کد خبر: ۶۰۲۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲

مالک نفتکش توقیف شده انگلیسی: خدمه در سلامت کامل هستند

شرکت مالک نفتکش توقیف شده انگلیسی در بیانیه‌ای اعلام کرد که خدمه این نفتکش در سلامتی کامل هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

مالک نفتکش توقیف شده انگلیسی«استنا ایمپرو» از سلامتی کامل خدمه این نفتکش انگلیسی خبر داد.

به گزارش رویترز،‌ دیپلمات‌ سفارت‌های هند، روسیه و فیلیپین با خدمه کشتی که تبعه این کشورها هستند دیدار کرده و گزارش دادند که همگی در سلامتی کامل هستند.

مدیریت «استنا بالک» و «نورثرن مارین» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امیدواریم که این شرایط به سرعت حل شده و به گفت‌وگو با تمامی دولت‌ها و مقامات مربوطه برای آزادی کشتی و خدمه آن ادامه می‌دهیم.»

سفارت روسیه در تهران نیز روز شنبه اعلام کرد که دیپلمات‌های این سفارتخانه با خدمه روس نفتکش توقیف شده انگلیسی «استنا ایمپرو» ملاقات کرده‌اند.

در بیانیه‌ای که سفارت روسیه بدین منظور منتشر کرد، آمده است: «دپیلمات‌های روس با خدمه بازداشت شده نفتکش «استنا ایمپرو» ملاقات کردند. خدمه روسی این کشتی در سلامت هستند. سفارت در تماس نزدیک با طرف ایرانی در خصوص زمان بازگرداندن این خدمه به روسیه است.»

همچنین ظهر پنجشنبه سوم مرداد با تسهیلات ارائه شده و در چارچوب دسترسی کنسولی اتباع خارجی، نماینده سفارت و مسؤولان سرکنسولگری هند در بندرعباس با خدمه هندی نفتکش انگلیسی دیدار کردند. 

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه ۲۸ تیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، نفتکش انگلیسی با نام استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین