کد خبر: ۶۰۰۸۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

ترکیه؛ بازداشت 48 مظنون به اتهام ارتباط با گولن

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند، نیرو‌های امنیتی این کشور دست کم ۴۸ مظنون دیگر را به اتهام ارتباط با شبکه وابسته به فتح‌الله گولن، روحانی اصالتا ترکیه‌ای ساکن آمریکا که به عنوان مغز متفکر پشت کودتای نافرجام ۲۰۱۶ معرفی شده، بازداشت شده‌اند.
ترکیه؛ بازداشت 48 مظنون به اتهام ارتباط با گولن
آفتاب‌‌نیوز :

فتح‌الله گولن و شبکه وابسته به او به عنوان عوامل اصلی پشت کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ علیه دولت رجب طیب اردوغان معرفی شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، یک منبع که نامش را فاش نکرد گفت: دادستان‌های استان ازمیر ترکیه احکام بازداشت برای ۵۲ نفر از افسران مشغول به کار در نیروی هوایی ترکیه را که به عنوان عوامل مخفی سازمان فتح الله گولن شناسایی شده‌اند صادر کرده‌اند.

این مظنونان متهم به استفاده از یک اپلیکیشن مخصوص ارتباط رمزنگاری شده در تلفن‌های هوشمند به نام اپلیکیشن "بای‌لاک" به منظور پیشبرد دستور کار خود هستند.

پلیس ازمیر دریافته که یک متهم با اعضای ارشد "سازمان تروریستی فتح الله گولن" (فتو) شامل عادل اوکسوز "پیشوای" اعضای این سازمان در نیروی هوایی و عامل ارتباطی مهم میان فتح الله گولن و کودتاچیان در ترکیه و همچنین کمال باتماز، مقام شماره دو شبکه فتو در ارتباط بوده است.

پلیس ترکیه در ارتباط با احکام بازداشت اعلام شده از سوی دادستان‌های استان ازمیر، طی عملیات‌های همزمان در ۱۲ استان سراسر ترکیه ۲۰ مظنون را بازداشت کرده و تعقیب علیه ۳۲ مظنون باقی مانده ادامه دارد.

دادستان‌های استانبول نیز به شکل جداگانه احکام بازداشت برای ۶۸ مظنون مشابه دیگری که آن‌ها هم از اپلیکیشن بای‌لاک برای پیشبرد دستور کار خود استفاده می‌کردند، صادر کرده است.

شاخه مبارزه با جرایم سازمان یافته نیرو‌های امنیتی ترکیه نیز در ارتباط با این احکام بازداشت و در عملیات‌های همزمان در ۱۷ استان این کشور توانستند ۲۸ مظنون را تاکنون بازداشت کنند.

منابع گفتند: عملیات‌ها برای دستگیر کردن مظنونان دیگر ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین