کد خبر: ۵۹۹۸۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

رشد ۱۰۰ درصدی کلاهبرداری در گلستان| کشفیات قاچاق ۴۰ درصد رشد یافت| رشد ۶۱ درصدی جعل

رئیس پلیس آگاهی گلستان از رشد ۱۰۰ درصدی کلاهبرداری در گلستان خبرداد و گفت: ارزش ریالی کشفیات قاچاق در سه ماه نخست 98 هشت میلیارد تومان بوده که شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ مجتبی مروتی اظهار کرد: در شرایط تحریم ریسک پذیری مردم بالا رفته و تمایل به معاملاتی دارند که از رکود خارج شوند و همین عامل باعث شده که طعمه کلاهبرداران واقع شده و معاملات گرانقیمت با سندهای عادی انجام دهند.

وی با بیان اینکه مردم در معاملات سعی کنند که چک های مبلغ بالا نگیرند، افزود: اسناد عادی به راحتی جعل شده بنابراین مردم سعی کنند همه معامله خود را در دفاتر رسمی انجام دهند.

مروتی گفت: تنظیم سند یک واحد مسکونی هم در بنگاه و یا در دفترخانه می توانند انجام شود اما آن سندی که در دفترخانه اسناد رسمی ثبت می شود قابلیت جعل کمتر و در مراجع قضایی قابل اعتمادتر است.

وی بیان کرد: مردم اگر می خواهند پولی را به کسی واگذار کنند سعی کنند از طریق سیستم بانکی آن را انجام داده و رسید دریافت کنند.

مروتی تصریح کرد: مجرمان به راحتی پول مردم را از چنگ آنها در می آورند و این فرآیند را چنان قانونی می کنند که سخت می توان آن را اثبات کرد.

وی ادامه داد: بهتر است در هر معامله وکیل همراه داشته و برگه را سفید امضاء نکند و اسناد هویتی خود را در اختیار همه قرار ندهند.

رشد ۶۱ درصدی جعل در گلستان

رئیس پلیس آگاهی گلستان در زمینه جعل و کلاهبرداری گفت: شاهد رشد ۶۱ درصدی در حوزه جعل بوده و کلاهبرداری هم ۱۰۰ درصد رشد کرده است و این نشان می دهد که مردم به راحتی به همه اعتماد می کنند.

وی با بیان اینکه کلاهبرداری کارت به کارت افزایش یافته، افزود: به واسطه داشتن مرز با کشورهای دیگر، اما مشکل مرزی و ورود قاچاق از مرز نداریم.

مروتی ادامه داد: عمده قاچاق استان از استان های مرکزی، غربی و جنوبی و به صورت جزئی و برای مصرف مردم است.

وی گفت: لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، گوشی تلفن همراه، دریافت کننده های ماهواره، البسه و کفش به استان وارد و چوب و محصولات جنگلی و منابع طبیعی، ماهی و خاویار از استان خارج می شود.

مروتی بیان کرد: ارزش ریالی کشفیات قاچاق در سه ماه نخست سال گذشته پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که امسال به هشت میلیارد تومان رسیده و شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین