کد خبر: ۶۰۱۴۰۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

ملاقات جان بولتون با مقام‌های کره‌جنوبی در سئول

مشاور امنیت ملی آمریکا امروز (چهارشنبه) برای رایزنی درباره مسائل دوجانبه مهم در بحبوحه مناقشه تجاری سئول با ژاپن، مذاکرات هسته‌ای متوقف‌شده کره‌شمالی و مناقشه اخیر در مورد حریم هوایی منطقه‌ای با مقام‌های کره‌جنوبی دیدار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا با چونگ ایویی-یونگ رئیس دفتر امنیت ملی کره‌جنوبی، جئونگ کیئونگ-دو وزیر دفاع کره‌جنوبی و کانگ کیونگ-وا، وزیر خارجه کره‌جنوبی در سئول برای گفت‌وگو درباره مسائلی شامل خلع سلاح در شبه جزیره کره و راه‌های تقویت ائتلاف کره‌جنوبی-آمریکا ملاقات کرد.

بولتون شامگاه سه‌شنبه پس از ورود به کره‌جنوبی در پیامی توییتری تاکید کرد: به برگزاری نشست‌های سازنده با رهبری کشور متحد و شریک مهم ما که بسیار برای شکوفایی و امنیت هند-پاسیفیک حیاتی است، تمایل داریم.

انتظار می‌رود مقام‌های کره‌جنوبی بحث مناقشه تجاری با ژاپن، از متحدان آمریکا را مطرح کنند که صادرات تجهیزات و مواد پیشرفته به کره‌جنوبی را محدود کرده است. سئول معتقد است این محدودیت‌ها به شرکت‌های جهانی از جمله اپل آسیب می‌رساند.

ژاپن در حال بررسی حذف نام کشور کره‌جنوبی از لیست سفیدی است که کمترین محدودیت‌های تجاری با این کشور را داشتند. ژاپن همچنین این مساله را تکذیب می‌کند که اقداماتش بر سر مناقشه با کره‌جنوبی برای پرداخت غرامت به شهروندان کره‌جنوبی باشد که حین جنگ جهانی دوم برای اشغالگران ژاپنی کار اجباری کردند.

در همین حال روز سه‌شنبه مقام‌های کره‌جنوبی اعلام کردند، هواپیماهای آنها صدها تیر هشدار به نزدیکی یک هواپیمای روسی شلیک کردند. روسیه می‌گوید این اولین گشت هوایی مشترک دوربرد در منطقه آسیا-پاسیفیک با چین بوده است که اعتراضات دیپلماتیک را به دنبال داشت.

مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای میان کره‌شمالی و ایالات متحده آمریکا هم پس از دومین نشست رهبران این کشورها در ویتنام بی‌نتیجه متوقف شد.

مشاور امنیت ملی آمریکا صبح امروز به درخواست رهبر حزب اپوزیسیون کره‌شمالی با او دیدار کرد. رهبر اپوزیسیون کره‌جنوبی بر اهمیت ائتلاف کره‌جنوبی – آمریکا تاکید کرده است. او همچنین محدودیت‌های صادرات ژاپن را برای همکاری سه جانبه میان کره، آمریکا و ژاپن غیر سازنده خواند. این مقام اما به پاسخ بولتون اشاره‌ای نکرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین