کد خبر: ۵۹۹۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
در فینالی به یادماندنی

پایان ماراتن ۵ ساعته فینال ویمبلدون؛ نواک جوکوویچ قهرمان شد+عکس

نواک جوکوویچ با پیروزی مقابل راجر فدرر فاتح رقابت‌های تنیس ویمبلدون 2019 شد.
آفتاب‌‌نیوز :

در یکی از نزدیک‌ترین و باکیفیت‌ترین فینال‌های ویمبلدون، نواک جوکوویچ با نتیجه سه بر دو راجر فدرر را شکست داد و قهرمان معتبرترین تورنمنت تنیس دنیا شد. این پنجمین قهرمانی جوکوویچ در ویمبلدون است که پارسال هم این جام را به خانه برده بود.

این مسابقه پرهیجان چهار ساعت و ٥٧ دقیقه طول کشید و اکنون طولانی‌ترین فینال تاریخ ویمبلدون است.

جوکوویچ، تنیس‌باز ٣٢ ساله صرب، در ست اول در رقابتی بسیار نزدیک در مساوی‌شکن (تای بریک) پیروز شد اما ست دوم را فدرر با اقتدار شش بر یک به نفع خود کرد. ست بعدی باز نوبت جوکوویچ بود که در تای بریک پیش بیفتد اما فدرر ست چهارم را شش بر چهار برد و کار به ست پنجم رسید.

پایان ماراتن 5 ساعته فینال ویمبلدون به سود جوکوویچ

ست آخر هم رقابتی بسیار نزدیک بود و وقتی دو طرف هفت بر هفت مساوی بودند فدرر سرویس جوکویچ را بریک کرد و هشت بر هفت جلو افتاد. گیم آخر این ست باز هم تنگاتنگ پیش رفت. فدرر فقط یک امتیاز تا قهرمانی نیاز داشت اما جوکوویچ با مقاومتی تحسین‌برانگیز مسابقه را هشت بر هشت کرد. جوکوویچ گیم بعدی را هم به سود خود تمام کرد و بازی در ست آخر نه بر هشت شد. فدرر مسابقه را به تساوی نه بر نه کشاند.

جوکوویچ گیم بعدی را برد و بازی در ست آخر نه بر ده شد. فدرر اما خیال تسلیم نداشت و بازی را ده بر ده کرد و مسابقه همینطور ادامه پیدا کرد تا امتیاز دوازده بر دوازده که بر طبق قانون جدید کار به تای‌بریک کشید. یک اشتباه فدرر در تای‌بریک کافی بود که جوکوویچ پیش بیفتد و سرانجام این فینال به یادماندنی را به نفع خود تمام کند. به این ترتیب آمار قهرمانی جوکوویچ در گرنداسلم‌ها به ١٦ رسید. جوکوویچ تا به حال سه بار در فینال ویمبلدون با راجر فدرر روبرو شده و هر سه بار را برده است.

راجر فدرر، تنیس باز سوئیسی ٣٧ ساله پرافتحارترین بازیکن تاریخ تنیس است و با هشت بار قهرمانی، در ویمبلدون رکورددار است. او در پایان بازی گفت که سعی می‌کند این فینال را فراموش کند.

پایان ماراتن 5 ساعته فینال ویمبلدون به سود جوکوویچ

پایان ماراتن 5 ساعته فینال ویمبلدون به سود جوکوویچ

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین