کد خبر: ۶۰۱۱۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

رییس بسیج مستضعفین : جلیقه زردها در فرانسه با الگو گرفتن از انقلاب‌اسلامی دست به اعتراض زده‌اند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در فرانسه شاهد نهضت و مبارزه جلیقه زردها هستیم، آنان تنها برای مبارزه با فقر، نابرابری، تبعیض و ظلم و با الگو گرفتن از انقلاب‌اسلامی دست به اعتراض زده‌اند.
رییس بسیج مستضعفین : جلیقه زردها در فرانسه با الگو گرفتن از انقلاب‌اسلامی دست به اعتراض زده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

سردار غلامرضا سلیمانی در افتتاحیه بیست و چهارمین دوره «طرح ولایت» که با حضور ۴۵۰۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما سرآغاز تحولات بزرگ بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی بوده است. پیروزی انقلاب اسلامی حادثه‌ای بزرگ بود که دنیای امروز را غافلگیر کرد. این حادثه آن‌چنان غافلگیرکننده بود که هنوز اردوگاه‌ استکباری نتوانسته زوایای این پیروزی را بشناسد. اگر بخواهیم به دستاوردهای انقلاب اسلامی نگاه کنیم قطعاً با فهرست بلندی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی تولد نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران و همان مردم‌سالاری دینی بوده است. حادثه بزرگی نظیر انقلاب اسلامی نیازمند مطالعه دقیقی است، اما چیزی که در ۴۰ سال گذشته از مقابل چشمان ما گذشت مرور حوادث بزرگی بود که یکی از آن‌ها مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

سلیمانی بیان کرد: انقلاب اسلامی در سیاست و مردم‌سالاری دینی در بعد امنیت، دفاع، فرهنگ، اعتقادات و اقتصاد جلوه‌های عمیقی از توانایی‌ها را در مقابل دیدگان بشر قرار داد. جمهوری اسلامی ایران توانست به‌عنوان یک الگو در سایه انقلاب اسلامی در مقابل دیدگان ملت‌های مسلمان و آزاده قرار گیرد.

وی افزود: آیا جمهوری اسلامی برآمده از انقلاب اسلامی ملت ایران، یک نظام سیاسی کارآمد محسوب می‌شود یا خیر؟ چرا دشمنان این ملت و انقلاب اسلامی همه توان و انرژی خود را برای این موضوع صرف کرده‌اند تا مانع موفقیت جمهوری اسلامی شوند؟ برای یافتن پاسخ این سؤالات باید مروری بر موفقیت‌های جمهوری اسلامی در ابعاد سیاسی، دفاعی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: در دورانی که مکتب لیبرال دموکراسی دچار شکست و ناتوانی شد و مکتب سوسیال مارکسیسم نیز به زباله‌دان تاریخ سپرده شد، انقلاب اسلامی در بعد سیاسی مردم‌سالاری دینی به‌عنوان یک الگوی جدید از اداره جوامع انسانی شناخته شد.

سلیمانی اضافه کرد: از زمانی که انتخابات تجمیع شد، هر دو سال دو انتخابات تجمیعی برگزار و جلوه‌هایی از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی برای تعیین سرنوشت خود نمایان می‌شود. افرادی توسط مردم به طور آزادانه و در یک رقابت تنگاتنگ با سلایق مختلف انتخاب می‌شوند و مصادر اجرایی، قانون‌گذاری و... را برعهده می‌گیرند.

وی ادامه داد: اگرچه مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «مردم‌سالاری دینی، تنها شرکت در انتخابات نیست»، اما یکی از جلوه‌های مردم‌سالاری دینی شرکت در انتخابات و حاضر شدن پای صندوق‌های رأی است. مردم در همه امور باید سالار خود و در تمام زمینه‌ها در تعیین سرنوشت خود مؤثر باشند. همچنین مقام معظم رهبری در ادامه همین فرمایشات می‌فرمایند: «بسیج، متجلی‌کننده سایر جنبه‌های مردم‌سالاری دینی است.»

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: ما در بعد سیاسی یک قانون اساسی مترقی، جامع و مانع و قوانینی برخاسته از همین قانون اساسی داریم، در واقع یک مکتب سیاسی از درون انقلاب اسلامی به نام مردم‌سالاری دینی خلق شد.

سلیمانی مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران در بعد امنیت و دفاع نیز دارای مکتبی بسیار کارآمد است. باور «ما می‎توانیم» در دوران دفاع مقدس توسط نوجوانان و جوانان که با تاثیر از تفکر علوی و عاشورایی در میدان نبرد به دست آمد، ما را از نقطه‌ای ابتدایی در امنیت و دفاع به نقاط بسیار مرتفعی رساند.

وی اضافه کرد: این ترقی در امنیت و دفاع چند جنبه مهم دارد، یکی از این جنبه‌ها از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که توانست مفهوم قدرت را تغییر دهد. با این تغییر هندسه‌های قدرت در دنیا تغییر کرد، یعنی مؤلفه‌های قدرت از قدرت‌های سخت و نیمه سخت به قدرت‌های نرم تغییر کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: هندسه‌ قدرت که پس از جنگ جهانی دوم برآمده از دخالت آمریکا و بمباران هیروشیما و ناکازاکی بود و تعبیه شورای عالی امنیت ملی در جامعه ملل و تبدیل آن به سازمان ملل امروزی و تعیین حق وتو برای خود، آغاز یک مسیر در دنیا بود که بر مقدرات ملت‌ها در جهت مطامع استکباری آنان تسلط داشته باشند.

سلیمانی با اشاره به اینکه مکتب دفاعی عاشورایی و علوی از یک چنین زیرساختی برآمد، تصریح کرد: اینکه کشور ما در بعد دفاع و امنیت در زمینه تکنولوژی، ابزارها و فناوری‌ها رشد خارق‌العاده‌ای داشته و جزو قدرت‌های مطرح دنیاست، از دستاوردهای انقلاب اسلامی و توجه به مختصات حکومت دینی، علوی و عاشورایی جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: جلوه مهم‌تر و اساسی‌تر این قدرت، قدرت نرم است که امروزه نفوذ انقلاب اسلامی نه تنها متأثر از قدرت نظامی نبوده، بلکه متاثر از قدرت معنوی انقلاب اسلامی در سراسر دنیا مشاهده می‌شود. اگر به مطالعه وضع آمریکا، اروپا و جهان اسلام بپردازیم، شاهد توزیع و تکثیر قدرت نرم اسلام و انقلاب اسلامی خواهیم بود، این ترتیبی است که ابزارهای مادی نیز قادر به سلب کردن پیشروی و پیشرفت آن نیستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد: اتفاقاتی که در چند ماه اخیر در خلیج فارس افتاد و اینکه در همه ۴۰ سال گذشته آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تلاش کرده و تمام سرمایه خود را صرف کردند که در یکی از زمینه‌ها بتوانند در مقابل انقلاب اسلامی به موفقیت برسند و ناکام ماندند، نشان‌دهنده استمرار پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: نه تنها شاهد استمرار این پیروزی‌ها هستیم بلکه شاهد توسعه بسیار قابل توجه این قدرت در سطح منطقه غرب آسیا و جهان اسلام هستیم. نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی جداناپذیر هستند، موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران به معنای موفقیت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ملت ایران در زمینه فرهنگ نیز قوی‌ترین ملت دنیا شناخته می‌شود. اگر در طول ۴۰ سال گذشته رشد فرهنگی ایران را مطالعه کنیم، شاهد موفقیت‌های عظیم و خارق‌العاده‌ای خواهیم بود. اگرچه جلوه‌هایی از زندگی غربی در برخی شهرها مشاهده شده اما آن‌ها به عنوان یک آسیب اجتماعی و نه یک شکست فرهنگی محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مردم ما مردمی متدین، انقلابی و بیدار هستند، عنوان کرد: اگر به ایام محرم و صفر، ایام اعتکاف و لیالی قدر، راهپیمایی اربعین، روز قدس و یوم الله ۲۲ بهمن نگاه کنیم، مردم ایران را در این مناسبت‌ها خواهیم شناخت. اینکه ملت ایران حاضر است به ‌خاطر کمک به مظلومان دنیا جوانان خود را بفرستد، یک قدرت فرهنگی بسیار قابل اعتناست. این افزایش قدرت و اعتلا همچنان در سایه راهنمایی‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب تداوم خواهد داشت.

سلیمانی گفت: ما در بعد اقتصاد یکی از بزرگترین قدرت‌های بزرگ دنیا هستیم. تمام زیرساخت‌های اقتصادی را به صورت بالقوه و بخش‌های قابل توجهی را به صورت بالفعل در اختیار داریم. از لحاظ موقعیت سرزمینی، نیروی کارآمد تحصیل‌کرده، خلاق، نوآور و باهوش، ذخایر فسیلی و معدنی، تنوع آب‌وهوایی، کشورهای هم‌مرز و همسایه و موقعیت‌های کاربردی، دو نقطه از ۱۳ نقطه موجود راهبردی جهان در اختیار انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های اقتصادی درون کشور شامل تنگه هرمز، جزایر سه‌گانه و خلیج نیل‌گون همیشه فارس هستند. در خصوص مشکلاتی که ما در زمینه اقتصادی با آن‌ها روبه‌رو می‌شویم، سوالاتی پیش می‌آید که چرا در زمینه اقتصادی، تبعیض، بی‌عدالتی، رانت و فاصله طبقاتی توانستند ظهور و بروز پیدا کنند؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد: در پاسخ به این سؤالات باید گفت ما در همه جنبه‌ها به مختصات حکومت دینی و عاشورایی و همچنین اهداف انقلاب اسلامی توجه کردیم، اما بعد از دوران دفاع مقدس عده‌ای در کشور نسخه‌های توسعه بانک جهانی یا همان دستورالعمل‌های غربی را به عنوان توسعه و بازسازی اقتصادی پیاده کردند.

سلیمانی بیان کرد: این افراد خواستند از درون مکتب لیبرال دموکراسی و لیبرالیسم اقتصادی برای ملت ایران رفاه و آسایش فراهم کنند، مشخص است که مسیر چنین کارهایی به همین مشکلاتی که امروز با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم منجر می‌شود. این روش‌های اقتصادی نه تنها متعلق به انقلاب اسلامی نیست، بلکه از لیبرال سرمایه‌داری برداشت و وارد کشور ما شدند.

وی افزود: متاسفانه هنوز هم عده‌ای بر این باور هستند که از این راه می‌توانند به رفاه و آسایش دست یابند، در حالی‌که این نسخه‌ها در کشورهای غربی نیز پاسخگو نبوده‌ است. به‌طور مثال در فرانسه شاهد نهضت و مبارزه جلیقه زردها هستیم، آنان تنها برای مبارزه با فقر، نابرابری، تبعیض و ظلم و با الگو گرفتن از انقلاب‌اسلامی دست به اعتراض زده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: طبیعی است که چنین نسخه‌هایی برای یک کشور اسلامی پاسخگو نباشد، کشوری که با داشتن آرمان‌ها و همچنین مردم عدالت‌خواه در مکتب اسلام راه رسیدن به رفاه و آسایش را در اختیار دارد.

سلیمانی بیان کرد: امروزه نیز در بیانیه گام دوم انقلاب یک مطالبه عمومی و یک حرکت انقلابی برای حل این مشکلات از سوی دلسوزان نظام مطرح شده‌است. اینجاست که نقش نوجوانان و جوانان بیشتر از گذشته نمایان می‌شود. چراکه ما باید علاوه بر آن که ظرفیت‌های خود را برای رفاه و سعادت می‌شناسیم، به نقاط آسیبی که در ابعاد اشاره شده وجود دارد، توجه کنیم.

وی افزود: حضور سازمان‌یافته جوانان انقلابی می‌تواند سرعت ما را در تکمیل مرحله شکل‌گیری دولت اسلامی بیشتر کند. به فرمایش مقام معظم رهبری ما در مراحل پنج‌گانه انقلاب اسلامی در مرحله دولت‌سازی هستیم. اگر در بعد اقتصادی به مشکل برخورد کرده‌ایم به این خاطر بوده که عده‌ای خواستند مسیر اقتصاد را از مسیر انقلاب جدا کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: اگر به افرادی که در کشور به بیت‌المال دست‌درازی می‌کنند توجه کنیم، متوجه می‌شویم که این افراد بعد از فرار در دیگر کشورهای غربی به راحتی پذیرفته می‌شوند و در آسایش به زندگی خود ادامه می‌دهند، روشن است که چنین افرادی عوامل نفوذی کشورهای غربی هستند.

سلیمانی بیان کرد: گام دوم انقلاب تنها توجه به آسیب‌ها نیست، اما رفع آسیب‌ها و مبارزه با بی‌عدالتی و فقر از سوی جوانان انقلابی به خصوص دانشجویان ولایت‌مدار در دانشگاه‌ها و ایجاد یک گفتمان منطقی مبارزه با فساد در جامعه اسلامی می‌تواند ما را در مرحله دولت سازی به موفقیت رساند.

وی اضافه کرد: دشمنان انقلاب که شاهد موفقیت در دیگر ابعاد هستند و کاری از آنان ساخته نیست؛ بنابراین تمام تلاش و فشار خود را در زمینه اقتصادی اعمال می‌کنند. اگر به موفقیت‌هایی که امروز در سایه انقلاب اسلامی به آن‌ها دست یافته‌ایم توجه کنیم متوجه خواهیم شد که این‌ها توانایی‌های ملتی است که به ندای الهی امام راحل لبیک گفته و خداوند متعال این ملت را یاری می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: وظیفه ما در سازمان بسیج مستضعفین این است که سازماندهی نوجوانان و جوانان را با بهره‌گیری از محضر علما، نخبگان دلسوز و انقلابی و با تکیه بر انرژی نوجوانان و جوانان گسترش و تعمیم بخشیم و با توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و فرهنگ مقاومت، این سازماندهی که بزرگترین سازماندهی مردم‌نهاد کره خاکی محسوب می‌شود را در خدمت ضرورت‌های انقلاب اسلامی قرار دهیم.

سلیمانی بیان کرد: ضرورت‌های انقلاب اسلامی بسیار متنوع هستند، به طوری‌که در هر عرصه انقلاب اسلامی ضرورتی وجود دارد. همه تلاش خود را اعمال می‌کنیم تا متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کنیم و به مهم‌‎ترین رسالت و به هدف متعالی خود یعنی تکمیل مرحله دولت‌سازی برای خلق تمدن بزرگ اسلامی در آینده پیش رو دست یابیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
0
3
نمیتونم نظر بدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
0
1
منم حرفی واسه گفتن ندارم!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0
0
کلا لال شدم،نمیتونم نظری بدم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین