کد خبر: ۶۰۰۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

شادستان سوار بر موشک‌های کودکانه / ویژه برنامه اوقات فراغت شهرداری تهران

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از ایجاد بستر مناسب برای ارتقای شادی و نشاط اجتماعی مبتنی بر فرهنگ ایرانی-اسلامی و توسعه آگاهی و تقویت ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر تهران خبر داد.
شادستان سوار بر موشک‌های کودکانه / ویژه برنامه اوقات فراغت شهرداری تهران
آفتاب‌‌نیوز :

ابوالفضل رفیع مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از ایجاد بستری مناسب برای ارتقای شادی و نشاط اجتماعی مبتنی بر فرهنگ ایرانی-اسلامی خبر داد و گفت: توسعه آگاهی و تقویت ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر با استفاده از فرصت اوقات فراغت و توسعه مشارکت اجتماعی در راستای تحقق شعار تهران شهری برای همه از اهداف برگزاری جشنواره شادستان است.

در این راستا مناطق ۲۲ گانه پایتخت در طول اجرای جشنواره شادستان، مسابقه ساخت و پرواز موشک‌های کاغذی برگزار می کنند و پس از شناسایی و معرفی نفرات برتر در روز اختتامیه جشنواره به صورت متمرکز تمامی نفرات برگزیده از مناطق ۲۲ گانه به مسابقه پرداخته و به نفرات برتر جوایز ارزشمندی اهدا می‌شود.

نام نویسی از شرکت کنندگان بدون محدودیت جنسی و سنی، تحویل یک برگه کاغذ استاندارد (کاغذ A۴ باطله) با رویکرد ترویج فرهنگ بازیافت، شاخص برتری بر اساس مسافت پرواز موشک از نقطه شروع، انتخاب نفر برتر در هر شب و راهیابی به مسابقه پایانی در شب اختتامیه برنامه شادستان منطقه و برگزاری مسابقه نهایی در سطح شهر و اهدای جوایز به نفرات برتر از جمله مراحل برگزاری این لیگ عنوان شده است. وی، بازی‌های فکری و حرکتی، تاکردن کاغذ، سفال‌گری و بازی با گِل، نقاشی کودک، مسابقات کودکانه، عروسک بازی، نقاشی و رنگ انگشتی را از برنامه های بخش بازی و سرگرمی کودک عنوان کرد و گفت: در بخش نوجوان بازی‌های بومی و سنتی، مسابقات مهیج از قبیل دارت، طناب زنی و.. برگزار می شود.

ابوالفضل رفیع گفت: این برنامه‌ها ۱۳ تا ۲۲ تیر (دهه کرامت)، ۲۶، ۲۷، ۲۸ تیر، ۲، سه، چهار، ۹، ۱۱، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ تا ۲۸ مرداد (دهه ولایت) ساعت ۱۸ تا ۲۳ با رویکردهای محله‌گرایی، خانواده محوری، مشارکت تمامی گروه‌های اجتماعی، هویت‌افزایی و تقویت وحدت ملی، معاشرت و گفت و گوی شهروندان با یکدیگر و مدیران شهری در بوستان‌های شاخص مناطق ۲۲ گانه برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران همچنین با اشاره به برپایی سکوهای شادستان افزود: این برنامه شامل سکوی کودک (اجرای برنامه‌های مختلف ویژه کودکان)، سکوی موسیقی و سرود (اجرای موسیقی و سرود فاخر) و سکوی هنرهای نمایشی (اجرای تئاتر، پانتومیم و …) است.

رفیع اظهارداشت: در نگارگذر فرهنگ و هنر علاوه بر برپایی نقاشی بزرگ دیواری (۱۵۰ متر بستر نقاشی برای شهروندان)، هنرمندان، نقاشان، خطاطان حضور داشته و آثاری را به نمایش می‌گذارند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برپایی کافه کتاب همراه، گعده نوجوان با حضور استادان و نخبگان برای مباحثه مسائل در پاتوق کتاب افزود: علاوه بر جشن ویژه اعیاد و مناسب‌های مذهبی؛ میلاد امام رضا (ع)، عید قربان و غدیر همراه با نورافشانی، کنسرت خنده در شبی غیر از مناسبت‌های شاخص برگزار می‌شود.

رفیع بیان کرد: بخش آموزش شهروندی نیز با حضور سازمان‌های مختلف شهرداری مدیریت پسماند، آتش‌نشانی، مدیریت بحران، ستاد محیط زیست، سازمان ترافیک، ستاد گردشگری، ادارات کل و سازمان‌های تابعه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی برگزار می شود.

وی، سکوی فرهنگ و هنر محله را از دیگر برنامه های شهرداری تهران در فصل تابستان عنوان کرد و گفت: این برنامه شامل موسیقی، تئاتر، خیمه شب بازی، اجرای نمایش، مسابقات ورزشی و سکوی کودک ۲۳ تا ۲۵ تیر، ۲۹ تیر تا یکم مرداد، پنجم تا هشتم مرداد، ۱۲ تا ۱۵ مرداد ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در بوستان‌های شاخص محله‌های پایتخت برگزار می شود.

شادستان سوار بر موشک‌های کودکانه / ویژه برنامه اوقات فراغت شهرداری تهران

 

رفیع بیان کرد: جشنواره شعر تابستان با همراهی شاعران مطرح و نام‌آشنای کشور و هنرمندان عرصه‌های دیگر برای حمایت از مسائل فرهنگی و اجتماعی به بهانه شعر در ایوان شمس و مراکز شاخص فرهنگی برگزار می شود.

وی، تجلیل از سه چهره ماندگار در عرصه شعر امروز ایران و تقدیر از سه کانون ادبی تاثیرگذار، برپایی گذر شعر ایران با حضور شاعران و کانون‌های ادبی در بوستان لاله، برگزاری نشست‌های موضوعی در راستای جذب بیش از پیش اعضای باشگاه ادبی و کشف و تربیت استعدادهای ادبی تهران، برگزاری عصر شعرهای مناسبتی با توجه به مناسبت‌های تقویمی و چاپ کتاب اشعار شاعران شرکت‌کننده در جشنواره را از بخش های شعر تابستان عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جشن «ولایت» در دهه ولایت (۲۰ تا ۲۸ مرداد) در بوستان ولایت اظهارداشت: این جشن شامل برنامه‌های مختلف فرهنگی از قبیل شعر و منقبت ائمه اطهار، نورافشانی، اجرای موسیقی و سرود فاخر، اجرای تئاتر، برنامه‌های متنوع و نشاط افزای محیطی- نمایشی، برگزاری مسابقه، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر، یادمان شهدای حادثه منا و تجلیل از خانواده‌های معظم ایشان است.

رفیع، ویژه برنامه «مهر و ماه» ۱۲ مرداد به مناسبت سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در بوستان‌های جشنواره شادستان را از دیگر برنامه های شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: در قالب این برنامه ضمن تجلیل از فعالان و خیرین در زمینه ترویج ازدواج آسان، شاهد برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی و مسابقات فرهنگی و هنری ویژه زوج‌های جوان خواهیم بود.

وی افزود: ویژه برنامه «مسجد نماد محله» ۳۰ مرداد به مناسبت روز جهانی مسجد در یک مسجد محوری در هر محله در راستای بهسازی فضای محوطه و حریم مسجد و اهدای بسته فرهنگی به نمازگزاران برگزار می شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین