کد خبر: ۶۰۱۳۲۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴

ونزوئلا بار دیگر واشنگتن را به حمله "الکترومغناطیسی" متهم کرد

دولت ونزوئلا روز سه شنبه بار دیگر آمریکا را به حمله "الکترومغناطیسی" و "خرابکاری" در جریان برق رسانی به کشور متهم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، جریان برق در بیش از نیمی از ایالت‌های ونزوئلا روز سه شنبه قطع شد.

خاموشی سراسری روز سه شنبه در کاراکاس، نخستین قطع جریان برق در این شهر از ماه مارس (فروردین) تاکنون است.

دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در آن زمان مخالفان خود و آمریکا را مسئول قطع ادامه دار جریان الکتریسیته دانسته بود.

خاموشی ماه مارس میلیون‌ها نفر را از آب آشامیدنی و ارتباطات مخابراتی محروم کرده بود.

خورخه رودریگز، وزیر اطلاعات ونزوئلا دلیل خاموشی روز دوشنبه را «حمله الکترومغناطیسی» اعلام کرده است. وزیر اطلاعات ونزوئلا جزئیات بیشتری از این «حمله» ارائه نکرد.

نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا پیشتر شیلی و کلمبیا؛ همسایگان کشورش را متهم کرد که با حمایت و کمک های دولت آمریکا در حملات سایبری علیه سیستم برق رسانی ونزوئلا دخالت داشته‌اند؛ اما به گفته کارشناسان محلی، این قطعی به دلیل سال‌ها فقدان سرمایه گذاری مناسب و ضعف نگهداری و تعمیر بوده است.

با وجودی که قطع برق در ونزوئلا سابقه دارد، اما تکرار آن به مشکلات کنونی ونزوئلا که از تورم بالا و شش سال متوالی فشار اقتصادی رنج می‌برد، دامن زده است.

از سوی دیگر، ونزوئلا از ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ماه ۹۷) که "خوان گوایدو" رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان‌های کاراکاس خود را رئیس جمهوری قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی است.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت مؤقت به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

برخی کشورهای اروپایی و متحدان واشنگتن در آمریکای جنوبی نیز همگام با کاخ سفید، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.

مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه ونزوئلا و تلاش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام مستقر در کاراکاس متهم می‌کند. ۹۰۴۱

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین