کد خبر: ۶۰۱۷۲۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
حمله به ایران می‌تواند یک کابوس طولانی و پرهزینه را ایجاد کند

خطرات جنگ با ایران برای آمریکا به روایت رسانه‌ها| اکسپرس: جنگ آمریکا با ایران می‌تواند ۵۰ سال به طول انجامد| نشنال اینترست: جنگ با ایران فاجعه‌بار خواهد بود و می‌تواند منجر به کشته‌شدن بی‌نهایت سربازان امریکایی شود

نشریه تخصصی نظامی – دفاعی "نشنال اینترست" نیز در گزارشی اشاره می‌کند که جنگ با ایران برای امریکا وحشتناک و فاجعه‌بار خواهد بود و منجر به کشته شدن تعداد بی‌شماری از سربازان و نیروهای نظامی امریکایی خواهد شد.
خطرات جنگ با ایران برای آمریکا به روایت رسانه‌ها| اکسپرس: جنگ آمریکا با ایران می‌تواند ۵۰ سال به طول انجامد|  نشنال اینترست: جنگ با ایران فاجعه‌بار خواهد بود و می‌تواند منجر به کشته‌شدن بی‌نهایت سربازان امریکایی شود
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- یک کارشناس در گفت‌و گو با روزنامه بریتانیایی "اکسپرس" ادعا می‌کند که جنگی در مقیاس کامل میان امریکا و ایران می‌تواند تا پنجاه سال به طول انجامد و خاورمیانه را ویران کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه می‌نویسد: "همان‌طور که تنش در منطقه به نقطه جوش می‌رسد، برخی می‌ترسند که امریکا و روسیه ممکن است به درون منازعه‌ای بلندمدت کشانده شوند که مشابه با جنگ کره خواهد بود. در این میان، یک کارشناس معتقد است که مانند جنک کره در صورت جنگ با ایران، امریکا و روسیه در نبرد نیابتی بی‌پایانی در منطقه وارد خواهند شد.

دکتر "پائول استات" از اندیشکده "جامعه هنری جکسون" به "اکسپرس" بریتانیا می‌گوید: "وضعیت میان ایران و امریکا در صورت بروز جنگ مشابه وضعیت جنگ کره خواهد بود. در اینجا یک اتحاد ایدئولوژیک میان روسیه و ایران وجود دارد اگرچه به درجه و شدت جنگ کره نیست".

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: "جنگ کره در سال 1950 میلادی آغاز شد زمانی که بخش شمالی کره با حمایت شوروی از سوی بخش جنوبی با حمایت واشنگتن تحت فشار قرار گرفت. در نهایت جنگ سه سال بعد پایان یافت. این منازعه اما باعث از دست رفتن جان سه میلیون نفر شد. با این حال، دو کشور هرگز معاهده صلحی با یکدیگر امضا نکردند و هنوز از لحاظ فنی در حال جنگ با یکدیگر هستند و منطقه پر تنش است".

"استات" می‌افزاید: "این باید یک هشدار جدی برای امریکا باشد. ایران و روسیه رابطه خوبی با یکدیگر دارند".

نشریه تخصصی نظامی – دفاعی "نشنال اینترست" نیز در گزارشی اشاره می‌کند که جنگ با ایران برای امریکا وحشتناک و فاجعه‌بار خواهد بود و منجر به کشته شدن تعداد بی‌شماری از سربازان و نیروهای نظامی امریکایی خواهد شد.

این نشریه می‌نویسد: "هزینه این جنگ خیلی زیاد است. حمله به ایران می‌تواند یک کابوس طولانی و پرهزینه را ایجاد کند که ضرری برای پول و خون امریکایی‌ها خواهد بود. به نظر می‌رسد که "دونالد ترامپ" رییس جمهوری امریکا از جنگ امریکا در عراق تجربه‌ای کسب نکرده است. اگرچه او در آخرین لحظه دستور حمله نظامی هوایی برنامه‌ریزی شده علیه ایران را قطع کرد. با این حال، او ادعا کرد که اگر امریکا از نیروی نظامی علیه ایران استفاده کند ایران دیگر بر روی نقشه زمین وجود نخواهد داشت. این نشان می‌دهد امکان استفاده از گزینه نظامی هنوز وجود دارد.

ترامپ درباره نتیجه چنین جنگی تردید ندارد. او گفته بود چنین جنگی طولانی‌مدت نخواهد بود. با این حال، تاریخ فراوان است از نمونه جنگ‌هایی که رهبران سیاسی و عموم مردم به اشتباه فکر می‌کردند سریع و آسان خواهند بود. زمانی که "آبراهام لینکلن" رییس جمهوری سابق ایالات متحده امریکا تصمیم گرفت با جدایی‌طلبان ایالت‌های جنوبی امریکا با نیروی زور مقابله کند تقاضای نیروی نظامی برای جنگی 90 روزه را ارائه کرد. در پایان جنگ اما چهار سال بعد بیش از 500 هزار سرباز امریکایی کشته شده بودند. رهبران و مردمان پایتخت‌های اروپایی در سال 1914 میلادی با خوش‌بینی معتقد بودند که جنگ تازه ظرف مدت چند ماه به پایان خواهد رسید. یک بار دیگر وضعیت برنامه‌ریزی‌نشده درآمد. خونریزی شدت یافت و بر اثر کشتارها میلیون‌ها نفر جان خود را از دست دادند و از هم پاشیدن نظام‌های سیاسی در آلمان، اتریش – مجارستان و روسیه ظهور طاعون‌هایی چون فاشیسم و کمونیسم را به همراه داشت".

"نشنال اینترست" می‌افزاید: "مشکل برای امریکایی‌ها این بوده که همواره فکر می‌کردند با پیروزی اولیه نظامی کار تمام می‌شود در حالی که این آغاز یک سردرگمی عظیم برای ایالات متحده بود. در مورد عراق طی چند ماه شورشیان ضد نیروهای اشغالگر امریکا در عراق ظاهر شدند و بی‌ثباتی سیاسی حین جنگ در عراق ایجاد شد و مسیر را برای ظهور داعش هموار کرد. در نهایت بیش از چهار هزار نیروی امریکایی به ماموریت عراق کشانده شدند و امریکا بیش از یک تریلیون دلار هزینه جنگ کرد. این همان موضوعی است که درباره ترامپ در مورد موضوع جنگ با ایران بسیار نگران کننده است. مقام‌های امریکایی همان فرضیه اشتباه در عراق و چند دهه قبل درباره ویتنام را این‌بار درباره ایران در نظر گرفته‌اند. ممکن است گزینه‌های متعددی برای جنک نامتقارن داشته باشند. این موضوع می‌تواند باعث آسیب جدی برای نیروهای امریکایی شود".

این نشریه در ادامه می‌نویسد: "جیمز استاوریدیس" بازنشسته نظامی امریکایی معتقد است که ایران در مناطق جنگی در جنگ نامتقارن بسیار قدرتمند است. او می‌گوید ایران با استفاده از زیردریایی‌ها، حملات سایبری، قایق‌های تندرو، و موشک‌های کروز سطح به سطح می‌تواند به مقابله با امریکا بپردازد. او می می‌گوید ایران در زمینه انجام عملیات نظامی در فضای خاورمیانه بسیار باتجربه است".

این نشریه در پایان می‌نویسد: "تهران همچنین علاوه بر قابلیت‌های مستقیم نظامی خود، شبکه وسیعی از متحدان سیاسی و نظامی در خاورمیانه را دارد که می‌توانند به امریکا آسیب بزنند؛ از جمله حزب الله در لبنان و چندین گروه شبه نظامی در عراق. همچنین، ایران می‌تواند شیعیان در بحرین را تحریک به قیام کند. اگر نارضایتی و قیام در کشورهای تحت کنترل رژیم‌های سنی افزایش یابد این مناقشه‌ای جدی برای امریکا خواهد بود. در آن صورت کار برای دولت ترامپ به منظور استفاده از ناوگان پنجم دریایی امریکایی در بحرین دشوراتر خواهد شد. ایران روش‌های متعددی برای مقابله با حمله از سوی امریکا دارد. رهبران امریکا باید عاقلانه رفتار کرده و خود را در مسیر خطرناک جنگ با ایران قرار ندهند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
24
3
هر نوع درگیریی امریکا با ایران به معنی فروپاشی دلار و نفت در اقتصاد جهانی مبتنی بر موازنه مواد خام بامصرف گرایی است لذا مهمترین نتیجه جنگ برای امریکا و غرب فروپاشی اقتصادی و نظام مصرفی است. و این باعث طولانی شدن جنگ هم نخواهد سد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
تولید نفت ما فقط سیصد هزار بشکه از صد و بیست میلیون بشکه تولیدی جهان در روز هست چطوری جنگ با ماباعث فروپاشی نفت و دلار میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
10
22
دلت خوشه روسیه ثابت کرده مرد نیست هیچوقت و فقط و فقط منافعش رو در نظر داره
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
25
14
حالتی که امریکاییها برای ایران ایجاد کردند انگیزه اتحاد هرچه بیشتر درداخل وفکرتقابل بصورت نظامی را روز بروز تشدید میکند .بنظر من جنگی اگر صورت گیرد خاک امریکا نیز برای امریکاییها ناامن خواهد شد وامریکاشیر است درمقابل کشورهای ضعیف..هنوز شیر واقعی راندید خود را شیر فرض میکرد بیقین میگویم شکست برای امریکا حتمی است تردیدی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
12
3
آقای عقل کل ایران هیچوقت به روسیه بعنوان شریک صددرصدی نگاه نکرد کشور ماازیک نظرپتانسسیل قدرتی داردکه روسیه وچین ندارندممکن است روسیه درارتباط باماکاملا هم جهت نباشد ولی قدرتی است هماهنگی بسیاری بامادارد.بدون او توانستیم ومیتوانیم به اهداف والا برسیم
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0
5
در دنياى كنونى وقتى صحبت از جنگ ميشود يعنى هر دو طرف جنگ بازنده هستند چون مثل قديم نيست كه يك طرف برنده و طرف ديگر بازنده باشد خسارت هاى جنگ بقدرى زياد است و از قبل هم قابل پيش بينى نيست كشورى زرنگ است كه اگر خودش شروع كننده جنگ نيست بهانه به ديگران براى جنگ ندهد هر چقدر ايران قوى باشد اگر جنگى راه بيفتد مطمئنا خسارتهاى جانى و مالى هم بدنبال خواهد داشت كه ساليان دراز اثرات ان باقى مى ماند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
5
5
۵۰ روز هم طول نمی کشه .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
1
6
چرابايد به سمتي حركت كنند كه جان ميليونها ا به خطر بيفتد ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
1
4
ما 40سال است با آمريكا در حال جنگ هستيم
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
1
2
جنگی اتفاق نمی افته مطمئن باشید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
مگر مصلحتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
4
بعداز اجماع پکن مسکو یک روز هم طول نمی کشد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین