کد خبر: ۶۰۱۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

واکنش بیرانوند به پیشنهاد تورینو

علیرضا بیرانوند با وجود آنکه با پرسپولیس قرارداد دارد، اما زمزمه‌ها درباره جدایی این دروازه‌بان ملی‌پوش زیاد است.
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا بیرانوند با وجود آنکه با پرسپولیس قرارداد دارد، اما زمزمه‌ها درباره جدایی این دروازه‌بان ملی‌پوش زیاد است. بیرانوند از چند باشگاه اروپایی پیشنهاد دارد و بعید نیست در روزهای باقی‌مانده از فصل نقل‌وانتقالات تابستانی تیم را ترک کند.

توتو اسپرت و افشای یک راز

گفته می‌شود بندی در قرارداد این دروازه‌بان وجود دارد که ممکن است برای سرخ‌پوشان دردسرساز شود و آن اینکه درصورت داشتن پیشنهاد خارجی می‌تواند این تیم را ترک کند. روزنامه توتو اسپورت در روی جلد خود عکس بیرانوند را آورد و نوشت که این دروازه‌بان ایرانی به تورینو پیشنهاد شده است.

این رسانه ایتالیایی درخصوص این دروازه‌بان با تیتری درشت این‌طور نوشته است: «بیرانوند بعد از مهار پنالتی رونالدو خود را به‌عنوان گلر دوم تورینو معرفی می‌کند؟»

توتو اسپرت سپس می‌نویسد: «آخرین ایده برای دروازه تورینو مستقیم از ایران می‌آید و او کسی نیست جز علیرضا بیرانوند. کسی که شاید نام بزرگی در دنیای فوتبال نداشته باشد، اما قابلیت‌های زیادی دارد. او که عضو تیم پرسپولیس ایران است، بعد از جام‌جهانی روسیه نامش سر زبان‌ها افتاده. او به خاطر مهارپنالتی رونالدو بین ستارگان جام قرار گرفت و با این کار ایران را امیدوار به رویای صعود نگه داشت.»

این رسانه در ادامه می‌افزاید: «او که تا به‌حال از کشورش برای بازیگری خارج نشده، درحال حاضر امیدوار است در یک تیم سری A کالچو ایتالیا بازی کند. به نظر می‌رسد تورینو با پیشنهاد ۶۰۰ هزار یورویی پرسپولیس برای بیرانوند موافقت کرده و خود او هم از این انتقال خوشحال است و آمادگی عضویت به‌عنوان گلر دوم بعد از سیریگو را دارد. تورینو انتخاب اول بیرانوند است، اما تیم‌های دیگری مثل کالیاری و آتالانتا هم خواهان او هستند و پیگیر وضعیت او از پرسپولیس شده‌اند.»

دلش به ماندن نیست

علیرضا بیرانوند یا به قول مارک ویلموتس هیولای درون دروازه تیم ملی فوتبال ایران خودش بی‌میل نیست از پرسپولیس برود.

او بارها به رفقایش در محافل خصوصی اعلام کرده: «من دینم را در این چند سال به پرسپولیس با کسب 3 عنوان قهرمانی ادا کرده و امسال اگر بمانم، دروازه‌های اروپا به رویم بسته خواهد شد. او به‌تازگی در جمع دوستانش گفته باید پارسال بعد از جام‌جهانی می‌رفتم و پیشنهادهای خوبی هم داشتم ولی به‌خاطر هواداران و کسب موفقیت‌های بیشتر به‌خصوص در آسیا ماندم تا دینم را به هواداران ادا کنم و اتفاقا با پرسپولیس تا فینال آسیا هم رفتیم و یک قهرمانی دیگر هم برای این تیم با افتخار به ارمغان آوردیم.

پس من در همه این سال‌ها تمام توانم را برای تیمم گذاشتم و خداراشکر قهرمانی‌های پیاپی را هم برای پرسپولیس و هوادارانش کسب کردیم ولی امسال این هواداران هستند که باید شرایطم را درک کنند و از بابت جدایی احتمالی‌ام احساس ناراحتی نکنند. پرسپولیس بزرگ است و بزرگ هم می‌ماند و هیچ‌گاه در طول تاریخ این تیم متکی به یک بازیکن نبوده و نخواهد بود و تحت هر شرایطی حتی بدون حضور من نیز در مسیر موفقیت گام برمی‌دارد.»

بیرانوند: بهترین تصمیم را می‌گیرم

همه این حرف‌ها نشان می‌دهد بیرانوند که فعلا گران‌ترین بازیکن لیگ ایران به شمار می‌رود، دلش به ماندن نیست و دوست دارد برای پیشرفت لژیونر شود، چراکه هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ فنی در آن‌سوی مرزها و به‌خصوص در یک تیم مطرح، شرایط کلی به سودش خواهد شد، اما همه اینها منوط به آن است که وی بتواند بدون خون و خونریزی و با یک تعامل دوطرفه رضایتش را از باشگاه پرسپولیس بگیرد.

علی بیران حتی برای اینکه حسن‌نیتش را ثابت کند با پرسپولیس به اردوی ترکیه رفت و هنوز هم در تمرینات این تیم حاضر می‌شود، اما مشخصا بعد از هت‌تریک قهرمانی دیگر ماندن در پرسپولیس او را اشباع نکرده و عقاب ایرانی قصد دارد برای فصل بعد به سمت خارج از مرزهای ایران پرواز کند.

گلر پرسپولیس در گفت‌وگویی کوتاه با «فرهیختگان» درخصوص پیشنهاد تورین تاکید کرد: «منتظر آینده هستم و بهترین تصمیم را می‌گیرم. فعلا مدیربرنامه‌هایم درحال مذاکره است و امیدوارم بهترین انتخاب را برای فصل بعدی داشته باشم.»

در ترکیه چه گذشت؟

مصاحبه تازه علیرضا بیرانوند با یکی از رسانه‌های داخلی گویای همه‌چیز است. گلر ملی‌پوش قرمزها اردوی ترکیه را بدترین و ضعیف‌ترین اردوی پرسپولیس در این سه سال دانسته و گفته حریفان تدارکاتی پرسپولیس در ترکیه اصلا تیم‌های خوبی نبودند. در این زمینه حتی شنیده می‌شود گلر سرخ‌ها در جریان برگزاری اردوی ترکیه با سرپرست پرسپولیس یعنی محسن خلیلی نیز درگیری جزئی داشته و چه‌بسا دست به دست دادن اتفاقات موجود درنهایت درهای خروج را به روی گلر ملی‌پوش سرخ‌پوشان باز کرده و او را به سمت دروازه‌های اروپا برای ادامه فعالیت سوق دهد.

هیولا گران‌ترین بازیکن ایران

سایت ترانسفر مارکت فهرست گرانقیمت‌ترین بازیکنان لیگ‌های مختلف فوتبالی را منتشر کرد که در آن لیگ برتر فوتبال ایران نیز به چشم می‌خورد. علیرضا بیرانوند، سنگربان تیم پرسپولیس تهران به‌عنوان گران‌ترین بازیکن لیگ نوزدهم از دیدگاه ترانسفر مارکت در صدر فهرست با ارزش 3.5 میلیون یورو قرار گرفت. شیخ دیاباته، مهاجم جدید تیم استقلال تهران با ۳ میلیون یورو در جایگاه دوم گرانقیمت‌ها قرار و احسان حاج‌صفی، مدافع چپ تیم تراکتورسازی تبریز با 1.3 میلیون یورو در جایگاه بعدی جای گرفت.

فرشید اسماعیلی از تیم استقلال، مهدی ترابی و کمال کامیابی‌نیا به‌عنوان هافبک پرسپولیس با یک میلیون یورو به صورت مشترک در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نام شجاع خلیل‌زاده، مدافع سرخ‌پوشان پایتخت نیز نفر پنجم این فهرست با ۹۰۰ هزار یورو دیده می‌شود. وریا غفوری از تیم استقلال تهران هم با ۸۰۰ هزار یورو در رتبه بعدی قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین