کد خبر: ۶۰۱۳۵۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵

نامه فیفا به وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم فوتبال ایران

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) طی نامه‌ای به وزارت‌خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌ و مسدودسازی حساب‌های فدراسیون فوتبال ایران را دخالت مستقیم سیاست در فوتبال دانست و خواهان لغو این تحریم‌ها شد.
نامه فیفا به وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم فوتبال ایران
آفتاب‌‌نیوز :

آرش شکرریز وکیل دادگستری و بین‌المللی فوتبال روز سه‌شنبه با اعلام این خبر گفت: از چندی قبل شکایتی را به فیفا مبنی بر تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و تاثیر آن بر ساختار فوتبال و فدراسیون فوتبال ایران ارائه و اعلام کردیم که محرومیت فدراسیون فوتبال ایران در بهره‌مندی از جوایز و پاداش‌های جام‌جهانی به دلیل تحریم‌های آمریکا، دخالت مستقیم سیاست در ورزش محسوب می‌شود.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: به دنبال همین پیگیری‌ها، فیفا نه تنها در مورد ایران بلکه در مورد فدراسیون فوتبال سایر کشورها که تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند، نامه‌ای را به وزارت خزانه‌داری آمریکا ارسال و اعلام کرده که عدم توانایی کشورهای عضو فیفا از پاداش‌ها و امکانات مالی و جوایز جام جهانی، دخالت مستقیم سیاست در ورزش است.

شکرریز گفته است: به تازگی فیفا به شکایت ما پاسخ داده و اعلام کرده است که با وزارت خزانه‌داری آمریکا مکاتبه و دخالت مستقیم سیاست در ورزش به واسطه تحریم‌ها را به این کشور گوشزد کرده اما تاکنون وزارت خزانه‌داری آمریکا پاسخی نداده و اقدامی نکرده است.

این وکیل بین‌المللی فوتبال اظهار کرد: بر همین اساس باید اکنون بخش حقوقی فدراسیون فوتبال ایران با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت ورزش، تعلیق فوتبال آمریکا را از فیفا درخواست کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین