کد خبر: ۶۰۲۳۱۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

کشف لاشه یک خرس قهوه‌ای در بویراحمد +عکس

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای تلف شده در خارج از مناطق حفاظت شده شهرستان بویراحمد خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد محسن جعفری نژاد گفت: لاشه متلاشی شده یک قلاده خرس قهوه ای تلف شده در مناطق آزاد شهرستان بویراحمد کشف شده است.

کشف لاشه یک خرس قهوه‌ای در بویراحمد +عکس

وی اظهارکرد: طی گشت و کنترل مناطق آزاد شهرستان بویراحمد مامورین یگان حفاظت محیط زیست به لاشه یک قلاده خرس قهوه ای تلف شده در محدوده روستای "ده برآفتاب" شهرستان بویراحمد برخورد می کنند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به فاسد و دریده شدن لاشه توسط جانوران دیگر امکان نمونه برداری برای مشخض شدن علت مرگ وجود نداشت‌.

جعفری نژاد تصریح کرد: جنسیت خرس تلف شده نر و سن و سال آن حدود 5 سال است.

وی ادامه داد: گرچه مامورین یگان حفاظت تحقیقات محسوس و نامحسوس خود را به منظور روشن شدن علت مرگ را در دستور کار خود قرار داده اند و بنا به دلایل بالا امکان بیان علت مرگ وجود ندارد اما تقاضا می شود کسانی که به هر نحوی اطلاعاتی از موضوع دارند که می‌تواند کمک کار ما در حوزه قضایی باشد را به این اداره کل گزارش کنند .

خرس قهوه ای گونه شاخص جانوری استان کهگیلویه و بویراحمد است که قانونگذار برای شکار هر قلاده از آن 500 میلیون ریال جریمه حقوقی تعیین کرده است.

لازم به ذکر است که کمبود منابع تغذیه‌ای به شدت حیات حیوان را تحت تاثیر قرار داده، بطوری که اگر زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای در معرض تخریب قرار گیرد؛ این حیوان برای تهیه منابع تغذیه مجبور است به حواشی روستاها و محل زندگی انسان‌ها نزدیک شود و این نزدیکی در بسیاری از مواقع منجر به مرگ خرس می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین