کد خبر: ۶۰۱۱۵۹
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲

پمپئو: برجام فقط ایران را قوی‌تر کرده است

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش تحریم‌هایی را علیه چین به دلیل دور زدن تحریم‌های ایران، اعمال خواهد کرد.
پمپئو: برجام فقط ایران را قوی‌تر کرده است
آفتاب‌‌نیوز :

مایک پمپئو روز دوشنبه در همایش سالیانه کهنه‌سربازان خارجی ایالات متحده در خصوص برجام اظهار کرد: مواقعی که دیپلماسی اشتباه کار کند، خطرهای زیادی برای کشور ما ایجاد می‌کند. حصول توافقی اشتباه باعث شد تا نظام ایران فرصت قوی‌تر شدن را به دست آورد.

به گزارش صدای آمریکا، وی در ادامه مدعی شد: توافق هسته‌ای باعث شد تا جمهوری اسلامی پرخاشگرتر شود و اقدامات تعرض‌آمیزتری انجام دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به اینکه تنها خواسته آمریکا از ایران، عادی رفتار کردن است، افزود: ما در راستای اعمال فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی، برخی تحریم‌ها را علیه چین به دلیل نقض تحریم‌های اعمالی آمریکا اعمال خواهیم کرد.

وی در ادامه ادعا کرد: ما پیشتر نیز گفته بودیم که پول بیشتری نباید به دست ایران برسد چرا که آن پول صرف به خطر انداختن سربازان ما می‌شود. من وظایف زیادی دارم اما هر روز در تلاشم تا آمریکایی‌هایی که به اشتباه در ایران و ونزوئلا به گروگان گرفته شده‌اند، به خانه بازگردند. طی دو سال و نیم گذشته بیش از هر دولتی در دوران مدرن، توانسته‌ایم گروگان‌های آمریکا را آزاد کنیم بدون آن که پشیزی باج بدهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین