را پر کنند تدابیر بسیاری اندیشیده شده است.
ربیعی افزود: به خصوص این اتفاقات در حوزه نفت رخ می‌داد و من اطلاعات دقیق دارم که با همکاری‌هایی که بین دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی و وزارت نفت صورت می‌گیرد، قطعاً شرایطی که بتوانند مانند گذشته از تحریم سو استفاده کنند، دیگر به وجود نخواهد آمد و تمام تلاش آقای زنگنه هم در این جهت دنبال می‌شود.

دولت هیچ دخالتی در پرونده نجفی نداشته است / ‬بگذاریم دستگاه قضا کارش را بکند

سخنگوی دولت با اشاره به پرونده قضائی نجفی -شهردار اسبق تهران- و اینکه گفته می‌شود برخی از سوی دولت در روند پرونده دخالت‌هایی دارد، گفت: ما به تفکیک قوا و اینکه دولت در هیچ امر قضائی نباید دخالت کند معتقدیم؛ و در موضوع آقای نجفی هم از طرف دولت هیچ گونه اعمال نظر و دخالتی صورت نگرفته است؛ در اینجا حقوق انسان‌ها مطرح است و باید بگذاریم دستگاه عدالت و قضا کار خودش را انجام دهد.

امنیت آبراه‌های منطقه را کشورهای منطقه تامین می‌کنند

ربیعی همچنین درباره توقف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق گفت: اقدامات حقوقی لازم را برای نفتکش توقیف شده ایرانی توسط نیروهای نظامی انگلیس را پیگیری می‌کنیم؛ اساساً دادگاه جبل الطارق و اقداماتی که صورت می‌گیرد تحت تاثیر سیاست‌های دولت انگلیس بوده و واقعی نیست و خوشبختانه خود دادگاه نیز اسناد محکمی را نتوانستند به دست بیاورند و خدمه کشتی را آزاد کرده‌اند.

سخنگوی دولت افزود: البته از شواهد امر و مجموعه اقدامات حقوقی جمهوری اسلامی ایران که به عمل آورده است و همچنین اظهارات اخیرانگلیسی ها می‌توان پیش بینی کرد که آنها منصرف خواهند شد چون مقصد این کشتی جایی نیست که انگلیسی‌ها اعلام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا نیز دیدگاه و واکنش یکسانی در زمینه توقف این نفتکش، با انگلیسی‌ها ندارد و انگلیسی‌ها در این موضوع تنها مانده اند. آنها اعلام کرده اند می‌خواهند ناو به منطقه بفرستند، اما توصیه ما این است که به جای اعزام ناو، بگذارند امنیت منطقه و آبراه‌های کشتیرانی منطقه توسط کشورهای منطقه به شکل بهتری تامین شود.

سخنگوی دولت درباره رفتارهای رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران بیان کرد: ترامپ امروز از ۱۲ شرط خود برای مذاکره با ایران عدول کرده است، و فقط بیان می‌کند «ایران نباید سلاح کشتار جمعی تولید کند» که ما نیز این موضوع را بارها عنوان کرده‌ایم که تولید، نگهداری و استفاده از این سلاح‌ها از نظر جمهوری اسلامی ایران محکوم است؛ علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز پیش تر پاسخ داده بود که آنها با این مواردی که می‌گویند به دنبال بهانه جویی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین