کد خبر: ۶۰۱۴۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

شمخانی: مذاکره با بدعهد حماقت است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ، مذاکره با فردی که به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نیست را حماقت و نشانه ضعف و درماندگی عنوان کرد و گفت: امروز و با مقاومت مثال زدنی مردم ایران، دشمنان ما به این باور رسیده اند که نمی‌توان با بزرگنمایی شبح خیالی جنگ، ملت ایران را وادار به پذیرش ذلت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

«علی شمخانی» پیش از ظهر امروز - چهارشنبه - در دیدار رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تعیین کننده این کمیسیون در پشتیبانی از راهبرد «مقاومت فعال» در برابر سیاست «فشار حداکثری» آمریکا به مردم ایران گفت: آذرماه سال گذشته تصمیم گرفته شد که با تغییر رویکرد کشور در برابر بدعهدی آمریکا و بی‌عملی اروپا، اقدامات فعالانه و مقابله ای در حوزه های اقتصادی، سیاسی و هسته ای به مورد اجرا گذارده شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی استفاده از مزیت، فعال سازی ظرفیت و ایجاد قابلیت را از جمله مهمترین سیاست‌های اجرایی کشور برای محقق ساختن راهبرد مقاومت فعال برشمرد و گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری که این راهبرد با تاخیر چند ماهه به مورد اجراگذارده شد، «معادلات قدرت» در منطقه به طور کامل تغییر کرد.

وی هدف آمریکا از اتخاذ سیاست فشار حداکثری را کاهش تاب آوری اجتماعی در ایران و شکل گیری شورش های داخلی و در نهایت به زانو دراوردن نظام عنوان کرد و خاطر نشان کرد: مردم فهیم و نجیب ما با اشراف نسبت به قصد دشمنان برای ناامن سازی کشور در طول دوسال گذشته، بیش از پیش در کنار حاکمیت قرار گرفتند و با مقاومت مثال زدنی در ابعاد مختلف، دشمن را ناکام کردند.

شمخانی با تبیین دستاوردهای ارزنده حاصل از راهبرد مقاومت فعال افزود: امروز دشمن به خوبی متوجه عجز و عدم موفقیت خود در اعمال سیاست فشار-مذاکره شده است و راهی به جز اجرای کامل تعهدات خود و تامین بدون تنازل حقوق ملت ایران ندارد.

وی مذاکره با فردی که به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نیست را حماقت و نشانه ضعف و درماندگی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز و با مقاومت مثال زدنی مردم ایران، دشمنان ما به این باور رسیده اند که نمی توان با بزرگنمایی شبح خیالی جنگ، ملت ایران را وادار به پذیرش ذلت کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، ایجاد ثبات نسبی در اقتصاد کشور و بی‌تاثیرشدن تحولات سیاسی و امنیتی بر تغییربازارهای اصلی و بویژه نرخ ارز را نشان دهنده موفقیت راهبردهای سیاسی، اقتصادی واجتماعی عنوان کرد و گفت: با از میان رفتن تاثیر عوامل روانی و سیاسی بر نرخ ارز ،باید همه تلاش‌ها به متعادل کردن نرخ ارز بر اساس واقعیت‌های اقتصادی معطوف شود.

شمخانی در پایان خواستار تمرکز کمیسیون اقتصادی مجلس بر طراحی و تصویب سازوکارهای پویا به منظور تحریم ناپذیر شدن اقتصاد کشور شد و گفت:توجه به فعال شدن بخش خصوصی واقعی در اقتصاد کشور می‌تواند مانند ورود بسیج به جنگ تحمیلی، معادلات اقتصادی را به صورت کامل متحول کند.

رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیش از اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی، نیز با ارایه گزارش های جداگانه در مورد برنامه های اولویت دار این کمیسیون، برای رفع مشکلات اقتصادی کشور بر محورهایی چون ضرورت ایجاد شفافیت در استراتژی اقتصادی کشور، مبارزه غیر تبلیغاتی و موثر با فساد،اصلاح ساختار مالیاتی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز،اصلاح نظام بانکی و فعال شدن هرچه سریعتر سازوکارهای مربوط به ایجاد خزانه الکترونیک تاکید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
0
ضمنا" حداقل جوری صحبت کنید که اگر روزی مجبور به انجام مذاکره بصورت علنی شدید این صحبتهای شما مانع از انجام مذاکراتتون نشه بقول گفتنی پل را پشت سرتون خراب نکنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین