کد خبر: ۶۰۱۳۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰

هوآوی از حذف ۶۰۰ فرصت شغلی در آمریکا خبر داد

شرکت "هوآوی" روز سه شنبه اعلام کرد: در واکنش به اقدامات یکجانبه دولت آمریکا، قصد دارد ششصد فرصت شغلی را در این کشور حذف کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت بزرگ مخابراتی هوآوی چین اعلام کرد به علت کاهش فعالیتش در آمریکا به دلیل تحریم‌های دولت دونالد ترامپ، ششصد فرصت شغلی را در آمریکا حذف می‌کند.

براساس بیانیه شرکت هوآوی، این اخراج‌ها در شرکت تابعه تحقیق و توسعه "فیوچروی تکنولوژی" که مقر آن در تگزاس است، اتفاق خواهد افتاد.

هوآوی در بیانیه خود ضمن انتقاد از سیاست‌های یکجانبه گرایانه "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا، آورده است: «اتخاذ چنین تصمیم‌هایی هرگز آسان نیست بدون شک براساس قانون به کارمندانی که اخراج می‌شوند غرامت پرداخت خواهد شد".

شرکت هوآوی به کارمندان چینی خود در آمریکا پیشنهاد داده است برای ادامه کارشان به چین بازگردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یکسال اخیر تقابل تجاری بزرگی علیه چین به راه انداخته که دامنه آن همچنان درحال گسترش است.
وی پس از اعمال چند باره تعرفه‌های مختلف بر میلیاردها دلار کالاهای وارداتی از چین آن هم با توجیه سود یکطرفه پکن از صادرات به آمریکا و زیان تولیدکنندگان ایالات متحده، به سراغ غول اینترنتی و مخابراتی چین یعنی هوآوی رفت تا از گسترش حضور آن در عرصه فناوری جهان جلوگیری کند.

رئیس جمهوری آمریکا به بهانه جاسوسی شرکت مخابراتی هواوی از کاربرانش، ضمن بستن بازارهای آمریکا روی محصولات و خدمات این شرکت چینی، از متحدان خود بویژه اروپا خواست واشنگتن را در این تحریم هوآوی همراهی کنند.

تقابل دو کشور به سمتی پیش رفت که کانادا به درخواست مقام‌های قضائی آمریکا «وان ژو منگ» دختر رئیس شرکت هوآوی را که مدیریت مالی ارشد این شرکت چینی را برعهده دارد دستگیر کرد.

هرچند واشنگتن درخواست استرداد او را داده است اما دولت اتاوا در این درگیری تجاری که شعله‌های آن به عرصه‌های سیاسی نیز کشیده شده است، منگ را آزاد و در حصر خانگی قرار داده است.

از نظر کاخ سفید، هوآوی با دولت چین همکاری دارد و پکن با استفاده از تجهیزات نصب شده این شرکت، از آمریکا جاسوسی و یا به آن حمله سایبری می‌کند.

اتهام دیگر هوآوی از نظر آمریکا، نقض بالقوه تحریم‌ها علیه ایران است اما این شرکت و دولت چین این اتهامات را رد کرده و فشارهای واشنگتن را بهانه‌ای برای جلوگیری از حضور گسترده چین در عرصه فناوری جهانی می‌دانند. ۹

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین