کد خبر: ۶۰۱۰۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

قیمت مسکن تا چند ماه آینده کاهش می‌یابد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با اشاره به کاهش قیمت در بازار مسکن طی چند ماه آینده، گفت: در حال حاضر خانه های خالی در اصفهان متناسب با تقاضای مردم نیست.
قیمت مسکن تا چند ماه آینده کاهش می‌یابد
آفتاب‌‌نیوز :

رسول جهانگیری در خصوص نوسانات بازار مسکن در اصفهان، اظهار کرد: برای تاثیر این نوسانات چه در زمان افزایش و چه در زمان کاهش قیمت، بازه زمانی به مدت یک فصل لازم است، زیرا بازار مسکن مانند طلا و سکه تغییر قیمت روزانه ندارد.

وی ادامه داد: همانطور که سال گذشته شاهد بالا رفتن قیمت سکه و همچنین ارز حتی تا مرز 17 یا 18 هزار تومان بودیم، اما این تاثیر در بازار مسکن دو یا سه ماه بعد آشکار شد. اکنون نیز نوید وزیر راه و شهرسازی دال بر کاهش قیمت ها در اصفهان نیز تایید می‌شود، زیرا قیمت ها به صورت کاذب افزایش یافته و درصورتی که آرامش بازار ارز به همین نحوه ادامه یابد، طی ماه های آینده شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در خصوص وجود خانه های خالی بسیار در کشور و اصفهان که موجب برهم خوردن نظم بازار مسکن شده است، گفت: مجلس برای خانه های خالی مالیات درنظر گرفته است و با وجود تصویب این قانون، در خصوص ضمانت و قدرت اجرایی، انتخاب یک دستگاه برای اجرا، چگونگی عوامل اجرایی و میزان هزینه هایی که به دولت یا دستگاه های متولی تحمیل می‌شود، برنامه ریزی دقیقی انجام نشده است.

وی به متناسب نبودن سبک خانه های خالی با نیازهای جامعه اشاره کرد و گفت: خانه های خالی نیز اکثرا خانه هایی است که سلیقه سازی شده و به صورت کلی مطابق با تقاضای جامعه نیست. در دوره رونق بیش از حد بازار مسکن و جذابیت بالای ساخت و ساز، مردم در هر حرفه ای که بودند پول خود را وارد بازار مسکن کردند و خانه ها را براساس سلیقه خود ساختند. این خانه ها، خانه های لوکس است و به همین دلیل با نیاز جامعه مطابقت ندارد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: تاکید ما بر این است که اگر در آینده ساخت و ساز دوباره رونق بگیرد، خانه ها متناسب با نیاز و تقاضای جامعه ساخته شود. از آنجا که ما کم کم شاهد تمایل خانواده ها به داشتن دو فرزند، تک فرزند و یا بدون فرزند است، در حال حاضر ساخت و سازهای بین 50 تا 100 متر در اصفهان بسیار کم داریم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان تاکید کرد: خانه های خالی هزینه و سرمایه ملی بیمه شده است که متاسفانه امروز در کشور با آن روبرو هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
0
1
هر وقت تونستید قیمت دلار رو یک ماه ثابت نگه دارید از این وعده ها بدین .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین