کد خبر: ۶۰۱۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

ترامپ درباره کولرهای کاخ سفید هم از اوباما انتقاد کرد!

تارنمای خبری آمریکایی "هیل" (TheHill) در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ درحالی پیش از این دلیل خروج از توافق برجام را به دلیل مخالفت با اوباما اعلام کرده بود که بار دیگر بد کار کردن سیستم خنک کننده کاخ سفیدرا تقصیر دولت پیشین دانست.
ترامپ درباره کولرهای کاخ سفید هم از اوباما انتقاد کرد!
آفتاب‌‌نیوز :

هیل روز شنبه با انتشار این خبر نوشت: ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته(جمعه) حین گفت وگو با خبرنگاران از سیستم تهویه مطبوعی که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در بخش اداری کاخ سفید راه اندازی شده به انتقاد پرداخت.

بنابراین گزارش، وی که در دفتر کار رئیس جمهوری آمریکا واقع در کاخ سفید با خبرنگاران نشست خبری داشت درباره بد کار کردن این کولرها گفت: دولت اوباما بر روی یک مارک جدیدی از سیستم های خنک کننده برای بخش اداری کاخ سفید کار می کرد که تا قبل از به راه افتادن آن، سیستم خنک کننده های قبلی خوب کار می کردند.

ترامپ در ادامه و در انتقاد تند از کولرهای نصب شده جدید در دوره اوباما دربخش اداری کاخ سفید گفت: حال آنها این سیستم را راه انداختند، یا (آدم) یخ می زند و یا داغ می کند.

هیل افزود: ترامپ به انتقاد از دموکرات ها پرداخت و به خبرنگاران گفت که دموکرات ها می توانند به کتاب توافق هایی که توسط باراک اوباما صورت گرفته نگاهی بیاندازند، بگذارید تمام آنچه توسط وی به ثبت رسیده را فراخوانیم.‬‎

ترامپ درحالی از کولرهای نصب شده در دوران ریاست جمهوری سلف خود باراک اوباما به انتقاد پرداخت که به گفته بسیاری از تحلیلگران و ناظران سیاسی، وی با هرآنچه توسط اوباما به انجام رسیده به مخالفت پرداخته و توافق هایی که به امضای اوباما بوده است را ملغی کرده است.

خروج ترامپ از پیمان های آب و هوایی، نفتا، لغو مناسبات دیپلماتیک با کوبا در ابتدای آغاز به کار و ازجمله خروج جنجال برانگیز وی از توافق هسته ای ایران در اردیبهشت ماه۹۷ که بحران های بین المللی و منطقه ای کنونی تمامی مسبب این مخالفت ها بوده است.

نشریه انگلیسی "ساندی میل" نیز ۲۳ تیرماه با انتشار بخشی از گزارش محرمانه "کیم داراک" سفیر مستعفی انگلیس در واشنگتن نوشت: دونالد ترامپ به دلیل خصومت با باراک اوباما از برجام خارج شد.

به گزارش این نشریه انگلیسی، داراک این مطلب را پس از سفر بوریس جانسون وزیر امور خارجه وقت انگلیس به واشنگتن در سال ۲۰۱۷ گزارش کرده بود.

جانسون در این سفر تلاش کرد تا مانع خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران شود.

داراک در گزارش خود به دفتر نخست وزیری انگلیس، تصمیم ترامپ را یک خرابکاری دیپلماتیک تعبیر کرده و گفته بود که رئیس جمهوری آمریکا به دلایل شخصی و اینکه برجام توسط اوباما توافق شده، از آن خارج شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین