کد خبر: ۶۰۱۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹

آمریکا باز هم با جهان درافتاد: هر کس با هواپیمایی ایران همکاری کند تحریم می‌شود

وزارت خزانه‌داری آمریکا در اطلاعیه‌ای سه‌شنبه به شرکت‌ها و افراد دخیل در صنایع هوانوردی در سراسر جهان درباره همکاری با شرکت‌های هواپیمایی تحریم‌شده ایران هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه به کشورها درباره هر گونه تعامل با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند هشدار داد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا به صنایع هوانواردی غیرنظامی هشدار داده شده از هرگونه اقدام به انتقال «غیرمجاز» هواپیما یا کالاها، فناوری‌ها یا خدمات مرتبط با آن به ایران یا خطوط هواپیمایی تحریم‌شده این کشور خودداری کنند.

«سیگال مندلکر»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد: «ایران از خطوط هواپیمایی تجاری برای پیشبرد برنامه‌های بی‌ثبات‌کننده گروه‌های تروریستی خود و انتقال جنگجو به سراسر منطقه استفاده می‌کند.»

وی اضافه کرده است: «صنایع هوانواردی غیرنظامی، اعم از ارائه‌کنندگان خدمات، مانند نمایندگی‌های فروش عمدع، واسطه‌ها و شرکت‌ها باید کاملاً هوشیار باشند تا اطمینان حاصل کنند با فعالیت‌های مخرب ایران همکاری نمی‌کنند.»

مندلکر شرکت‌ها را تهدید کرده در صورتی که به نحو مناسب از قوانین تحریم‌های آمریکا پیروی نکنند مشمول جریمه یا تحریم های اقتصادی آمریکا خواهند شد.

دولت آمریکا در سال‌های گذشته با متهم کردن برخی شرکت‌های هواپیمایی ایران به ارائه خدمات به نیروی قدس سپاه پاسداران آنها را در فهرست تحریمی آمریکا قرار داد و از آن پس، شرکت‌های مرتبط با آن را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که دولت‌های عراق و سوریه بارها نقش ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه را مورد تمجید قرار داده‌اند.

از سوی دیگر، گزارش‌های منتشر شده حاکی است آمریکا و متحدانش در منطقه از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه اصلی‌ترین حامیان شبه‌نظامیان افراطی و برخی از گروه‌های تروریستی فعال در این کشور بوده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین