کد خبر: ۶۰۱۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

همکاران سابق: بوریسِ تنبل، نخست وزیر افتضاحی خواهد بود

همکاران سابق بوریس جانسون او را "تنبل"، "ناخوشایند" و "متکبر" توصیف کرده‌اند که نخست وزیر "افتضاحی" می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

جانسون با کسب ۶۶/۴ درصد آرا توانست رهبری محافظه‌کاران انگلیس را از آن خود کند. او در سخنرانی کوتاهش پس از این پیروزی گفت به طور قطع برخی عقلانیت این تصمیم که او را نخست‌وزیر خواهد کرد، زیر سوال خواهند برد.

رهبری بوریس خسته کننده و کسالت بار نخواهد بود؛ او یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های سیاسی انگلیس طی دهه‌های گذشته است؛ با این حال با افزایش قدرت و مسؤولیتش طبعا دیگر آن آدم سرگرم کننده سابق نخواهد بود.

دیلی بیست با همکاران بوریس جانسون، نخست وزیر جدید انگلیس در روزنامه دیلی تلگراف درباره شخصیت وی به گفتگو نشسته است. نظرات افراد به دو بخش تقسیم می‌شود؛ افرادی که جانسون را از ناخوشایندترین، متکبرترین و تنبل‌ترین افرادی دانستند که تا به حال با آن برخورده‌اند و دسته دوم افرادی که او را مناسب‌ترین فرد با شخصیتی قوی و دقیقا همان چیزی دانستند که انگلیس برای عبور از بریگزیت و اتحاد مجدد حزب محافظه کار و مردم به آن نیاز دارد.

"بن رونی"، یکی از همکاران سابق جانسون در این روزنامه طرفدار اوست؛ توصیف او از جانسون معمولی است و او را فردی مهربان، سرگرم کننده و آگاه به ضعف‌هایش می‌داند که در عین حال، کسی است که معایب زیادی دارد که او را به یک کاندیدای کاملا افتضاح برای تصدی نخست وزیری کشوری تبدیل می‌کند که با تلاش‌های زیاد در سال‌های اخیر همچنان یکی از قدرتمدترین کشورهای جهان باقی مانده است.

وی می‌گوید: تصور کلی من از بوریس، فردی باهوش است که وانمود می‌کند احمق است، برخلاف بسیاری از افرادی که احمق هستند اما باهوش جلوه می‌کنند. مجبور کردن او برای انجام کاری که نمی‌خواهد انجامش دهد، دشوار است. او به شدت از جزئیات متنفر است، پس باید به دقت کارهایش را بررسی کنید چون ممکن است پر از اشتباهات کوچک باشند. مسائل مهمی که ارائه می‌کند، درست هستند اما جزئیات اغلب ناقص ارائه می‌شوند. اسامی و تاریخ‌ها ممکن است اشتباه باشند. شاید با خودتان بگویید او به سادگی می‌توانست آنها را به یاد بیاورد بجای آنکه درباره آنها جستجو کند.

این همکار قدیمی جانسون همچنین بر این مساله تاکید دارد که تجربیاتش درباره نخست وزیر جدید انگلیس مربوط به مدت‌ها قبل است و البته "همگی ما تغییر می‌کنیم". اما توصیف این همکار قدیمی به نظر خیلی به تجربیات اخیر از جانسون نزدیک می‌آید و اینکه جانسون اصلا دقتی به جزئیات ندارد.

یکی از وزرای کنونی دولت انگلیس که با جانسون در دوران تصدی پست وزارت خارجه همکار بوده، می‌گوید: یکی از موارد ناخوشایندی که جانسون در بی‌توجهی به جزئیات داشت، این بود که کارمندان در نهایت صبرشان را نسبت به او از دست دادند و تصمیم گرفتند از او یک آزمون محرمانه بگیرند. کارمندان بسته‌هایی پر از جزئیات جامع را تهیه کردند که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گرفت. آنها درون این بسته‌ها مطالب عجیب و غیرعادی قرار دادند تا ببینند آیا جانسون اصلا درباره آنها سوالی می‌پرسد یا خیر. اما اوضاع کمافی سابق باقی ماند.

بدترین توصیف درباره جانسون را می‌توان از زبان "مکس هستینگز"، رئیس او در دیلی تلگراف شنید که نوشت: برای بسیاری از ما، ترفیع جانسون نشان می‌دهد انگلیس دیگر یک کشور جدی نیست.

همکاران سابق جانسون او را فردی می‌دانند که ظرفیت و قابلیت درک هر چیزی را دارد اما به دلیل فقدان علاقه و تمایل، تصمیم می‌گیرد کاری انجام ندهد.

یکی از بهترین بخش‌های رزومه کاری‌اش به زمانی بر می‌گردد که شهردار لندن بود و توانست بهترین کارها را در زمان برگزاری المپیک ۲۰۱۲ انجام دهد و برای آن، مورد ستایش قرار گرفت.

ویکتوریا بورویک، معاون جانسون در ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ و زمانیکه شهردار لندن بود، به دیلی بیست گفت، توصیف‌ها مربوط به رئیس سابقش درباره اینکه تنبل است یا کج خلقی می‌کند را قبول نمی‌کند. جانسون استایل مدیریتی دوستانه‌ای داشت و اگر اداره‌ها و کارمندان کارشان را درست انجام می‌دادند، از کارهایشان خوشحال می‌شد اما اگر فکر می‌کرد کارها درست انجام نشده و به وعده‌ها عمل نشده، خودش با شدت وارد عمل می‌شد.

معاون سابق جانسون در شهرداری لندن همچنین درباره نحوه و چگونگی اداره دولت توسط وی نیز گفت: بوریس هرگز بر کسی خشمگین نمی‌شد اما بعضی اوقات چنین نیست. بلند کردن صدا خوب است اما او هرگز به کسی فحش نداد و بر سر کسی فریاد نزد. من مدت زیادی را در دفاتری کار کردم که مردم همواره ترس و وحشت داشتند اما کار در دفتر بوریس اصلا اینطور نبود. اگر قرار بود کاری انجام شود یا کسی باید کاری انجام می‌داد، یا اگر باید حرفی زده می‌شد، او می‌خواست بداند ما چه کار می‌کنیم تا آن کار درست انجام شود.

این همکار سابق همچنین تنبل بودن جانسون را زیر سوال برد و گفت:‌ اگر جزئیات را نمی‌دانست، به آن پی می‌برد. او ساعت شش صبح بیدار می‌شد، خلاصه اطلاعات را می‌خواند. اوراق را مطالعه می‌کرد. به دلواپسی‌ها و نگرانی‌ها بی‌توجه نبود.

یکی دیگر از معاون‌های جانسون زمانی که شهردار بود، راجر ایوانس است. او می‌گوید، به سرعت و در کمتر از پنج دقیقه می‌توان فهمید جانسون چگونه فردی است. بیش از این زمان صرف کردن، اتلاف وقت است.

یکی دیگر از این افراد "برایان کلمن" است که گفت: نیمی از دیدارهایم به عنوان رئیس آتش نشانی لندن را صرف این کردم که به او بگویم چه چیزهایی را در جلسه قبلی گفتم.

به هر حال مردی با این خصوصیات اخلاقی منتخب محافظه‌کاران برای تصدی پست نخست‌وزیری انگلیس است، آن هم در شرایطی که این کشور باید یکی از مهمترین تصمیم‌گیری‌هایش را طی چند دهه گذشته داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین