کد خبر: ۶۰۰۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶

وزیر خارجه امریکا: حاضریم بدون پیش‌شرط با ایران مذاکره کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای که جمعه متن آن منتشر شده گفته دولت این کشور حاضر است بدون پیش‌شرط با ایران درباره برنامه موشکی این کشور گفت‌وگو کند.
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه تلویزیونی EWTN گفت: واشنگتن حاضر است بدون پیش‌شرط با ایران درباره برنامه موشکی گفت‌وگو کند.

تارنمای اینترنتی دولت آمریکا (state.gov) امروز متن پرسش و پاسخ مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با ریمون آروی مجری شبکه تلویزیونی EWTN را انتشار داد.

وزیر خارجه امریکا: حاضریم بدون پیش‌شرط مذاکره کنیم

پمپئو در پاسخ به یکی از پرسش‌ها مدعی شده: «همان‌طور که رئیس‌جمهوری ترامپ تاکید کرده ما بدون هیچ پیش‌شرطی با ایران درباره فعالیت‌های تروریستی، برنامه موشکی و نیز برنامه هسته‌ای آن ها گفت‌وگو می‌کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم که رهبران جمهوری اسلامی ایران، بویژه آیت الله (خامنه ای ) از این فرصت برای حل مسائل به طریق دیپلماتیک استفاده کنند.

او اضافه کرد: «تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران تصمیم درستی بود. این توافق مسیر ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را هموار می‌کرد و این قابل قبول نیست. برای آمریکایی‌ها هم غیرقابل قبول است؛ برای اروپایی‌ها هم غیرقابل قبول است».

سخنان پمپئو در حالی ایراد شده که هفته گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از وزیر امور خارجه ایران مدعی شد تهران آمادگی مذاکره بر سر برنامه موشکی اش را دارد.

به گزارش ایرنا، این ادعای نادرست از اظهارات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز با ذوق زدگی، آن را یک دستاورد برای خود قلمداد کنند.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به ادعای خبرگزاری آسوشیتدپرس مبنی بر آمادگی ایران برای مذاکره درباره برنامه موشکی اعلام کرد: برنامه موشکی دفاعی ایران قابل مذاکره نیست.

در بیانیه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران که روز سه شنبه گذشته منتشر شد، آمده است: به طور کلی برداشت خبرگزاری آسوشیتدپرس از اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی را رد می کنیم.

این بیانیه می افزاید؛ وزیر امور خارجه گفته بود "اگر آمریکا می خواهد درباره موشک صحبت کند، ابتدا باید فروش سلاح به منطقه که شامل موشک می شود به دولت های منطقه را متوقف کند" اما این خبرگزاری این جملات را تمایل ایران برای مذاکره درباره برنامه موشک دفاعی خود معنا کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین