کد خبر: ۶۰۰۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

ترند شدن "#رئیس‌جمهورنژادپرست" در آمریکا

پس از ارائه پیشنهاد کنایه‌آمیز ترامپ به گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا برای بازگشت به کشورهای مبداشان و واکنش قانون‌گذاران به اظهارات او، هشتگ "#رئیس‌جمهورنژادپرست" در توئیتر تبدیل به داغ‌ترین موضوعات میان کاربران شد.
ترند شدن
آفتاب‌‌نیوز :

 "آل گرین"، نماینده ایالت تگزاس، یکی از استفاده‌کنندگان این هشتگ در پیام توئیتری‌اش است؛ این نماینده که مکرراً منتقد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بوده است، در پیام خود عنوان کرد که طی این ماه، موضوع استیضاح ترامپ را دوباره به رأی خواهد گذاشت؛ وی علت تمایل به استیضاح ترامپ را "تعصب در سیاست و مضر برای جامعه" خوانده است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، جنل مونی، خواننده آمریکایی نیز در پیام توئیتری خود، با استفاده از این هشتگ، به طرح موضوع استیضاح و رأی برکنار کردن ترامپ اشاره کرده است.

جرالد ندلر، نماینده دیگری در مجلس نمایندگان آمریکا هم در اظهار نظری گفته است: "شما الزاماً نیازی به طرح استیضاح ندارید، زیرا رئیس‌جمهور، مرتکب به اهانتی استیضاح‌کردنی شده است".

بیل دی بلاسیو، شهردار نیویورک و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نیز با استفاده از این هشتگ، با اشاره به شعار ترامپ – "آمریکا را دوباره باعظمت کنیم" - در پیام خود نوشته است: "دغدغه ترامپ، دوباره منفور کردن آمریکا است".

این واکنش‌ها از سوی مردم و قانون‌گذاران آمریکا، پس از آن رخ داده است که ترامپ، چهار نماینده کنگره را مورد انتقاد شدید خود قرار داد و اعلام کرد که آن‌ها قبل از اظهار نظر درخصوص چگونگی اداره دولت آمریکا، "باید به جایی که از آن آمده‌اند بازگردند و به درست کردن آن مکان‌های پر جرم و جنایت و درب و داغون بپردازند"؛ اشاره وی، به آن چند نماینده‌ای بود که اصالتاً از خانواده‌های مهاجران هستند.

ترامپ به نام این قانون‌گذاران اشاره‌ای نداشته است اما بیان این اظهارات از سوی او، پس از افزایش تنش بین نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و گروهی متشکل از چهار نماینده تازه‌کار –ایلهان عمر، الکساندریا اوکازیو کورتز، رشیده طلیب و آیانا پرسلی- با وی صورت گرفت.

از میان این نمایندگان، طلیب، اوکازیو کورتز و پرسلی، زاده آمریکا هستند و عمر نیز متولد کشور سومالی است که به عنوان پناهنده با خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرده است.

بسیاری از قانون‌گذاران دموکرات، همانند قانون‌گذاران حزب جمهوری‌خواه آمریکا، اظهارات ترامپ را "جنون‌آمیز" و "نژادپرستادنه" خوانده‌اند. اوکازیو کورتز، گفته است که این بیان ترامپ نشان‌دهنده این است که او نمی‌تواند "تصوری" از آمریکا که در آن زنانی از ملیت‌ها و رنگ‌های گوناگون نماینده می‌شوند را داشته باشد.

با این حال، ترامپ بر سر اظهاراتش ایستاده است و به گزارشگران گفته است که تفاسیر مختلف از پیام‌های او، برایش مهم نیست چون بسیاری از مردم با او "موافق" هستند؛ وی همچنین اظهار داشته است که نمایندگانی که در پیام خودش آن‌ها را هدف حمله قرار داده است، از آمریکا "متنفر" هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین