کد خبر: ۵۹۹۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

انتخاب رشته بیش از ۱۸۰ هزار داوطلب آزمون ارشد/ فردا آخرین مهلت

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۱۸۵ هزار داوطلب خبر داد و گفت: این مهلت ساعت ۲۴ فردا سه شنبه ۲۵ تیر ماه پایان می پذیرد.
انتخاب رشته بیش از ۱۸۰ هزار داوطلب آزمون ارشد/ فردا آخرین مهلت
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حسین توکلی ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کد رشته، ۷۷ شهر و ۱۶۲ حوزه امتحانی، برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد و بر اساس نتایج اولیه این آزمون، از حدود ۵۵۳ هزار داوطلب حاضر در جلسه آزمون ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۹۷ نفر مجاز به انتخاب در دو رشته بودند که این دسته از داوطلبان پذیرفته شده از روز چهارشنبه ۱۹ تیر ماه می‌توانستند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

توکلی گفت: داوطلبانی که بر اساس اعلام نتیجه و مفاد کارنامه نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شدند، لازم است بر اساس مفاد اطلاعیه‌ای که در این خصوص همزمان با اعلام نتیجه بر روی سایت اطلاع رسانی این سازمان قرار داده شده، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد و داوطلبان تا فردا سه شنبه ۲۵ تیر فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: اصلاحات جدید دفترچه انتخاب رشته آزمون فوق نیز روز گذشته روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و داوطلبانی که نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کرده‌اند نیز می‌توانند با توجه به مهلت تمدید شده نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

دکتر توکلی گفت: تا ساعت ۸ صبح امروز دوشنبه ۲۴ تیرماه تعداد ۱۸۵ هزار و ۲۷۲ نفر فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده‌اند و داوطلبان تا ساعت ۲۴ فردا ۲۵ تیر ماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین