کد خبر: ۶۰۲۱۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

کواکبیان: مجلس باید در جریان تصمیمات سران سه قوه باشد

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر راس امور بودن مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه سران سه قوه تصمیماتی اتخاذ می‌شود که نمایندگان از آن خبر ندارند.
کواکبیان: مجلس باید در جریان تصمیمات سران سه قوه باشد
آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی کواکبیان در در جلسه علنی امروز- یکشنبه- مجلس شورای اسلامی در تذکری ضمن تشکر از اقدامات وزارت اطلاعات در متلاشی کردن شبکه جاسوسی آمریکا گفت: در جلسه سران سه قوه تصمیاتی گرفته می‌شود که بنده به عنوان خادم ملیت از آن خبری ندارم.

وی افزود: ما گفتیم در بودجه سال ۹۸ با یک میلیون ۵۰۰ هزار بشکه بسته نشود و اکنون می‌گویند که باید برای برخی موارد از صندوق توسعه ملی پول برداشت کنیم.

عضو فراکسیون امید ادامه داد: مجلس در راس امور بوده و ما باید در جریان تصمیمات سران سه قوه قرار گیریم.

پایداری‌ها مورد احترام ما هستند

محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز در تذکری از کاربرد واژه «جبهه پایداری» از سوی علیرضا رحیمی انتقاد کرد و گفت: بر اساس اصل ۴۰ قانون اساسی هیچ کس نمی‌تواند اعمال حق خود را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.

وی افزود: هفته گذشته آقای رحیمی در تذکری با استناد به ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس توضیحاتی را در خصوص سوال خود از وزیر دفاع مطرح کرد؛ ایشان در تذکر خود بیان کرد به دنبال این سوال جمعی از اعضای پایداری مجلس نامه‌ای را به هیات رئیسه نوشته‌اند که بنده صلاحیت عضویت در هیات رئیسه را ندارم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه با بیان اینکه در ارتباط با اظهار نظر آقای رحیمی دو تذکر باید گفته شود؛ ادامه داد: استفاده از چماق برای کوبیدن بر سر مخالفان خود روش مناسبی نیست؛ پایداری‌ها جمعی از مردم کشور و نیرو‌های انقلابی بوده و مدافع و همراه و نهاد‌های قانونی کشور هستند و علاقه‌مند هستند که کشور بر اساس موازین انقلابی اداره شود و باید به آن‌ها احترام گذاشت؛ این که ما اصطلاح پایداری را اختراع کنیم و بر سر مخالفان خود بزنیم روش ناپسندی است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در مجلس تنها سه نفر عضو این تشکل (پایداری) و مورد احترام ما هستند، اظهار داشت: بقیه اعضایی که این نامه را امضا کردند عضو این جبهه نیستند؛ این که ما امضا کنندگان نامه را با چوب یک عنوان جعلی بزنیم روش درستی نیست.

علیرضا رحیمی در هفته گذشته در تذکری به موضع تند برخی نمایندگان علیه سوالش از وزیر دفاع اشاره و شکایت علیه خود را از سوی گروه منسوب به جبهه پایداری مجلس عنوان کرد و گفت: برخی نمایندگان که غالبا از گروه پایداری هستند علیه بنده شکایتی را به کمیسیون آیین نامه دادند که بنده بر خلاف شئون هیات رئیسه عمل کردم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین