کد خبر: ۶۰۰۷۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

نگرانی از فرسودگی هواپیماهای ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده میانگین عمر ناوگان حمل و نقل هوایی کشور ۲۴ سال است، گفت: فرسودگی هواپیماها نگرانی اصلی در صنعت هوایی کشور به شمار می رود.
آفتاب‌‌نیوز :

سیدهادی بهادری روز یکشنبه با بیان اینکه فرسودگی هواپیماهای ایرانی نگران کننده است، بیان کرد: دولت و مجلس در کنار یکدیگر برای نوسازی این ناوگان باید وارد عمل شوند.

وی با پیشنهاد اینکه می توان اقدام به خرید هواپیماهای دست دوم پنج ساله کرد، افزود: به دلیل وجود برخی مشکلات، خرید هواپیماهای روسی در دستور کار نیست و خرید هواپیماهای دست دوم اروپایی در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از هواپیماهای فعال در خطوط هوایی باید از رده خارج شود اما به علت کمبود هواپیما و شرایط پیش آمده مجبور به استفاده از تمام ظرفیت هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه عمر استاندارد برای ناوگان هواپیمایی کشور ۱۵ سال است، اضافه کرد: تحریم ها موجب بروز مشکل در خرید هواپیماهای مسافربری شده ولی می توان با خرید هواپیماهای دست دوم تا حدودی این تحریم ها را پشت سر گذاشت.

بهادری همچنین با اشاره به نرخ بالای بلیت سفرهای هوایی گفت: در شرایط کنونی که پیشرفت صنعت هواپیمایی کشور کمتر از دیگر کشورهای منطقه است، اقداماتی نظیر افزایش نرخ بلیت مانع مضاعف پیشرفت این صنعت می شود.

افزایش نرخ بلیت هواپیما سبب کاهش میزان پروازهای هوایی و کاهش گرایش مردم به استفاده از هواپیما شده است که این امر در کاهش درآمدهای شرکت های هواپیمایی موثر خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
0
1
واقعا که گل و بلبل ..... هواپیماهای فرسوده و رده خارج ولی افزایش قیمت بلیط
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
0
1
ایران اولین کشوری که برای هواپیما دعای پرواز ساختند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین