کد خبر: ۶۰۲۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

استقلال استراماچونی چگونه تیمی خواهد بود

استقلال در لیگ نوزدهم با چهره ای متفاوت و در شرایطی قدم به فصل جدید می گذارد که با تغییرات زیادی چه در روی نیمکت و چه از نظر بازیکن روبرو بود. آبی پوشان با ۱۴ بازیکن خروجی و هشت خرید جدید باید کار خود را در لیگ نوزدهم آغاز کنند.
استقلال استراماچونی چگونه تیمی خواهد بود
آفتاب‌‌نیوز :

اکثر بازیکنان فصل گذشته مانند «سید مهدی رحمتی»، «پژمان منتظری»، «گادوین منشا»، «اسماعیل گونکالس»، «آیاندا پاتوسی»، «فرشاد محمدی مهر»، «میثم تیموری»، «آرمین سهرابیان»، «روح الله باقری»، «طارق همام»، «روزبه چشمی»، «امید نورافکن»، «رضا کریمی» و «محسن کریمی» را از دست داده است. همین مساله باعث شده استقلال هنوز در پست هایی حساس نیاز به جذب بازیکن داشته باشد. مدیران استقلال سعی کردند برای پر کردن جای خالی مهره های تاثیرگذاری همچون نورافکن، صیادمنش، پاتوسی، ایسما، پژمان منتظری، روزبه چشمی و طارق همام، بازیکنانی از جمله آرش رضاوند، سیاوش یزدانی، شیخ دیاباته، علی دشتی، محمد بلبلی و مسعود ریگی را جذب کنند.

استراماچونی بر خلاف شفر علاقه دارد با تعداد بازیکن محدود کار کند. شنیده ها حاکی از آن است او برای فصل جدید، درخواست سه بازیکن دیگر در پست های هافبک میانی، مدافع چپ و یک دروازه بان را به مدیران باشگاه داده و می‌خواهد هر چه زودتر، تکلیف تیم در این سه پست مشخص شود. اما این احتمال وجود دارد تا زمانی که مهره‌های جدید به هماهنگی برسند، استقلال مانند فصل‌های گذشته، امتیازهای زیادی را خصوصا در نیم فصل اول از دست بدهد زیرا که این تیم تنها به تغییرات روی نیمکت اکتفا نکرده و هم از نظر بازیکن و هم کادر فنی تغییر چهره داده است به طوری که در خوش بینانه ترین حالت ترکیب این تیم در فصل جدید با تغییری ۶۰ درصدی مواجه خواهد بود. آن هم برای تیمی که قصد دارد به ۶ سال ناکامی در قهرمانی لیگ برتر پایان دهد.

اتفاق مثبت زمان مناسب آغاز تمرینات بود

«صمد مرفاوی» سرمربی و بازیکن اسبق استقلال درباره شرایط این تیم در لیگ نوزدهم گفت: تنها اتفاق مثبت در تیم استقلال این بود که تمرینات با حضور سرمربی جدید و در زمانی مناسب آغاز شد. هر چند نفرات تیم از ابتدا کامل نبودند، ولی به مرور زمان بازیکنان اضافه شدند و این روند ادامه دارد. تیم ساختن یک پروسه زمان‌بر است و استقلال هم نیاز به زمان دارد تا این تغییرات جواب دهد. سرمربی هم تفکرات خاص خودش را دارد، ولی مهم این است که بازیکنان بتوانند خودشان را با تاکتیک و خواسته‌های سرمربی هماهنگ کنند که این موضوع نیاز به زمان دارد.

وی افزود: تغییرات زیاد برای تیمی مثل استقلال اصلاً خوب نیست و امیدوارم بعد از چند سال به یک ثبات و سازماندهی مناسب دست پیدا کند. باشگاه باید در شیوه بستن قراردادها و برخی مسائل دیگر هم بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد تا در هر فصل با تغییرات زیادی مواجه نشود.

پایان ناکامی ها با استراماچونی

«علیرضا واحدی نیکبخت» نیز تصریح کرد: استقلال در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی را از دست داد که می‌توانستند به این تیم در لیگ نوزدهم کمک کنند و تجربه زیادی در سال‌های حضورشان در استقلال داشتند اما متأسفانه اتفاقاتی رقم خورد که بر خلاف میل باطنی شان رفتند.

وی افزود: اکنون بازیکنانی به عضویت استقلال درآمده اند که در تیم‌های سابق خود عملکرد خوبی داشتند، اما اینکه می‌توانند با پیراهن آبی نیز خوب باشند، هنوز مشخص نیست و باید تا آغاز لیگ نوزدهم صبر کرد. اما امیدوارم برای تیمی که میلیون‌ها هوادار دارد مهره‌های تأثیرگذاری باشند.

پیشکسوت استقلال در پایان گفت: استقلال در سال‌های اخیر در لیگ برتر به موفقیت نرسیده و همه انتظار دارند تا بتواند با استراماچونی به این ناکامی‌ها پایان دهند و هیچ چیزی جز قهرمانی آنها را راضی نخواهد کرد.

مدیران باشگاه و کلکسیون اشتباهات

سیاوش اکبرپور با انتقاد از جدایی پاتوسی که در نیم فصل دوم لیگ برتر بهترین بازیکن استقلال بود اظهار داشت: آیاندا پاتوسی از استقلال جدا شد تا کلکسیون اشتباهات و بی تدبیری مدیران استقلال بیشتر از گذشته مشخص شود.

وی افزود: این ضعف مدیران استقلال است که در طول یک فصل بازیکنان زیادی از استقلال جدا می‌شوند و این همه تغییر و تحولات برای تیمی که عنوان پر افتخارترین تیم ایران در قاره کهن را یدک می‌کشد اصلاً خوب نیست.

با بررسی دیدارهای تدارکاتی استقلال به ترکیب احتمالی این تیم برای آغاز لیگ نوزدهم می‌رسیم. درون دروازه سیدحسین حسینی خواهد بود. سیاوش یزدانی و محمد دانشگر مدافعان وسط و وریا غفوری و میلاد زکی‌پور دفاع راست و چپ‌های تیم هستند. مسعود ریگی تک هافبک دفاعی خواهد بود. فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و رضا آذری هافبک‌های میانی و مرتضی تبریزی و سجاد آقایی مهاجمان این تیم را تشکیل می‌دهند.

استقلال در لیگ هجدهم

استقلال در لیگ نوزدهم
سید مهدی رحمتی سید حسین حسینی
سید مهدی حسینی داریوش شجاعیان
پژمان منتظری فرشید اسماعیلی
خسرو حیدری داریوش شجاعیان
روزبه چشمی مرتضی تبریزی
داریوش شجاعیان وریا غفوری
علی کریمی محمد دانشگر
فرشید اسماعیلی سیاوش یزدانی
فرشید باقری علی دشتی
محمد دانشگر میلاد باقری
مرتضی تبریزی مسعود ریگی
وریا غفوری آرش رضاوند
محسن کریمی شیخ دیاباته
امید نورافکن علی کریمی
میثم تیموری میلاد زکی پور
فرشاد محمدی مهر رضا آذری
اللهیار صیاد منش محمد بلبلی
طارق همام مهدی قائدی
مارکوس نویمایر سجاد آقایی
اسماعیل گونکالس سینا خادم پور
آیاندا پاتوسی مهدی نورالهیی
رضا کریمی شاهین طاهرخانی
روح االه باقری زکریا مرادی
میلاد زکی پور امیر حسین کارگر
گادوین منشا  
آرمین سهرابیان  
مهدی قائدی  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین