کد خبر: ۵۹۹۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴

سناتور آمریکایی، اروپا را به «له شدن» تهدید کرد

سناتور ارشد آمریکایی در اظهارات خود به اتحادیه اروپا درباره تجارت با ایران به شدت هشدار داد.
سناتور آمریکایی، اروپا را به «له شدن» تهدید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، «لیندسی گراهام»، سناتور معروف مجلس سنای آمریکا، در اظهاراتی با تهدید اتحادیه اروپا اعلام کرد که اگر اروپا به تجارت با ایران ادامه دهد، آمریکا آنها را با تحریم «له» می‌کند.

لیندسی گراهام همچنین با دفاع از انجام توافق جدید با ایران، توافق بهتر با ایران را توافقی دانسته که از هر گونه غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران جلوگیری کند.

لیندسی گراهام در اظهارات خود همچنین ادعا کرد که برای همراه کردن کشورهای اروپایی با سیاست‌های ضدایرانی «دونالد ترامپ»، او می‌تواند اروپا را مجبور به انتخاب میان واشنگتن و تهران کند.

گراهام خطاب به اروپایی‌ها اعلام کرد: اگر می‌خواهید از ایران جانبداری کنید، راحت باشید، ولی حق استفاده از یک بانک آمریکایی یا مراوده با اقتصاد آمریکا را نخواهید داشت.

نماینده ایالات کارولینای جنوبی همچنین در مورد واکنش آمریکا به شرکت‌های اروپایی که با ایران تجارت می‌کنند، ضمن تاکید بر تحریم این شرکت‌ها، مدعی شد که چنین تحریمی «تا حدی که له شوند» ادامه خواهد داشت.

اظهارات سناتور آمریکایی علیه اتحادیه اروپا در شرایطی است که به تازگی رهبران اروپایی کانال مالی مشترک خود با ایران را اجرایی کرده‌اند و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در تازه‌ترین موضع‌گیری خود از نیاز به تقویت کانال تجاری مشترک با ایران موسوم به اینستکس خبر داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین