کد خبر: ۶۰۰۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
شوخی با هشدارهای جدی

سد کردآباد طارم، قربانی گرفت

جوان 30 ساله در سد کردآباد طارم غرق شد.
سد کردآباد طارم، قربانی گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

همه ساله افراد زیادی به‌ویژه در هنگام تابستان برای فرار از گرما هنگام شنا در رودخانه‌ها و سدها جان خود را از دست می‌دهند که علت اصلی آن آشنا نبودن با فنون شنا و بی‌توجهی به هشدارها است.

شنا اگر چه تفریحی لذت‌بخش به‌ویژه برای جوانان و نوجوانان است ولی خطرات بسیار زیادی را در خود پنهان دارد که از مهم‌ترین این خطرات می‌توان به غرق شدن افراد با مهارت ناکافی، آلودگی این آب‌های سطحی و بروز بیماری‌های پوستی و دیگر بیماری‌ها اشاره کرد. غرق‌شدگی‌ها علاوه بر آسیب به خانواده‌ها و داغ‌دار شدن آن‌ها در سوگ عزیزان‌شان، تاثیر مخرب و منفی بر اجتماع را نیز به دنبال دارد.

با وجود اینکه در سال‌های اخیر اقدامات فراوانی در زمینه آگاه‌سازی افکار عمومی و هشدار و تنویر افکار عمومی درباره خطر غرق‌شدگی از سوی رسانه‌ها انجام شده است اما همچنان برخی مردم، شنا در دریاچه و سدها را همچون شنا در استخرها می‌پندارند و از مخاطرات بالای شنا در آب‌های آزاد اطلاع ندارند.

طارم جزو شهرستان‌هایی بود که با غرق شدن جوان 30 ساله در سد طبیعی کردآباد که در پی زلزله هولناک 31 خردادماه سال 69 طارم در اثر رانش زمین و ریزش کوه و بسته شدن مسیر رود در شهر آب‌بر به وجود آمده است، طی روزهای اخیر در این زمینه خبرساز شد.

جوان 30 ساله طارمی که روز گذشته همراه چند تن از دوستان خود برای تفریح به این منطقه رفته بود به قصد شنا وارد دریاچه سد شده که متاسفانه به علت ناآشنایی به فنون شنا علی‌رغم هشدارهای داده شده در این زمینه غرق شد.

هلال احمر طارم پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله وارد عمل شد اما جسد بی‌جان این جوان توسط افراد محلی بیرون کشیده شده بود.

تابستان در کشور ما همه ساله آبستن حوادث بسیاری در این زمینه است که مدیریت این امر بیش از هر چیز، هوشیاری خانواده‌ها و جوانان و رعایت هشدارهای لازم را می‌طلبد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین