کد خبر: ۶۰۰۹۵۸
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷

اتهام‌زنی انگلیس در موضوع نفتکش، روسیه را هم بی‌نصیب نگذاشت

منابع امنیتی انگلیس اتهام‌زنی جدیدی علیه روسیه در موضوع نفتکش متخلف این کشور که بر اساس قانون توسط ایران توقیف شد را مطرح کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از اِکسپرس، منابع امنیتی اعلام کردند که سازمان اطلاعات خارجی انگلیس (MI۶) مدعی است مقامات امنیتی این کشور در حال بررسی موضوع حمله سایبری روسیه به سیستم موقعیت‌یاب نفتکش «استنا ایمپرو» (Stena Impero) هستند که گفته می‌شود با دستکاری و ارسال سیگنال‌های اشتباه باعث ورود آن به آب‌های ایران شده‌است.

بر اساس اعلام پایگاه «ساندی میرِر»، سازمان‌های اطلاعاتی داخلی و برون‌مرزی انگلیس در حال بررسی این موضوع هستند که آیا ردپای فناوری خاصی در این حادثه را پیدا می‌کنند یا هواپیماهای جاسوسی غربی حاضر در منطقه (تنگه هرمز) متوجه مورد مشکوکی شده‌اند یا خیر.

گفتنی است، عصر روز جمعه ۲۸ تیر، یک فروند نفتکش انگلیسی با نام استنا ایمپرو (stena impero) هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی و بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد.

به گفته یک منبع نظامی آگاه، این نفتکش قصد عبور از مسیر خلاف کشتیرانی در تنگه هرمز را داشته است.

ظاهراً نفتکش دستگاه‌های ردیاب خود را خاموش کرده بود و به هشدارهای جمهوری اسلامی ایران توجهی نداشت از این رو بر اساس قوانین بین المللی کشتیرانی توقیف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین