کد خبر: ۶۰۰۶۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

موج شدید گرما در آمریکا و کانادا

از روز گذشته (جمعه) هوای خیلی گرم بسیاری از مناطق آمریکا را فراگرفته و به گفته کارشناسان آب و هوایی، دما در روزهای پایان هفته جاری به اوج خواهد رسید.
موج شدید گرما در آمریکا و کانادا
آفتاب‌‌نیوز :

موج گرما ممکن است بر حدود ۲۰۰ میلیون نفر در شهرهای بزرگی مثل نیویورک، واشینگتن و بوستون در ساحل شرقی و مناطق غرب میانه تاثیر بگذارد.

در بعضی نقاط دما می تواند به ۳۸ درجه سانتیگراد برسد یا از آن فراتر رود. بخش‌هایی از کانادا هم در معرض موج شدید گرما خواهد بود.

کارشناسان وقوع بیش از پیش پدیده موج گرما در سال های اخیر را به تغییر اقلیمی نسبت می دهند. جهان امسال شاهد گرمترین ماه ژوئن در تاریخ ثبت رکوردها بود به طوری که میانگین دما در این ماه به ۱۶.۴ درجه سانتیگراد رسید.

همچنین افزایش دما در ایالت آلاسکای آمریکا که بخشی از آن در داخل مدار شمالگان است پیش‌تر در ماه جاری رکورد زد.

موج گرمای تازه، ناحیه وسیعی از دشت های مرکزی کلورادو و کانزاس تا دریاچه های بزرگ در شمالی شرقی آمریکا را در بر خواهد گرفت.

دما همچنین در بیشتر نواحی ساحل شرقی بالا می رود. سازمان هواشناسی ملی (NWS) نقشه ای از نواحی تحت تاثیر را منتشر کرده است.

این سازمان هشدار داد: هوای مه آلود، داغ و مرطوب در روزهای پایان هفته ادامه خواهد یافت.

بیل دی بلاسیو، شهردار نیویورک نیز به دلیل افزایش شدید دمای هوا، وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

او از نیویورکی‌ها خواست که هشدارها را جدی بگیرند، آب کافی بنوشند و در هوای داغ بیرون نروند. تدابیر مشابهی در دیترویت و سایر شهرها هم اتخاذ شده است.

در کانادا نیز هشدارها برای استان های کبک، اونتاریو و نوا اسکوشیا صادر شده است. روز شنبه دمای هوا در تورنتو با احتساب رطوبت حدود ۴۰ درجه احساس خواهد شد و در برخی نقاط انتظار رعد و برق شدید می رود.

به گزارش بی‌بی‌سی، کارشناسان هواشناسی در کانادا می گویند که دما در مونترال با توجه به رطوبت بالا احساس هوای ۴۵ درجه سانتیگراد را خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین