کد خبر: ۶۰۱۴۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

آمریکا فشارها علیه رئیس جمهوری ونزوئلا را تشدید می کند

دولت آمریکا آماده اعمال تحریم های شدیدتر علیه «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا و با هدف ترک وی از قدرت است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش تارنمای هیل، «مائوریسیو کلاور کارون» رئیس بخش نیمکره غربی شورای امنیت ملی آمریکا به خبرگزاری افه اسپانیا اعلام کرد که آمریکا و همپیمانان این کشور به نیکلاس مادورو مدتی را برای ترک قدرت می دهد که در صورت عدم انجام این اقدام، وی با پیامدهای شدید بیشتری روبرو خواهد شد.

این مقام ارشد دولت آمریکا که علاوه بر ونزوئلا بر مسائل کوبا و نیگاراگوئه نیز متمرکز است، مدعی شد که مهلت تعیین شده برای کنار رفتن مادورو از قدرت بسیار زودتر از زمان پایان سال جاری میلادی است.

وی تصریح کرد که دولت واشنگتن در حال رایزنی با کشورها و سازمان های مختلف از جمله گروه " لیما" در مورد تحولات آتی ونزوئلا است.

کلاور کارون افزود: این جدول زمانی تعیین شده جدی است. ما پیشتر مادورو را در جریان این مساله از طریق افراد مورد اعتماد گذاشته ایم. مادورو همچنان می توان در مورد مساله خروج از قدرت مذاکره کند.

این مقام آمریکایی همچنین به نیکلاس مادورو نسبت به هرگونه مقاومت در برابر کناره گیری از قدرت هشدار داد.

مشکلات اقتصادی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است. بحران اقتصادی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است.

طی سال‌های گذشته دستکم سه میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر گریخته اند.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) "خوان گوایدو" رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع مجدد دولت نیکولاس مادورو، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سووال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.

ونزوئلا همچنان بدنبال راههای مختلف برای جبران هزینه و درآمدهای خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته برای بدست آوردن درآمد و به رغم مواجهه با تحریم‌های آمریکا، بخشی از ذخایر طلا خود را بفروشد.

در این راستا دولت مادورو امیدوار است با همکاری کشورهایی همچون روسیه و چین با تحریم‌های اقتصادی آمریکا مقابله کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین