کد خبر: ۶۰۲۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

خانواده‌ها تهدید به خودکشی فرزندانشان را جدی بگیرند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: خانواده‌ها تهدید به خودکشی فرزندانشان را جدی بگیرند.
خانواده‌ها تهدید به خودکشی فرزندانشان را جدی بگیرند
آفتاب‌‌نیوز :

«فخرالسادات خامسی‌هامانه» در نشست ساماندهی خدمات دستگاه‌های استان برای افراد آسیب دیده اجتماعی با اشاره به وجود برخی نا آگاهی‌ها و رفتار‌های غلط برخوردی در بروز خودکشی از جمله جدی نگرفتن تهدید به خودکشی فرزندان از طرف خانواده‌ها، اظهار کرد: ایجاد فضایی عاطفی در خانواده و پرهیز از ایجاد جوی استرس‌زا، غیرحمایتی، پرمشاجره و سرد ازنظر عاطفی در خانه، میزان اقدام به خودکشی در افرادی که افکار خودکشی دارند را کاهش خواهد داد.

وی هم اندیشی، همکاری و هماهنگی نهاد‌های اجتماعی استان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، از جمله خودکشی را امری اساسی و ضروری دانست و بر داشتن برنامه‌ای راهبردی و عملیاتی در این حوزه تاکید کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد همچنین مداخله جدی دانشگاه علوم پزشکی، انجام تحقیق در رابطه با علل و عوامل انجام خودکشی در استان، تقویت ساختار اورژانس اجتماعی، حضور و همکاری جدی صدا و سیما و رسانه‌ها در مباحث آسیب‌های اجتماعی، تولید محتوا جهت استفاده از فرصت شبکه‌های اجتماعی برای بالا بردن سطح آگاهی‌های اجتماعی را از ضروریات کاهش و رفع این معضل در استان دانست.

 آمار خودکشی در استان یزد پایین‌تر از میانگین کشوری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین