کد خبر: ۶۰۰۵۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۶

ظریف نیویورک را به مقصد کاراکاس ترک کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از 6 روز، نیویورک را برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد در ونزوئلا ترک کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد ظریف روز یکشنبه وارد نیویورک شد تا در نشست عالی رتبه شورای اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد شرکت کند.

به محض ورود، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک گفت وگویی اعلام کرد محدودیت های شدیدی برای سفر ظریف در نیویورک اعمال شده است به گونه ای که ظریف حق نداشت بیش از سه نقطه تردد داشته باشد اما این محدودیت، تاثیری بر برنامه های رئیس دستگاه دیپلماسی ایران نداشت.

وی در این سفر با رسانه های مختلفی گفت و گو کرد و با توجه به محدودیت های آمریکا و همچنین تنش زایی آمریکا در منطقه خاورمیانه بسیار مورد توجه قرار داشت.

علاوه بر آن، رئیس دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با جمعی از روزنامه نگاران آمریکایی هم دیدار و به پرسش های آنها درباره مسایل مختلف به ویژه تنش های آمریکا و ایران پاسخ داد.
ظریف همچنین اظهار کرد همیشه در سفر به نیویورک با تعدادی از اعضای کنگره اعم از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا دیدار داشته و پس از این هم دیدار خواهد داشت.

وی عصر پنج شنبه هم به دیدار آنتونیو گوترش رفت و درباره مسایل مختلف منطقه ای و محدودیت های "غیرانسانی" علیه دیپلمات های ایران در سازمان ملل متحد تبادل نظر کرد.

اکنون با اتمام برنامه های این سفر در نیویورک، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عازم کاراکاس پایتخت ونزوئلا شد تا در نشست جنبش عدم تعهد که ریاست آن را ونزوئلا به عهده دارد شرکت کند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره این سفر گفت: دکتر ظریف در کاراکاس در اجلاس مهم وزیران خارجه عضو جنبش عدم تعهد شرکت و سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: در کنار این اجلاس، با همتایان خود دیدارهای دوجانبه و منطقه ای هم خواهند داشت و همچنین با نیکلاس مادورو رئیس جمهوری و دیگر مقامات این کشور همچون وزیر امور خارجه، رئیس مجلس دیدارهای دوجانبه و جداگانه خواهند داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: پس از ونزوئلا، عازم نیکاراگوئه و بولیوی به عنوان دو کشور متحد و دوست ایران در آمریکای لاتین می شوند و آخرین تحولات روابط دوجانبه اعم از سیاسی و اقتصادی را با مقامات آن کشورها مورد بحث قرار خواهند داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین