کد خبر: ۶۰۱۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳

پلیس کانادا به دنبال کشف راز قتل‌های مرموز در بزرگراه دورافتاده

پلیس کانادا در حال تحقیق روی پرونده سه مرگ مشکوک و ناپدید شدن دو نوجوان است که طی چند روز اخیر در یک بزرگراه دورافتاده در شمال این کشور رخ داده است.
آفتاب‌‌نیوز :

پلیس این کشور اعلام کرده که هنوز هیچ شواهدی مبنی بر ارتباط بین مرگ اخیر "لوکاس فولر" ۲۳ ساله و اهل استرالیا و "چینا دیز" ۲۴ ساله‌ی آمریکایی با کشف یک خودروی سوخته و جسد مردی در حدود ۵۰۰ کیلومتری جنوب و هم‌چنین ناپدید شدن دو نوجوان کانادایی پیدا نکرده است.

فولر و دیز آخرین بار در حالی دیده شدند که در مسیر سفر دو هفته‌ای‌شان به آلاسکا بودند و خودروی آن‌ها در کنار جاده و در نزدیکی یک مکان گردشگری خراب شده بود. اجساد این دو قربانیِ احتمالی در تاریخ ۱۵ ژوئیه در کنار جاده یافت شد اما سه روز زمان برد تا پلیس هویت آن‌ها را شناسایی کند. تصور می‌شود این دو نفر بین تاریخ ۱۴ تا ۱۵ ماه ژوئیه کشته شده باشند.

چهار روز پس از کشف اجساد این دو گردشگر، کامیون دو نوجوان ۱۸ و ۱۹ ساله کانادایی که در جست‌وجوی کار عازم شهر "وایت‌هورس" واقع در شمال غربی کانادا بوده‌اند در امتداد جاده مذبور در میان شعله‌های آتش پیدا شد. این در حالی است که پس از حادثه هیچ اثری از خود این دو نفر کشف نشده است.

در طول بررسی و تحقیقات برای یافتن این دو نوجوان، جسد یک مرد دیگر در دو کیلومتری پایین همین جاده پیدا شده و هنوز ارتباط این مرد مقتول با دو نوجوان ناپدید شده یا کامیون سوخته مشخص نشده است.

پلیس به مردم هشدار داده تا در صورت سفر به این جاده و منطقه دورافتاده در شمال کانادا که پوشش آنتن تلفن‌ همراه در آن بسیار ضعیف است، جوانب احتیاط معمول را رعایت کنند، هر چند هنوز هیچ گونه شواهدی مبنی بر یکی بودن عامل جنایات فوق وجود ندارد.

پلیس کانادا در حال انجام تحقیقات لازم برای روشن شدن جزئیات این پرونده‌ها است که می‌تواند خطر شدیدی برای امنیت عمومی منطقه در نظر گرفته شود.

پلیس استرالیا نیز اعلام کرده ممکن است به فولر و دیز که از سال ۲۰۱۷ میلادی در سراسر کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، مکزیک، پرو و چندین کشور دیگر را سفر کرده بودند، شلیک شده باشد اما پلیس کانادا هنوز علت مرگ این زوج را اعلام نکرده است.

پلیس کانادا هم‌چنین با قبول اهمیت این پرونده به دلیل نگرانی‌های ساکنان منطقه و گردشگران نسبت به امنیت این منطقه دورافتاده، اعلام کرده که هنوز مشخص نیست این زوج جوان مورد هدف یک قتل قرار گرفته بوده‌اند یا این حادثه تنها جنایتی بدون برنامه‌ریزی بوده است.

برخی رسانه‌ها بر این باورند که این جنایات ممکن است کار یک قاتل مشترک بوده و شاید حتی با پرونده "بزرگراه اشک‌ها" در ارتباط باشد. در حوادث مرتبط با این پرونده که در سال ۱۹۷۰ میلادی رخ داده است، دست‌کم ۴۰ زن بومی در جاده‌ای دورافتاده در کانادا ناپدید یا اجسادشان کشف شد.

بنابر گزارش گاردین، با این حال بیانیه‌های پلیس کانادا این فرضیه را تایید نکرده است. چرا که در آن زمان نیز قاتل‌های متعددی در ارتباط با پرونده "بزرگراه اشک‌ها" در بزرگراه بدنام ۱۶ واقع در ایالت "بریتیش کلمبیا" مسوول شناخته شدند که در حدود ۱۰۰۰ کیلومتری محل جنایات اخیر واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین