کد خبر: ۶۰۰۱۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
حملات تند رئیس جمهور آمریکا به چهار نماینده زن کنگره

قطعنامه‌ مجلس نمایندگان آمریکا علیه ترامپ

در این قطعنامه آمده است که مهاجرت "در همه مراحل تاریخ آمریکا تعیین کننده بوده" و می افزاید که "همه آمریکایی‌ها، به جز اعقاب بومیان این کشور و آفریقایی-آمریکایی‌هایی که به بردگی کشیده شدند، مهاجرند یا بازماندگان مهاجران هستند."
قطعنامه‌ مجلس نمایندگان آمریکا علیه ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

در پی حملات تند رئیس جمهور آمریکا به چهار نماینده زن کنگره، مجلس نمایندگان آمریکا طی یک رای گیری نمادین اظهارات "نژادپرستانه" دونالد ترامپ را محکوم کرده است.

این قطعنامه "اظهارات نژادپرستانه‌ای که به ترس و نفرت از آمریکایی‌های تازه و رنگین‌پوستان وجهه‌ای رسمی می‌بخشد را محکوم می‌کند."

این قطعنامه با ۲۴۰ رای در مقابل ۱۸۷ رای در مجلس نمایندگان که اکثریت آن در اختیار دمکرات‌هاست تصویب شد.

ترامپ با دفاع از اظهارات اخیر خود گفته است که "من حتی یک استخوان نژادپرستانه در بدنم ندارم!"

کلیه نمایندگان دمکرات این مجلس، ۴ نماینده جمهوری خواه و جاستین اماش نماینده مستقل که قبلا جمهوری خواه بود به این قطعنامه رای مثبت دادند.

مجلس نمایندگان پیش از این رای گیری صحنه مجادله ای داغ بود. جان لوئیس نماینده پیش‌کسوت دمکرات گفت که "در بالاترین سطح دولت، نباید جایی برای نژادپرستی وجود داشته باشد"، و در مقابل دن میوزر نماینده جمهوری خواه این ادعاها را "افترایی مسخره" توصیف کرد.

دونالد ترامپ در روزهای اخیر گفته است که این چهار نماینده که جملگی شهروند آمریکا هستند "می توانند آمریکا را ترک کنند."

نانسی پلوسی رئیس دمکرات مجلس نمایندگان گفت که اظهارات رئیس جمهور "زننده و شرم آور است."

قطعنامه چه می گوید

در این قطعنامه آمده است که مهاجرت "در همه مراحل تاریخ آمریکا تعیین کننده بوده" و می افزاید که "همه آمریکایی‌ها، به جز اعقاب بومیان این کشور و آفریقایی-آمریکایی‌هایی که به بردگی کشیده شدند، مهاجرند یا بازماندگان مهاجران هستند."

این قطعنامه اشاره می‌کند که میهن‌پرستی نه با نژاد یا قومیت "بلکه عمق اعتقاد به آرمان های قانون اساسی دایر بر برابری، آزادی، جهان شمولی و دمکراسی" تعریف می شود.

نانسی پلوسی رئیس مجلس پیش از رای گیری گفت "اظهارات برآمده از کاخ سفید مایه شرم و منزجرکننده و این اظهارات نژاد پرستانه است".

او که قبلا در مواردی با این چهار نماینده زن کنگره اختلاف نظر داشته در سخنانش در مجلس قویا از آنها دفاع کرد.

این چهار نماینده به زن به نام های الکساندریا اوکاسیو کورتز، ایلهان عمر، آیانا پرسلی و رشیدا طالب حملات آقای ترامپ را به عنوان حرکتی انحرافی رد کردند.

آنها در یک کنفرانس خبری در روز دوشنبه مردم آمریکا را ترغیب کردند "به این تله نیافتند."

آقای ترامپ در توییت‌های اولیه اش در روز یکشنبه به صراحت از این زنان نام نبرد، اما بستر سخنانش روشن کرد که به این چهار نماینده اشاره دارد.

او گفته بود که این زنان "اصلا از کشورهایی آمده‌اند که دولت‌هایشان کاملا فاجعه هستند" و باید به کشورشان برگردند.

سه نفر از این زنان در آمریکا متولد شده‌اند و دیگری، خانم عمر، در سومالی به دنیا آمده اما در کودکی به آمریکا مهاجرت کرده است.

در آمریکا استفاده از عبارت "به کشورت برگرد" می‌تواند بار کاملا نژادی داشته باشد.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین