کد خبر: ۶۰۰۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

واکنش روزنامه لبنانی به ادعای ترامپ: ایران برنده تحولات خلیج فارس است

یک روزنامه لبنانی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر هدف قراردادن یک پهپاد ایرانی در تنگه هرمز نوشت: ایران ابتکار عمل را به دست دارد و هر اتفاقی بیفتد، برنده است.
واکنش روزنامه لبنانی به ادعای ترامپ: ایران برنده تحولات خلیج فارس است
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه "البناء" نوشت: در پی اظهارات "دونالد ترامپ" مبنی بر هدف قراردادن یک پهپاد ایرانی بر فراز تنگه هرمز، خلیج فارس با مرحله جدیدی از تنش روبه رو شده است و انتظار می رود بار دیگر پس از واکنش های داغ و سپس آرام شدن مواضع در روزهای گذشته، این منطقه بار دیگر به سمت شدت مواضع پیش برود.

این در حالی است که ایران همچنان بر اظهارات و گام های قبلی خود پایبند است و زمام امور و ابتکار عمل را به دست دارد، به این معنی که به گفته کسانی که وضعیت خلیج فارس را رصد می کنند، چه روند امور به سمت رویارویی پیش برود، چه به سمت آرامش، ایران برنده این وضعیت خواهد بود، زیرا بحرانی شدن وضعیت فضایی برای تاثیرگذاری ایران بر بازار نفت فراهم می کند و آرامش وضعیت نیز موجب می شود ایران در موضع با ثبات و مسلط بر بازی باقی بماند.

البناء ادامه داد: ایران از یک سو اختیار دریانوری در خلیج فارس را بدست دارد و از سوی دیگر به طور موازی در اجرایی کردن گام به گام برنامه هسته ای خود پیش می رود و دیگران به ویژه اروپایی ها را رها کرده است تا فکر کرده و هرچه زودتر گزینه هایی که برای عرضه دارند، اعلام کنند و در این میان همچنان زمان به نفع ایران چه در دریانوردی و چه هسته ای پیش می رود.

این در حالی است که واشنگتن چیزی جز تهدید به تحریم های بیشتر و اقدامات بی هدف یک بار علیه حزب الله لبنان و بار دیگر علیه الحشد الشعبی در عراق ندارد، حال آنکه متحدان ایران در نیروهای مقاومت زمام امور میدان رویارویی را به دست دارند و از برتری راهبردی برخوردارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین