کد خبر: ۶۰۲۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۲

جدل‌های انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در یک ماهه اخیر؛ حلقه فشار انتخاباتی، ترامپ را به کدام سو می‌برد؟

بیش از ۱۵ماه مانده به پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰، جدل‌ نامزدهای حزب دموکرات با جمهوری‌خواه بویژه «دونالد ترامپ» شدت یافته به گونه‌ای که سخنان «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ در جلسه استماع کمیته قضایی مجلس نمایندگان، آتش استیضاح رئیس جمهوری را شعله‌ورتر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

آخرین گزارش‌ها حاکی از نامزدی ۲۵ تن در میان حزب دموکرات است تا بتوانند شانس خود را برای رقابت درون حزبی و جلب نظر مردم امتحان کنند اما در حزب جمهوریخواه به جز رئیس جمهوری، فقط «بیل ولد»(Bill Weld) فرماندار سابق ایالت «ماساچوست» خود را نامزد این انتخابات کرده است.

«دونالد ترامپ» چندی پیش با حضور در ایالت فلوریدا به صورت رسمی کارزار تبلیغات انتخابات برای رقابت با نامزدهای حزب رقیب آغاز کرد.

بررسی روند طی شده از سخنان نامزدهای انتخاباتی دموکرات و دیگر مقام‌های سیاسی از دو حزب در یک ماهه اخیر، نشان‌ می‌دهد فشارها به تیم ترامپ بویژه بعد از اظهارات نژادپرستانه علیه نمایندگان زن از حزب رقیب و تحقیر مهاجران از سوی رئیس جمهوری آمریکا، دوچندان شده است.

با توجه به داغ شدن فضای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، در این گزارش‌ آخرین تحولات یک ماهه اخیر(تیرماه) در این بخش را مرور می‌کنیم.

عقب‌نشینی از اجرای طرح اخراج مهاجران

ترامپ که از زمان حضور در کاخ سفید، سیاست ضد مهاجرتی خود را از اهداف انتخاباتی اعلام کرده است، با توجه به فشارهای مختلف از سوی نمایندگان مجلس و پیروی نکردن برخی ایالت‌ها از سیاست‌های مهاجرتی او، ابتدای تیرماه امسال تصمیم به تعویق دوهفته‌ای اجرای طرح اخراج مهاجران گرفت.

وی در پیامی توییتری در توجیه این عقب‌نشینی خود نوشت: برای مصالحه با دموکرات‌ها و دست‌یابی به راه‌حل مناسب، طرح اخراج میلیونی مهاجران غیرقانونی به مدت دو هفته به تأخیر خواهد افتاد.

تشدید قوانین مهاجرتی از جمله شعارهای او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود. با وجود گذشت زمان دوهفته‌ای، مذاکرات برای رسیدن به یک توافق به سرانجام نرسیده و همچنان ادامه دارد.

انتقاد از سیاست کاخ سفید در برابر ایران

«برنی سندرز» سناتور سوسیال دموکرات و از نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز، از سیاست‌های کاخ سفید در برابر ایران و عربستان انتقاد کرد و گفت: سعودی‌ها مجبورند با ایران کنار بیایند؛ آمریکا جنگ‌های بی‌پایان در منطقه را ادامه نمی‌دهد. تعدادی از اطرافیان ترامپ فکر می‌کنند جنگ با ایران ممکن است برای آمریکا خوب باشد اما این امر موجب شعله‌ور شدن آتش در سراسر خاورمیانه خواهد شد.

سناتور «الیزابت وارن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیز از موضع ترامپ در برابر ایران به شدت انتقاد کرد و گفت: ترامپ، خاورمیانه و کل جهان را به مکان خطرناک‌تری تبدیل کرده است.

وی سیاست خارجی ترامپ را مبتنی بر «توئیت» دانست و تصریح کرد که این رویه برای ما کارآمد نیست.

تمسخر بایدن از سوی ترامپ

دونالد ترامپ درباره رقابت با نامزدهای حزب رقیب به شبکه ان‌بی‌سی گفت: ترجیح می‌دهم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ با «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری سابق به جای هیلاری کلینتون رقابت کنم. بایدن برخلاف کلینتون کسل‌کننده است.

ترامپ پیش از این نیز در اظهاراتی، بایدن نماینده کنونی حزب دموکرات آمریکا را مورد تمسخر و به چالش کشیده و گفته بود:‌ بایدن از نظر ذهنی بسیار ضعیف است؛ ترجیح می‌دهم به جای رقبای قوی و پرانرژی با انسان‌های ضعیف رقابت کنم.

افزایش درخواست‌ها برای عزل ترامپ

با پیوستن شماری جدیدی از نمایندگان کنگره به فهرست موافقان بررسی روند استیضاح ترامپ، تاکنون ۸۷ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از درخواست استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند. «نانسی پلوسی» رئیس کنگره آمریکا و از حزب دموکرات از ایالت کالیفرنیا اصرار دارد که شروع روند عزل ترامپ به نفع دموکرات‌ها نیست و سبب افزایش شانس وی برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ می‌شود.

سیاست خارجی در در نخستین مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها

۱۰ تن از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در نخستین مناظره انتخاباتی خود، سیاست خارجی ترامپ را زیرسوال برده و بر بازگشت به برجام تاکید کرده و آن را بهترین توافق دانستند.

از دیگر موضوع‌های مهم مطرح شده در این مناظره «سیستم بهداشتی و درمانی، مهاجرت، کنترل سلاح، ایران، سقط جنین، حقوق همجنسگرایان و دیوار مرزی(با مکزیک)» بود.

«بوکر، کاسترو، دی بلاسیو، دلانی، گابارد، ای نسلی، کلوباچر، اوروریک، ریان و وارن» ۱۰ نامزد دموکرات شرکت‌کننده در این مناظره ۲ ساعته بودند.

«چین، سلاح اتمی، تغییرات آب‌وهوایی، اقتصاد جهان، روسیه و اقدامات ترامپ» از جمله مهمترین‌ چالش‌های سیاست خارجی از نظر این نامزدها اعلام شد.

شب دوم مناظره؛ نگاه ویژه به سلاح اتمی و تغییرات آب‌وهوایی

بیشترین مباحث مطرح شده در دومین شب مناظره میان ۱۰ نامزد دیگر از حزب دموکرات به موضوع‌هایی همچون «مبارزه با ترامپ، جوانگرایی، مراقبت‌های پزشکی، کنترل سلاح و سیاست خارجی» اختصاص داشت.

مهمترین مساله داخلی که «جو بایدن، برنی سندرز، کاملاً هریس، پت بوتیجیج، کریستن جیلیبرند، اندرو یانگ، اریک سوالول، مایکل بنت، جان هیکنلوپر و ماریان ویلیامسون» در این مناظره به آن پرداختند، «مراقبت‌های بهداشتی و سلامت» بود. آنها تاکید کردند که این مراقبت‌ها باید شامل همه آمریکایی‌ها شود؛ حتی کسانی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شده‌اند.

«سیاست ترامپ درباره چین، کره‌شمالی، روسیه و ایران»، «کنترل حمل سلاح»، «تغییرات آب‌وهوایی»، «حفاظت از مرزها و مشکلات اردوگاه‌های مرزی» و«سیاست مهاجرتی» از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در حوزه سیاست خارجی بود.

در کاخ سفید یک غارتگر داریم

به نوشته تارنمای آمریکایی «هیل»، «کامالا هریس» سناتور دموکرات و از نامزدهای انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ را رئیس جمهوری با ماهیت و غرایز «غارتگری» توصیف کرد که در کاخ سفید نشسته است.

وی در یک پویش انتخاباتی گفت: ترامپ خلق‌وخوی یغماگرایانه و دارای غریزه غارتگری است؛ افراد غارتگر آنهایی را که آسیب‌پذیرند، شکار می‌کنند. افراد غارتگر ترسو و بزدل هستند.

میلیونر فراری در سودای ریاست جمهوری

یک میلیونر آمریکایی که بدلیل تحت تعقیب بودن در کوبا به سر می‌برد، اعلام کرده به دنبال نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کشورش است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، «جان مک آفی» که در یک پرونده جنایی و نیز پرونده‌های مواد مخدر تحت تعقیب است، در هاوانا(پایتخت کوبا) در شرکت خود، یک نرم افزار ضد ویروسی مشهور را تولید می‌کند. وی پیش تر به عنوان مهندس در ناسا فعالیت می‌کرد.

سیاست‌های ترامپ ضد تولید است

«ویلیام ولد» رقیب و هم‌حزبی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ گفته رئیس کاخ سفید اشتباهات بزرگی در سیاست خارجه انجام داده و سیاست‌هایش فاجعه بار و ضد تولید است.

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز به نقل از وی گزارش داد: ترامپ با پیشبرد سیاست‌های توهین، افزایش تعرفه، تحریم، تهدید دیگران و انزواطلبی، سبب بروز فاجعه در اقتصاد و تولید در آمریکا شده و آمریکا را به خطر انداخته است.

بایدن جلوتر از ترامپ

نتایج نظرسنجی‌های دوره‌ای روزنامه واشنگتن پست و «ای‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که «جو بایدن» تنها نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که با آرای قابل توجه ۵۳ در برابر ۴۳ درصد، از «دونالد ترامپ» پیشی گرفته است.

«کامالا هریس» سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا و «برنی سندرز» نیز با فاصله اندک دو و سه درصدی از ترامپ جلوتر هستند. «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست آمریکا فاصله تنگاتنگی با ترامپ دارد.

زمان انجام این نظرسنجی ۲۸ ژوئن (۸ تیر) و اول ژوئیه (۱۰ تیر) بوده است.

کاهش رای مثبت سیاهان به بایدن

نظرسنجی شرکت افکار سنجی «مورنینگ کانسالت» نیز بیانگر آن است که میزان حمایت از «جو بایدن» نزد رای دهندگان سیاهپوست آمریکایی کاهش یافته، هرچند که فاصله دو رقمی از دیگر نامزدهای دموکرات انتخابات جلوتر است.

بایدن با کسب ۳۱ درصد آرا همچنان با حمایت بیشتری در میان رای دهندگان در انتخابات اولیه درون حزبی دموکرات‌ها مواجه است. «برنی سندرز» با ۱۹ درصد، سناتور «کامالا هریس» با ۱۴ درصد و «الیزابت وارن» با ۱۳ درصد آرا در رده‌های بعدی قرار دارند.

انصراف یک نامزد دموکرات

«اریک سوالول» به عنوان نخستین نفر از بین نامزدهای دموکرات، از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا انصراف داد.

وی در نظرسنجی‌های انجام شده فقط موفق به جلب یک درصد آرای رأی دهندگان دموکرات شده بود. این نماینده ۳۸ ساله گفته، از تجربه‌های چند ماه اخیر خود در رقابت‌های انتخاباتی برای ادامه کار در مجلس نمایندگان بهره خواهم گرفت.

ورود میلیاردر حامی استیضاح ترامپ به رقابت انتخاباتی

«تام استیر» میلیاردر خواهان استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور اعلام آمادگی کرده است.

طبق گزارش تارنمای شبکه «سی‌ان‌بی‌سی»، او که میلیون‌ها دلار برای طرح استیضاح ترامپ جمع آوری کرده، نامزدی‌اش برای این انتخابات را با وعده تمرکز بر تغییرات آب‌وهوایی و اصلاح سیستم سیاسی آمریکا اعلام کرد.

استیر که از حامیان بزرگ مالی دموکرات‌های آمریکاست، وعده داده است دستکم ۱۰۰ میلیون دلار در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری هزینه کند.

استیر، ترامپ را فاسدترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا دانسته و ترامپ نیز با انتقاد از وی و بد و بیراه گفتن به او، اظهار داشته پول‌های استیر به زودی ته می‌کشد.

تحقیقات مولر،‌ دامن داماد ترامپ را گرفت

موافقت کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا برای احضار ۱۲ نفر از نزدیکان رئیس جمهوری این کشور همچون «جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ و «جف سشنز» وزیر دادگستری پیشین آمریکا، فشار دیگری بر تیم کاخ سفید وارد کرده است.

این احضاریه در تداوم پیگیری ۲ ساله کمیته تحقیقات به سرپرستی بازرس رابرت مولر در ارتباط با احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ و همچنین سیاست «تحمل صفر» ترامپ درباره مهاجران غیرقانونی است.

هراس ترامپ از اتهامات جنسی

پیامدهای حضور افراد مساله‌دار در کابینه ترامپ به ویژه آنها که اتهاماتی در زمینه روابط نامشروع و سوءاستفاده از زنان دارند سبب شده تا رئیس جمهوری آمریکا آنها را از خود دور کند؛ در همین راستا او سریعا با استعفای «الکساندر آکوستا» وزیر کار آمریکا موافقت کرد.

هرچند ترامپ بارها تلاش کرد که این اتهامات را رد کند اما در آستانه انتخابات می‌کوشد از حجم این فشارها بکاهد.

چندی پیش نیز یک سرهنگ زن ارتش آمریکا ژنرال «جان هایتن» گزینه پیشنهادی دولت ترامپ برای معاونت ستاد مشترک ارتش را متهم به تجاوز جنسی علیه خود کرد. البته خود ترامپ نیز تاکنون چندین بار در این مورد مورد اتهام قرار گرفته است.

رقابت بایدن با سندرز

بایدن نامزد مطرح انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از حزب دموکرات، سندرز رقیب هم حزبی خود را در ارتباط با طرح پیشنهادی بیمه درمانیش مورد انتقاد قرار داد.

معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا سندرز را متهم کرده که بنابر طرح درمانی او، شرکت‌های خصوصی بیمه به کنار گذاشته می‌شوند.

بایدن همچنان درصدد احیای طرح بیمه درمانی «باراک اوباما» بوده و معتقد است طرح پیشنهادیش در مدت ۱۰ سال به جای سه تریلیون دلار، ۷۵۰ میلیارد دلار هزینه دارد و می‌توان آن را فوری اجرا کرد.

سندرز در پاسخ به انتقادهای بایدن گفته، طبق طرح بیمه درمانی پیشنهادیش، هیچ شکافی در پوشش خدمات درمانی آمریکایی‌ها ایجاد نخواهد شد و در یک دوره زمانی چهار ساله می‌توان هر مرد و زن و پیر و جوان را در کشور تحت پوشش خدمات درمانی قرار داد.

دموکرات‌ها به جای رقابت با هم مراقب جولان ترامپ باشند

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از منتقدان همیشگی ترامپ، در هشدار به نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری نوشت: «نامزدهای دموکرات در صحنه رقابت فقط در جا می‌زنند و به جان هم افتاده‌اند اما برای توقف ترامپ که رهبری نامحبوب، تفرقه افکن و آسیب‌پذیر در سال ۲۰۲۰ است هیچ برنامه‌ای ندارند.»

«ترامپ به متحدان آمریکا متلک می‌گوید، آنها را مسخره می‌کند، کنگره آمریکا را نادیده می‌گیرد و ظاهراً به عواقب این کار نیز بی‌اعتناست... بدتر و دردناک‌تر این است که دموکرات‌ها با اینکه اعتقاد دارند با ادامه رویه ترامپ، شرایط به مراتب بدتر خواهد شد، هنوز راهی پیدا نکرده‌اند که وی را متوقف کنند.»

کاپیتان فوتبال، گزینه وزارت خارجه

«جِی اینسلی» فرماندار ایالت واشنگتن و نامزد حزب دمکرات انتخابات ریاست جمهوری گفته، در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰، «مگان راپینو» کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان این کشور ایده‌آل ترین گزینه برای پست وزارت امور خارجه کابینه اوست.
راپینو فوتبالیستی که به واسطه جنگ لفظی با ترامپ در جریان یک ماه جام جهانی زنان در فرانسه به شهرت رسید و علاوه بر این، در پایان این تورنمنت با دومین قهرمانی پیاپی آمریکایی‌ها، توپ و کفش طلا را به خانه برد.

تائید مداخله آسانژ در حمایت از ترامپ در انتخابات

گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان بیانگر آن است که «رافائل کورآ»(Rafael Correa) رئیس جمهوری سابق اکوادور تائیده کرده که «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت «ویکی لیکس» زمانی که در سفارت این کشور در لندن به عنوان پناهنده سیاسی به سر می‌برد، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا علیه هیلاری کلینتون مداخله کرده است.

اسناد سفارت نشان می‌دهد که آسانژ با روس‌ها و دیگر هکرهای سطح اول جهان در حساس‌ترین زمان ممکن در این سفارتخانه دیدار داشته و درست یک هفته پیش از آنکه ویکی‌لیکس اطلاعات هک شده توسط روس‌ها را دریافت کند، چگونه رایانه‌ها و شبکه‌های پرقدرت برای انتقال چنین داده‌هایی را دریافت کرده بود.

پیامدهای توئیت نژادپرستانه ترامپ علیه ۴ نماینده زن

رشته توئیت‌های ترامپ درباره زنان حزب دموکرات در کنگره آمریکا اعتراض‌های گسترده و انتقادهای شدیدی علیه او به همراه داشته که همچنان ادامه دارد.

ترامپ در توئیتی علیه ۴ زن نماینده حزب دموکرات نوشت: زنان «ترقیخواه» حزب دموکرات در کنگره که اصالتاً از کشورهایی دیگر آمده‌اند، دولت‌هایشان فاجعه تام و تمام، بدترین، فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین‌ها در سراسر دنیا هستند (البته اگر اصلاً یک حکومت در حال فعالیت داشته باشند). آنها اینک با صدای بلند و خباثت‌آلود به مردم ایالات متحده، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین ملت روی زمین می‌گویند که کشورمان چگونه باید اداره شود. آنها چرا برنمی‌گردند تا به بازسازی جاهای کاملاً ورشکسته و جنایت‌آلودی که از آنجا آمده‌اند، کمک کنند.

ترامپ با نژادپرستی، هزینه استیضاحش را بالا برد

حملات کلامی ترامپ علیه چهار نماینده زن مجلس این کشور سبب شده تا با هجمه داخلی و خارجی علیه رئیس جمهوری آمریکا همراه باشد به گونه‌ای که «مایلز هانیگ» عضو سابق حزب سبز آمریکا و از نامزدهای دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری به ایرنا گفت: ترامپ با برنامه‌ریزی و با نگاه به کارزار انتخاباتی پیش رو، سخنان تند خود را بیان کرده است. او به طور قلبی به نژادپرستی و برتری سفید باور دارد.

رکود و کسادی اقتصاد در انتظار آمریکا

«الیزابت وارن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مورد نشانه‌های جدی از سقوط اقتصاد این کشور به ورطه رکود و کسادی در سال جاری یا سال آینده هشدار داد و تمهیداتی را برای به حداقل رساندن این خطر پیشنهاد کرد.

رویترز به نقل از وی نوشت: این سناتور ۷۰ ساله از مقام‌های فدرال و کنگره خواسته پیش از آنکه بحران دیگری به بهای از دست رفتن منازل، مشاغل و پس‌اندازهای مردم آمریکا تمام شود، ‌تمهیداتی بیندیشند.

وی از واژه «بی ثبات» برای اقتصاد آمریکا استفاده کرد و هشدار داد که افزایش نرخ بهره ممکن است خانواده‌های آمریکایی را به پرتگاه فرو برد.

روسیه مصمم به دخالت در انتخابات آمریکاست

«کریستوفر ری» مدیر اداره پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در جریان جلسه استماع کمیته قضایی سنا مدعی شده با وجود تحریم روسیه و اتخاذ تمهیدات دیگر علیه این کشور، مسکو به مداخله در انتخابات‌های آمریکا مصمم است.

اعترافات مولر علیه ترامپ در کمیته قضایی مجلس

مسئول کمیته تحقیقات انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا در حالی که ترامپ بارها مدعی شده که هیچگاه ممانعتی برای اجرای عدالت نداشته است، گفته رئیس جمهوری آمریکا قصد برکناری او را داشته است.

«رابرت مولر» قرار بود ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر) در کمیته قضایی مجلس نمایندگان درباره ۲ سال تحقیق و گزارش دستکاری شده‌اش شهادت دهد که این تاریخ تا دوم مرداد به تعویق افتاد.

«دخالت روسیه در انتخابات و مداخله ترامپ در روند قضایی و تحقیقاتی»، دو موضوع اصلی پرسش‌های نمایندگان بود. مولر در این نشست تأیید کرد که ترامپ درخواست وی برای ادای توضیح را نادیده گرفته و به آنها پاسخی نداده؛ ضمن آنکه در طول تحقیقات، ترامپ از طریق «دان مک کان» مسئول امور حقوقی کاخ سفید، خواستار برکناری او شده بوده است.

مولر تصریح کرده که در گزارش خود ترامپ را تبرئه نکرده است و می‌توان پس از پایان دوره ریاست جمهوری، علیه ترامپ در ارتباط با پیشگیری از اجرای عدالت اعلام جرم کرد.

طبق دستورالعمل‌های وزارت دادگستری آمریکا نمی‌توان علیه یک رئیس‌جمهوری مستقر در این کشور را به دلیل احتمال اخلال در فعالیت‌های اجرایی وی در دادگاه اعلام جرم کرد.

امیدواری پلوسی به هموار شدن روند استیضاح

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بعد از اظهارات مولر گفته، «وقتی بهترین شرایط احتمالی فراهم شود» برای استیضاح «دونالد ترامپ» تلاش خواهد کرد.

وی با توجه به انتقادهای برخی هم حزبی‌هایش، تصریح کرده که در موضوع بررسی استیضاح ترامپ وقت را تلف نمی‌کند؛ هرچند که حمایت برخی دموکرات‌ها از آغاز تحقیقات در مورد ترامپ و استیضاح او به من نیرو می‌دهد.

همچنین تارنمای آمریکایی هیل نوشت: مشاوران «جرالد ندلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا می گویند او در محافل خصوصی حمایت خود را از روند استیضاح ترامپ اعلام کرده است. با این حال ندلر با وجود فشارها از سوی هم‌حزبی‌هایش از طرح علنی حمایت از شروط استیضاح خودداری کرده است.

وی بر این باور است که «رابرت مولر» بازرس ویژه سابق تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ «شواهد بسیار مهمی را ارائه داده که نشان می‌دهد رئیس جمهوری آمریکا مرتکب جرم و جنایت‌های بزرگ شده است.»

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز تصریح کرده که دولت باید پاسخگو باشد و هیچ رئیس‌جمهوری بالاتر از قانون نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین