کد خبر: ۶۰۱۳۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲

رحیمی جهان آبادی:مسئولان امنیتی اجازه دهند اسناد تابعیت غیرایرانی کریمی قدوسی و خانواده‌اش را منتشر خواهیم کرد/عمو و پسرعموی وی کجا هستند؟

رحیمی جهان آبادی گفت: اسنادی در خصوص تابعیت غیر ایرانی بستگان کریمی قدوسی و همچنین درباره اکتسابی بودن تابعیت خود وی و خانواده اش وجود دارد. اگر مسئولان امنیتی و ارشد مجلس اجازه دهند و این را خلاف امنیت ملی ندانند، ما این اسناد را منتشر خواهیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته، جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده عضو فراکسیون امید از شهرستان تربت جام در مجلس، طی تذکری در صحن علنی اظهار داشت: تذکر من به آقای جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم شریف مشهد است؛ کسانی که از ایشان حمایت کردند تا این وضع در مملکت ایجاد شود. «یکی بچه گرگ می‌پرورید، چو پرورده شد، خواجه هم بر درید.»

نماینده تربت جام در مجلس خطاب به کریمی قدوسی گفت: شما به تربت جام آمدید و به مردم گفتید نماینده شما انقلابی نیست. نامه جمع کنید تا رد صلاحیت شود. آقای کریمی قدوسی، آن زمانی که اجداد و بستگان شما از افغانستان به ایران حمله می‌کردند، ما ایرانی بودیم و از ایران دفاع می‌کردیم. چه کسی به شما شناسنامه ایرانی داده و چه کسی به شما اجازه داده است به ارکان نظام بتازید؟ چند روز سابقه جبهه دارید، در چند عملیات شرکت کرده اید که به درجه سرداری رسیده اید؟ از کی شما ایرانی شدید که ما ایرانی نبودیم؟

به این ترتیب، با انتشار گسترده اظهارات رحیمی جهان آبادی، بسیاری از فعالان فضای مجازی در کنار خبرنگاران پارلمانی و اصحاب رسانه، در خصوص این موضوع، پرسش هایی از وی داشتند و خواستار ارائه اسناد شناسنامه کریمی قدوسی شدند؛ هر چند او امروز بار دیگر با زیر سؤال بردن تابعیت رئیس جمهور و افترا به برخی مسئولان سیاسی کشور و وزارت خارجه، بار دیگر بر مواضع خود تأکید و اعلام کرد که نسل اندر نسل وی ایرانی بوده و هیچ نسبتی با مردم افغانستان ندارد!

این در حالی است که رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگویی، بار دیگر بر مواضع پیشین خود تأکید کرد و اظهار داشت: در خصوص تذکری که بنده به این نماینده مجلس دادم، چند نکته باید گفته شود، چون نکته‌ای که من در خصوص تابعیت ذاتی و اکتسابی تفکیکی کردم دلیل داشت. نخست این که من قصد ندارم بگویم از نظر نژادی یا قومی و یا هر چیز دیگری بر قوم دیگری برتری داریم. مردم افغانستان در آداب، رسوم، آیین‌ها و همه مسائل با ما مشترکند و تنها یک مرز سیاسی ما را از هم جدا کرده است. من سال‌ها در افغانستان زندگی کرده ام و به شرافت، صداقت و میهمان نوازی افغان‌ها کسی را ندیدم. به هر حال قصد ما توهین به قومی نبوده است. اما در خصوص کریمی قدوسی وضعیت فرق می‌کند، وی در این سال‌ها به همه مسئولان ارشد این نظام تاخته است؛ از رئیس جمهور و وزیر خارجه با شرافت ما گرفته تا وزارت اطلاعات و نماینده‌های مجلس به همه توهین می‌کند.

این عضو حزب کارگزاران در ادامه افزود: اما ما یک سؤال از وی داریم و آن این که تبعیت شما ذاتی است یا اکتسابی؟ آیا بستگان شما در ایران یا در کشور دیگری هستند و یا اینکه شما به عنوان کسی که سردار سپاه هستی، سابقه حضور در جبهه داشتی یا نه، اگر بودی در کدام عملیات‌ها بودی؛ این‌ها را شفاف بفرمایید؟

این نماینده در ادامه یادآور شد: من بچه کشاورز هستم و در روستا بزرگ شده ام و خودم هم یک معلم ساده هستم. برای خوردن یک لقمه نان هم نه نیاز داریم به کابل برویم و نیاز داریم که عدس مجلس را بخوریم. سؤال من این است: چرا وی تهدید می‌کند؟ چرا به حوزه من آمده و به من انگ ضد انقلاب زده است؟

وی گفت: اسنادی در خصوص تابعیت غیر ایرانی بستگان وی و همچنین درباره اکتسابی بودن تابعیت خود وی و خانواده اش وجود دارد. اگر مسئولان امنیتی و ارشد مجلس اجازه دهند و این را خلاف امنیت ملی ندانند، ما این اسناد را منتشر خواهیم کرد. اسناد حضور بستگان وی در خارج و همچنین مکاتبات وی با این افراد و تاریخ صدور شناسنامه آن‌ها وجود دارد. عمو و پسر عموی وی کجا هستند؟ من می‌توانم این‌ها را با دلیل و سند بگویم. اگر مسئولان امنیتی اجازه دهند من این کار را خواهم کرد.

منبع: تابناک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
4
ایول
روی این بی سواد را کم کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
4
اگر واقعا مدرکی هست باید به اطلاع مردم برسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
0
..، حالا متوجه میشویم چرا اینطوری به انقلابی ها میتازی ، ..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
0
چه ربطی به تحقیق در مورد دو تابعیتیها ی مقامات دارد این قضیه نفس این تحقیق را از بین نمیبرد بخصوص که با بحرانها دو تابعیتیها به ان سوی ابها اما مردم ایران اینسوی ابها
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین