کد خبر: ۶۰۱۴۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
روزهای پرچالش انگلیس و اروپا در پیش است

هشدار اتحادیه اروپا به جانسون

«اورسولا فون در لاین» رئیس آتی کمیسیون اروپا هشدار داد که «بوریس جانسون» نخست وزیر جدید انگلیس چالش‌ها و مسائل دشواری پیش رو دارد.
هشدار اتحادیه اروپا به جانسون
آفتاب‌‌نیوز :

فون در لاین که اول ماه نوامبر (دهم آبان) رسماً ریاست شورای اروپا را برعهده می‌گیرد، اظهار داشت: مسائل دشوار و متفاوت زیادی وجود دارد که باید با هم با آنها مقابله کنیم. ما روزهای پرچالشی پیش رو داریم.

به گزارش یورونیوز، وی که در پاریس در جریان یک کنفرانس خبری با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه صحبت می‌کرد، گفت: به اعتقاد من، بسیار مهم است که یک رابطه کاری خوب و قوی ایجاد کنیم زیرا ما وظیفه داریم به نتیجه‌ای مطلوب برای اروپا و انگلیس برسیم.

مکرون نیز اظهار داشت که مشتاق است «هر چه زودتر» با جانسون وارد همکاری شود و نه تنها در مسائل اروپایی بلکه در مورد ایران و امنیت بین‌الملل نیز با نخست وزیر جدید انگلیس همکاری کند.

«میشل بارنیه» مذاکره‌کننده ارشد اروپا در زمینه برگزیت نیز در واکنش به انتخاب جانسون گفت، امیدوار است نخست وزیر جدید انگلیس «وقتی کارش را شروع می‌کند تصویب توافقنامه خروج از اتحادیه اروپا را تصویب کرده و زمینه یک برگزیت منظم را فراهم کند.

«چارلز میشل» نخست وزیر بلژیک نیز که به عنوان رئیس آتی شورای اتحادیه اروپا برگزیده شده است، اظهار داشت: چالش‌های مهمی مانند برگزیت را پیش رو داریم.

جانسون در اولین نطق خود به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس، اجرای برگزیت را اصلی ترین اولویت دولت جدید خود عنوان کرد.
وی که روز سه‌شنبه در سالن تشریفاتی الیزابت دوم برای اعضا حزب محافظه‌کار سخنرانی می‌کرد، بازگرداندن وحدت در داخل کشور را از دیگر چالش‌های دولت جدید خواند.

جانسون سال گذشته در اعتراض به راهبرد دولت «ترزا می» درباره نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از وزارت خارجه استعفا کرد و در این مدت علاوه بر نمایندگی مجلس، به کار روزنامه‌نگاری برای نشریه دیلی تلگراف مشغول بود.

زمانی که فشارها روی ترزا می برای کناره گیری از قدرت بالا گرفت، او اولین سیاستمداری بود که خود را برای نامزد تصاحب کرسی نخست وزیری معرفی کرد.

پس از یک ماه نبرد سخت و پرحرف و حدیث، سرانجام جانسون توانست تا با کسب ۶۶ درصد آرا، جرمی هانت وزیر امور خارجه و رقیب خود را شکست دهد و سکان دولت را بدست بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین