کد خبر: ۶۰۰۸۵۷
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

آل‌اسحاق: خرید و فروش پول در بانک‌ها از نظر شرعی مشکل دارد

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: بانکها در ایران به جای ارائه سرویس و خدمات، بیشتر به خرید و فروش پول روی آورده اند که از نظر شرعی و مبانی حرفه ای مشکل دارد.
آل‌اسحاق: خرید و فروش پول در بانک‌ها از نظر شرعی مشکل دارد
آفتاب‌‌نیوز :

آل اسحاق در مصاحبه با رادیو بیان داشت: نظام بانکی در همه کشورهای دنیا نقش جدی و در جمهوری اسلامی ایران نقش محوری دارد.

وی در ادامه گفت: دوز حضور و تاثیر بانکها در همه شاخه های اقتصادی اعم از توسعه تجارت، خدمات و فعالیت های روزمره به شدت زیاد شده و به جایی رسیده که رئیس جمهور می گوید: " البانک و ما ادراک ما البانک".

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق افزود: نظام بانکی در ایران موفق به همراهی مثبت با اولویت های اقتصادی کشور اعم از تولید، واحدهای کوچک و متوسط، سرمایه گذاری و پس انداز و هزینه ها نشده است.

آل اسحاق با تأکید بر اینکه نگاه به نظام بانکی باید متناسب با اقتضائات نظام جمهوری اسلامی ایران باشد عنوان کرد: متاسفانه این نگاه در حال حاضر یک نگاه واقعی نیست البته ما افراد فهیم، دانشمند، حرفه ای و متعهد زیادی در نظام بانکی داریم اما جهت گیری کلی بر محورهایی است که با اقتضائات جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارد.

وی تصریح کرد: نظام بانکی در ایران معتقد است به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید فقط سوددهی کند درصورتیکه در مجامع دیگر سود و ضرر با هم در نظر گرفته می شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نظام بانکی در همه کشورهای دنیا عاملی برای خدمت رسانی و تسهیل مبادلات است بیان داشت: بانکها در ایران به جای ارائه سرویس و خدمات، بیشتر به خرید و فروش پول روی آورده اند و نه به عنوان یک بنگاه تسهیل کننده بلکه به عنوان بنگاه سودآور عمل می کنند. خرید و فروش پول در بانکها هم از نظر شرعی و هم مبانی حرفه ای مشکل دارد.

آل اسحاق با انتقاد از اینکه دارایی های بانکها در جهت وظایف بانکی شان صرف نمی شود گفت: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد دارایی بانکها فریز شده چراکه با پول های مردم ملک و سرقفلی و غیره خریدند.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در خاتمه با بیان اینکه بازار سرمایه گذاری هرینه سرمایه در گردش را به گردن نظام بانکی انداخته مطرح کرد: نگاه سیاسی به مدیریت بانکی، حرفه ای عمل نکردن و استفاده نابجا از نظام بانکی از جمله مشکلات نظام بانکی در ایران است که باید متحول شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین