کد خبر: ۶۰۱۱۱۱
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

ترکیه: اگر به مهاجران اجازه عبور دهیم، کشورهای اروپایی 6 ماه هم دوام نمی‌آورند

اگر کشورش درب‌های خود را به روی مهاجران باز کند و به آنها اجازه عبور برای رفتن به اروپا را بدهد، دولت‌های اروپایی شش ماه نیز دوام نمی‌آورند.
ترکیه: اگر به مهاجران اجازه عبور دهیم، کشورهای اروپایی 6 ماه هم دوام نمی‌آورند
آفتاب‌‌نیوز :

 سلیمان صویلو، وزیر کشور ترکیه در ضیافت شام با فرمانده گارد ساحلی این کشور گفت: آنچه را که لازم باشد، انجام می‌دهیم و ضربه سنگینی به کسانی که می‌خواهند ترکیه را به مرکز مهاجرت غیر قانونی تبدیل کنند وارد خواهیم کرد و نفس قاچاقچیان مهاجران را خواهیم برید.

به گزارش خبرگزاری روسیا الیوم،وی افزود: اتحادیه اروپا، ترکیه را در مقابل موج مهاجرت غیر قانونی تنها گذاشته است. اگر ترکیه درب‌های خود را به روی مهاجرانی که به سمت قاره پیر سرازیر می‌شوند باز کند، دولت‌های اروپایی شش ماه نیز داوم نمی‌آورند.

صویلو ادامه داد: کسی که تمایل دارد از خاورمیانه به اروپا منتقل شود پولی به داعش و حزب کارگران کردستان و قاچاقچیان انسان می‌دهد و او در نهایت ناگهان خود را وسط دریا می‌بیند که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

وزیر کشور ترکیه از حضور تعداد زیادی از آفریقایی‌ها میان مهاجران غیر قانونی خبر داد که توسط گارد ساحلی ترکیه بازداشت شده‌اند.

وی گفت: در سال ۲۰۱۷، ۱۷۵ هزار و ۷۵۲ مهاجر غیر نظامی را بازداشت کردیم و این عدد در سال ۲۰۱۸ به ۲۶۸ هزار تن رسید و از آغاز سال جاری میلادی تا امروز ۱۶۲ هزار و ۶۹۲ مهاجر غیر قانونی دستگیر شده‌اند.

صویلو تاکید کرد مقامات ترکیه با مهاجرانی که دستگیر کرده‌اند به عنوان تروریست یا جنایت‌کار برخورد نمی‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین