کد خبر: ۶۰۰۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰

آتش در ارتفاعات بلوط بلند ایذه مهار شد

فرماندار ایذه گفت: با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردم، آتش در ارتفاعات بلوط بلند ایذه مهار شده است.
آتش در ارتفاعات بلوط بلند ایذه مهار شد
آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی سمالی شامگاه پنجشنبه اظهار داشت: از صبح امروز آتش به جان جنگل‌های بلوط ارتفاعات بلوط بلند در محدوده روستای حاجی کمال افتاده بود.

وی افزود: این منطقه، مرز بین استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان است و ساعاتی پیش با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردم این آتش سوزی مهار و از گسترش آن جلوگیری به عمل آمد.

فرماندار ایذه از لزوم همکاری بین ستاد مدیریت بحران‌های استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری در اینگونه آتش سوزی‌ها سخت گفت و تصریح کرد: جنگل‌های بلوط به عنوان سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند و مردم بختیاری نیز پیوند ناگسستنی با این درختان دارند به همین دلیل باید در اسرع وقت جلوی خسارت‌های آتش سوزی گرفته شود.

وی با درخواست از گردشگران و مردم مناطق کوهستانی و جنگلی برای رعایت نکات ایمنی گفت: با توجه به بارش‌های خوب سال بارشی جاری، مراتع بسیار مستعد آتش سوزی شده‌اند و باید از هرگونه اقدام خطرناک مانند روش کردن آتش در این مناطق خودداری شود.

خرداد ماه سال جاری آتش چند بار به جان کوهستان منگشت ایذه افتاد که با گذشت بیش از یکماه از این حادثه هنوز آمار رسمی از مقدار خسارت وارد شده به این کوهستان در دسترس نیست، در ابتدای تیرماه نیز آتش سوزی در ارتفاعات روستایلپر شیران دهدز به وقوع پیوست که حدود ۹ هکتار از مراتع و جنگل‌های این منطقه را سوزاند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین