کد خبر: ۶۰۰۹۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱

نتایج اولیه، از پیروزی حزب حاکم ژاپن در انتخابات پارلمانی حکایت دارد

در حالی که حزب لیبرال دموکرات ژاپن در شمارش آرای انتخابات مجلس علیای این کشور پیشتاز است، آبه شینزو گفت بعد از سال ۲۰۲۱، از رهبری حزب کنار می‌رود.
آفتاب‌‌نیوز :

نتایج اولیه نشان می‌دهد، حزب حاکم ژاپن به رهبری «آبه شینزو» توانسته است اکثریت کرسی‌های مجلس علیای این کشور را تصاحب کند.

به نوشته خبرگزاری «کیودو»، با این‌که حزب «لیبرال دموکرات» و حزب «کومیتو» شریک ائتلافی آن پیروز انتخابات شدند، اما مشخص نیست این تعداد کرسی بتواند اکثریت مطلق لازم برای تصویب طرح آبه جهت تغییر قانون اساسی ژاپن را فراهم کند.

بر اساس طرح آبه که مورد حمایت آمریکا قرار دارد، توکیو قصد دارد قانون اساسی پس از جنگ را که بر عدم حضور نظامی خارجی تأکید دارد، اصلاح کرده و امکان اعزام نیرو به مأموریت‌های خارجی را فراهم کند. اصلاح قانون اساسی به رأی مثبت دو سوم نمایندگان نیاز دارد.

امروز همچنین آبه اعلام کرد بعد از پایان دوره نخست‌وزیری‌اش در سال ۲۰۲۱، از رهبری حزب کنار می‌رود. او گفت امیدوار است اصلاح قانون اساسی در همین مدتی که رهبر این حزب است به سرانجام برسد.

تا لحظه تنظیم خبر، حزب لیبرال دموکرات ۳۴ کرسی، حزب کومیتو ۶ کرسی و حزب رقیب این ائتلاف به نام «حزب دموکراتیک قانون اساسی» ۸ کرسی کسب کرده‌اند. نتایج نهایی انتخابات تا بامداد دوشنبه مشخص می‌شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین