کد خبر: ۶۰۱۹۸۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳

ادامه ناآرامی‌ها در هنگ کنگ؛ پرچم آمریکا در دست معترضان

پلیس هنگ‌کنگ بعد از بی‌توجهی معترضان به درخواست‌های دولت این کشور، به سوی تظاهرکنندگان حاضر در پایتخت گاز اشک‌آور پرتاب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های خبری از تداوم برخورد پلیس هنگ‌کنگ با معترضان در پایتخت این کشور خبر دادند.

وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» شنبه بعد از ظهر به وقت تهران گزارش داد بعد از بی‌توجهی معترضان هنگ‌کنگی به دستور پلیس مبنی بر عدم برگزاری تظاهرات در یک منطقه ناامن، پلیس به سوی آن‌ها گاز اشک آور پرتاب کرد.

پلیس پیش‌تر اعلام کرده بود که خطر درگیری بین معترضان و ساکنان محله «یوئن لانگ» وجود دارد، زیرا 6 روز قبل برخی از ساکنان این منطقه در ایستگاه قطار به تظاهر کنندگانی که بعد از تجمع در خیابان‌ها عازم منازل بودند، حمله کردند.

بر اساس این گزارش، شهروندان هنگ‌کنگی نهم خرداد ماه در اعتراض به تصویب لایحه‌ای در مجلس این کشور اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمان به چین را میسر ‌می‌کرد. اما به‌ گفته معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ‌کنگ می‌شد. فرماندار هنگ‌کنگ اعلام کرد در واکنش به نارضایتی عمومی گسترده مردم، لایحه پیشنهادی مجلس را به مدت نامحدود به حالت تعلیق در خواهد آورد، اما این اقدام او موجب فروکش کردن اعتراضاتی که چین معتقد است ریشه در تحریکات غربی‌ها دارد، نشد. 

ادامه ناآرامی‌ها در هنگ کنگ؛ پرچم آمریکا در دست معترضان

به گزارش فاکس نیوز، تظاهرکنندگان در تجمع شنبه بعد از ظهر علیه پلیس شعار سر دادند و نیروهای پلیس نیز در کمتر از سه ساعت با حضور در صحنه برای متفرق کردن معترضان به سوی آن‌ها گازهای اشک آور پرتاب کردند.

در تصاویر منتشر شده از سوی این شبکه خبری، برخی معترضان هنگ‌کنگی «پرچم آمریکا» را حمل می‌کردند.

دولت هنگ‌کنگ پیشتر با انتشار هشداری به معترضان اعلام کرده بود پلیس با هرگونه تجمعی برخورد خواهد کرد. دولت هنگ‌کنگ در بیانیه خود معترضان را متهم کرد که آن‌ها قبلا در تظاهرات خیابانی نرده‌های اطراف معابر را از جا کنده و حتی برخی به یک خودروی پلیس و افسران داخل آن یورش برده‌اند.

هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره انگلیس بود اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با لندن به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ‌کنگ دارای بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

سخنگوی وزارت دفاع چین نیز هفته گذشته به معترضان هنگ‌کنگی هشدار داد اگر بخواهند اعتبار دولت مرکزی را زیر سوال ببرند با پاسخ ارتش چین مواجه خواهند شد. این هشدار چهارشنبه گذشته و پس از آن اعلام شد که دولت چین راهبرد دفاعی جدیدی را رونمایی کرد و آمریکا را به برهم زدن ثبات جهانی متهم کرد. همچنین مناطق خواهان جدایی از چین را مهم‌ترین تهدید امنیتی توصیف کرد. در این برنامه راهبردی ذکر شده است که چین خط قرمزهای مختص خود را دارد؛ به‌خصوص در مواجهه با هر آنچه که حاکمیت ارضی آن را به مخاطره اندازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین