کد خبر: ۶۰۱۲۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

سود روسیه از تحریم‌ آمریکا علیه‌ ایران‌

در اوایل سال جاری دولت ترامپ به معافیت واردات نفت از ایران برای برخی از کشورها از جمله ترکیه پایان داد. تحت تحریم‌های وضع شده از سوی امریکا، واردات نفت از ایران با مجازات و محرومیت کشور واردکننده از معامله با امریکا در سایر حوزه‌ها همراه خواهد بود. در نتیجه، شرکت نفت دولتی جمهوری آذربایجان نیز قصد دارد به جای ایران با روسیه معامله نفتی داشته باشد.
سود روسیه از تحریم‌ آمریکا علیه‌ ایران‌
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس اقتصادی- روسیه یک میلیون تن نفت خام اورال را به پالایشگاهی آذربایجانی در ترکیه انتقال خواهد داد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه "تایمز مسکو" با اشاره به سودی که روسیه از تحریم امریکا علیه بخش نفت و پتروشیمی ایران می برد می‌نویسد: "شرکت نفت دولتی جمهوری آذربایجان (Socar) خواستار افزایش معامله با روسیه است. روسیه قرار است مقدار قابل توجهی از نفت خود را به پالایشگاه 6.3 میلیارد دلاری آذربایجانی در ترکیه عرضه کند. در اوایل سال جاری دولت ترامپ به معافیت واردات نفت از ایران برای برخی از کشورها از جمله ترکیه پایان داد. تحت تحریم‌های وضع شده از سوی امریکا، واردات نفت از ایران با مجازات و محرومیت کشور واردکننده از معامله با امریکا در سایر حوزه‌ها همراه خواهد بود. در نتیجه، شرکت نفت دولتی جمهوری آذربایجان نیز قصد دارد به جای ایران با روسیه معامله نفتی داشته باشد".

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: "شبکه خبری "بلومبرگ" روز دوشنبه خبر داد که شرکت نفتی روسی "رزنفت" قرار است نفت خود را به پالایشگاه "استار" شرکت Socar در ساحل اژه در ترکیه انتقال دهد. در توافق ابتدایی قرار است یک میلیون تن نفت خام اورال عرضه شود. "مسعود ایلتر" مدیر پالایشگاه می‌گوید: "اگر محدودیتی وجود نداشت ما از ایران نفت خام خریداری می‌کردیم".

این روزنامه می‌نویسد: "شرکت نفت دولتی جمهوری آذربایجان این پالایشگاه را در ماه اکتبر راه‌اندازی کرده بود. ناظران می‌گوید که افتتاح این مرکز نشانه‌ای از افزایش وابستگی در حوزه انرژی میان ترکیه و جمهوری آذربایجان است. "ایلتر" گفته است که این پالایشگاه بیش از یک چهارم از ظرفیت پالایش ترکیه را از آن خود کرده است و قصد دارد ذخایر خود را به بیش از 2.5 میلیون متر مکعب افزایش دهد. قرار است این پالایشگاه در سال جاری 8 میلیون تن نفت خام و در سال بعد 10 میلیون تن نفت را پالایش کند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
1
0
اگر کشور ضیعفی باشی همه ی کشورها به دنبال سود گرفتن از تو هستند ولی اگر قدرتمند باشی همه به تو احترام می گذارند. ما باید کاری کنیم که سایه ی تحریم ها برای همیشه برداشته بشه وگرنه این تحریم ها همیشه ادامه داره هر بار به یه بهانه ایی
پاسخ ها
پرویز
| United States of America |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
تحریم ادامه داره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین