کد خبر: ۶۰۱۴۱۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

عبدالمهدی: تحریم‌های آمریکا علیه شخصیت‌های عراقی را به مشاوران حقوقی ارجاع داده‌ایم

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که تحریم‌های آمریکا علیه چهار شخصیت عراقی به مشاوران حقوقی برای بررسی ارجاع داده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه روسیا الیوم، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در کنفرانس هفتگی خود گفت: مسائلی وجود دارد که در نهادهای دولتی حل نشده است. حدود ۴۱۱۷ پرونده وجود دارد که ۱۳۶۷ مورد آن پرونده فساد است و به دادگاه‌های "شفافیت" ارجاع داده شده است.

وی افزود: شورای مبارزه با فساد تدابیر خود را برای مبارزه با فساد و پیگرد فاسدان تقویت کرده است. ما اسامی متهمان را در صورتی که تحقیقات علیه آن‌ها ثابت شود ذکر خواهیم کرد. ما پرونده تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه شهروندان عراقی را به مشاوران حقوقی ارجاع داده‌ایم تا به بررسی آن بپردازند.

عبدالمهدی درباره هماهنگی امنیتی عراق و آمریکا گفت: تحرکات آمریکا در عراق از طریق هماهنگی با دولت عراق صورت می‌گیرد و ما مراقب این تحرکات هستیم. ما نمی‌خواهیم هیچ گروه مسلحی خارج از چارچوب دولت وجود داشته باشد. حشد شعبی در ارتش یا پلیس ادغام نمی‌شود چراکه صنف مرتبط با نیروهای مسلح است. حشد شعبی یک واقعیت است و نمی‌توان آن را تضعیف یا سست کرد. کسی که به این مسئله توجه کند معنایش این است که به امنیت عراق توجه نمی‌کند.

عبدالمهدی درباره موضوع انتخاب نامزد پست وزارت تربیت گفت: تعدادی اسامی ارائه شده و نخست‌وزیر طرفی است که نامزد را انتخاب خواهد کرد. توافق میان فراکسیون‌های سیاسی برای انتخاب نامزد و تکمیل کابینه مهم است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه گذشته تحریم‌هایی را بر چهار عراقی اعمال کرد. این چهار شخصیت ریان الکلدانی، وعد قادو، احمد الجبوری و نوفل العاقوب هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین