کد خبر: ۶۰۰۶۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
/گزارش- گاردین/

ترامپ هم از آمریکا متنفر است باید بیرون انداخته شود!

حمله دونالد ترامپ به چهار زن رنگین پوست کنگره که منتقد دولت او هستند، در روزهای اخیر خبرساز شده است اما با نگاهی به سابقه این رییس جمهور در انتقاد از وضعیت آمریکا، این سوال در ذهن به وجود می آید که اگر قرار باشد کسی که شرایط را نقد می‌کند از کشور خارج شود، آیا ترامپ یکی از آن‌ها نیست؟!
ترامپ هم از آمریکا متنفر است باید بیرون انداخته شود!
آفتاب‌‌نیوز :

همزمان با بروز جنجال‌های اخیر در آمریکا بر سر انتقاد دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور از چهار زن رنگین پوست کنگره، روزنامه گاردین در گزارشی به بیان نمونه‌هایی از انتقادات صریح او علیه کشورش پرداخته است.

گاردین در این گزارش آورده است: دونالد ترامپ هفته گذشته در یک تجمع انتخاباتی در کارولینای شمالی با آشکارترین الفاظی که تاکنون به کار برده به چهار زن رنگین پوست عضو کنگره آمریکا تاخت و آنان را "افراطگرایانی" توصیف کرد که "پر از احساس نفرت" هستند.

ترامپ در سخنان خود در این تجمع گفت: آن‌ها همیشه به ما می‌گویند چگونه کشور را اداره کنیم، این کار را چطور انجام دهیم، آن کار را چطور انجام دهیم. می‌دانید چیست؟! اگر اینجا را دوست ندارند، بگویید از اینجا بروند.

جمعیت حاضر نیز به دنبال شنیدن این جمله از ترامپ فریاد زدند و گفتند "برشان گردانید".

با این حال خودِ ترامپ تا کنون بارها از آمریکا انتقاد کرده و این کشور را زیر سوال برده است؛ شاید بیشتر از هر نامزد ریاست جمهوری دیگری که در یاد داریم. حال اگر بخواهیم ترامپ را با معیارهای خودش بسنجیم، شاید زمان آن رسیده باشد که خودش آمریکا را ترک کند و "به خانه‌اش برگردد".

در ادامه به بیان چند نمونه از انتقادات ترامپ علیه آمریکا می‌پردازیم.

آمریکا را دوباره بزرگ بساز

ترامپ که منتقد دیرینه باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا است، گفته است که شعار معروفش زمانی به ذهنش رسیده که همتای پیشینش برای دوره دوم در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد. از شعار "آمریکا را دوباره بزرگ بساز" این مفهوم برداشت می‌شود که آمریکا دیگر بزرگ نیست؛ چیزی که او بارها به صراحت در سال‌های پیش از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و حین کمپینش بیان کرده است.

او در سال ۲۰۱۷ در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست گفت: من انواع گوناگونی از مشکلاتی را که کشورمان به آن‌ها دچار است، بررسی کردم؛ چه در زمینه مرزها، چه مسائل امنیتی، چه در خصوص قانون و نظم یا فقدان قانون و نظم.

کتابی که ترامپ با عنوان "آمریکای لَنگ" در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد، پر بود از الفاظ طعنه‌آمیزی که با عباراتی همچون "این بلبشو" از آمریکا یاد کرده و بسیار تلاش کرده بود تا به مردم بفهماند آمریکا چقدر ضعیف شده است.

ترامپ در این کتاب نوشته است: ایده "بزرگی آمریکایی" و رهبری آمریکا بر جهان آزاد و غیر آزاد ناپدید شده است. نمی‌توانم بایستم و ببینم چه بلایی بر سر کشور بزرگمان می‌آید. این بلبشو به شدت نیازمند رهبری است.

قتل عام آمریکایی

در سال ۲۰۱۷ در روزی که دونالد ترامپ ریاست جمهوری خود را آغاز کرد، تصویری از آمریکا ارائه داد که شبیه به یک کابوس پادآرمان‌شهری بود.

او در توصیف وضعیت آمریکا گفت: مادران و فرزندان در محله‌های فقیرنشین ما گرفتار فقر هستند، کارخانه‌های زنگار گرفته همچون سنگ قبرهایی در مناظر کشورمان دیده می‌شوند، نظام آموزشی در پول غرق شده اما دانش‌آموزان زیبا و جوانمان را از دانش محروم می‌کند، جرایم و باندهای تبهکار و مواد مخدر زندگی‌های بسیاری را از بین برده و ظرفیت‌های به ثمر نرسیده کشورمان را غارت کرده‌اند. این قتل عام آمریکایی همین‌جا و همین حالا تمام می‌شود.

مایه تمسخر

اینکه انتقاد از کشور می‌تواند دلیلی برای ترک آن باشد، در سال‌های ریاست جمهوری اوباما برای ترامپ ذهنیتی آشنا نبود؛ زمانی که ترامپ تحقیر دست‌جمعی آمریکایی‌ها را چندین و چند بار مطرح کرد.

ترامپ در سال ۲۰۱۱ مرتبا درباره اینکه کشورها و نهادهای سیاسی در سراسر جهان - از اوپک گرفته تا سودان و چین و ولادیمیر پوتین- به اوباما و مردم آمریکا می‌خندند، توییت می‌کرد.

قاتل‌های بسیار

وقتی در سال ۲۰۱۷ در جریان مصاحبه‌ای از ترامپ در باره تحسین پوتین سوال شد و مجری برنامه پوتین را "قاتل" توصیف کرد، ترامپ در پاسخ به او گفت: قاتل‌های بسیاری وجود دارند. فکر می‌کنید کشورما خیلی بی‌گناه و معصوم است؟!

زیرساخت

ترامپ تنها به طور نمادین به سقوط آمریکا اشاره نکرده، بلکه نمونه‌هایی از خرابی‌ها و وضعیت نامناسب زیرساخت‌ها را هم بیان کرده است. او در سخنرانی خود در مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه در سال ۲۰۱۶ فهرستی از مواردی را بیان کرد که از دیدگاه او شرم‌آور بودند.

او در این سخنرانی گفت: راه‌ها پل‌های کشورمان در حال ویرانی هستند. فرودگاه‌هایمان در وضعیت جهان سوم قرار دارند."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
0
0
خودتونم نمیدونین چی رو منتشر میکنین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین